ارتباطات بازاریابی ابزار مهمی برای کمک به شرکت ها برای متمایز کردن خود از رقبا است. با توسعه یک استراتژی ارتباطی که مزایای منحصر به فرد محصولات و خدمات آنها را برجسته می کند، شرکت ها می توانند تصویری از برند ایجاد کنید که آنها را از سایر بازیگران بازار متمایز کند.
می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند:
آگهی
روابط عمومی
پیشبرد فروش
بازاریابی مستقیم
حمایت
بازرگانی
ارتباط رویداد
کمپین های تبلیغاتی خلاقانه، پیام های کلیدی و تبلیغات می توانند به ایجاد یک تصویر ثابت و مثبت از برند کمک کنند.
در یک بازار اشباع، برای یک شرکت دشوار است که با ارتباطات بازاریابی خود برجسته شود. چالش های مربوط به این وضعیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:
رقابت قوی
هزینه های زیاد مرتبط با تبلیغات
پیچیدگی پیام های تبلیغاتی
دشواری یافتن کانال های ارتباطی مناسب برای دستیابی به مشتریان
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
آنچه شما باید قبل از شروع بدانید این است که استفاده شرکت از ارتباطات تجاری می تواند خطرات خاصی را نیز به دنبال داشته باشد، از جمله:
تاثیر منفی بر شهرت شرکت : اگر یک کمپین ارتباطی ضعیف طراحی شده یا ضعیف اجرا شود، می تواند به اعتبار شرکت آسیب برساند. برای مثال، تبلیغی که پیامی توهین آمیز یا تبعیض آمیز را منتقل می کند، می تواند منجر به تحریم یا اظهار نظر عمومی شود.
هزینه های بالا : اقدامات ارتباطی تجاری می تواند برای یک شرکت پرهزینه باشد. هزینههای مربوط به تبلیغات، روابط عمومی یا ارتقای فروش میتواند هزینههای قابلتوجهی بر بودجه کسبوکار، بهویژه برای کسبوکارهای کوچک، که ممکن است پول زیادی برای صرف آنها نداشته باشند، وارد کند.
رعایت قوانین و مقررات : شرکت ها باید قوانین و مقررات مربوط به ارتباطات تجاری را رعایت کنند. به عنوان مثال، برخی از تبلیغات ممکن است گمراه کننده یا گمراه کننده تلقی شوند و قوانین مصرف کننده را نقض کنند. کسبوکارها همچنین میتوانند با استفاده از شیوههای تجاری ناعادلانه، قوانین رقابت منصفانه را زیر پا بگذارند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند.
عدم کارایی : برخی از اقدامات ارتباطی تجاری ممکن است به هدف خود نرسند و بی اثر باشند. پیام های تبلیغاتی ممکن است توجه عموم را جلب نکنند یا تبلیغات فروش ممکن است به میزان قابل توجهی باعث تحریک فروش نشوند. در این صورت هزینه های مربوط به این اقدامات به عنوان زیان برای شرکت تلقی خواهد شد.
خطرات اصلی عدم توسل به اقدامات تبلیغاتی تجاری برای شرکت ها چیست؟
با استفاده از این اطلاعات، شرکت ها می توانند پیام های تبلیغاتی خود را برای هر بخش بازار سفارشی کنند تا تأثیر کمپین های خود را به حداکثر برسانند.
اگر این تعریف ارتباطات تجاری شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما