سیستم POS فناوری مورد استفاده برای پردازش تراکنشهایی مانند کارتخوان، بارکد اسکنر، صندوقفروشی و غیره است.
بنابراین، بازاریابی نقطهفروشی با اقداماتی است که توسط تیمهای بازاریابی یک شرکت برای تبلیغ مستقیم محصولات آن در محل فروش انجام میشود.
مزایا و معایب تبلیغات در نقطه فروش (POS) چیست؟
را بازاریابی POS، همچنین به عنوان شناخته شده است تبلیغات نقطه فروش (POS)، نوعی تبلیغ است که در محل فروش یا در زمان خرید یک محصول انجام می شود. این نوع بازاریابی شامل قرار دادن مواد تبلیغاتی مانند پوسترها، نمایشگرها، بنرها یا علائم در نزدیکی صندوق است تا مشتریان را برای خرید یک محصول خاص ترغیب کند. تبلیغات نقطه فروش معمولاً برای افزایش آگاهی از برند و تشویق خریدهای فوری استفاده می شود.
معایب:
تبلیغات در نقطه فروش ممکن است نباشد به اندازه سایر اشکال بازاریابی موثر نباشدمانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی که دامنه وسیع تری دارند و مدت زمان بیشتری دارند.
هزینه های مربوط به ایجاد و نگهداری نمایشگرهای نقطه فروش می تواند برای برخی از مشاغل قابل توجه باشد. بنابراین می تواند گران تر باشد. بهعلاوه، ممکن است محدودیتهایی در مورد انواع موادی که میتوان برای رعایت خطمشیهای فروشگاه یا دستورالعملهای ایمنی استفاده کرد، وجود داشته باشد.
موفقیت کمپین های POS به شدت به مکان بستگی دارد، زیرا مردم برای دیدن آنها باید از آنجا عبور کنند. اگر در منطقه ای با ترافیک کم قرار بگیرند، احتمالاً تأثیر کمی بر فروش خواهند داشت.
چه کسی از بازاریابی نقطه فروش استفاده می کند؟
را بازاریابی POS، همچنین به نام تبلیغات در نقطه فروش (POS) یک نوع است استراتژی تبلیغاتی که هدف آن افزایش فروش در نقطه خرید است. این برای افزایش آگاهی از برند و تشویق مصرف کنندگان به خرید فوری اجرا می شود.
برخی از موثرترین تکنیک های تبلیغات در محل فروش عبارتند از: ایجاد نمایشگرهای چشم نواز، استفاده از آویزها و بنرها، ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه و استفاده از تابلوهای دیجیتال.
را نمایشگرهای چشم نواز می توان با استفاده از تابلوهای رنگارنگ، پوسترها و دیگر گرافیک هایی که توجه را به محصول یا خدماتی که تبلیغ می شود، ایجاد کرد.
را بلندگوهای قفسه کارتها یا برچسبهای کوچکی هستند که در نزدیکی محصولات روی قفسهها قرار میگیرند و اطلاعاتی در مورد آنها ارائه میدهند.
را بنرها همچنین می تواند برای جلب توجه به کالاها و ایجاد فضایی جذاب در فروشگاه ها استفاده شود.
پیشنهاد تخفیف یا پیشنهاد ویژهمانند پیشنهادهای «یکی بخر، یک بار رایگان دریافت کن»، می تواند مشتریان را برای خرید ترغیب کند.
نمایشگر دیجیتال راه عالی دیگری برای تبلیغات است زیرا بهروزرسانیهای بیدرنگ فروش و تبلیغات را به مشتریان ارائه میدهد.
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
این تکنیک توسط شرکت هایی که فقط فروشگاه فیزیکی دارند و همچنین شرکت هایی که هم فروشگاه آنلاین و هم فروشگاه فیزیکی دارند می توانند درخواست کنند.
بازاریابی نقطه فروش برای چه کسانی است؟
البته گزینه های POS دیگری نیز وجود دارند که می توانند بسیار موثر باشند. این به شما بستگی دارد که بفهمید کدام یک برای کسب و کار خرده فروشی شما بهتر عمل می کنند و بهترین سیستم را برای افزایش فروش فروشگاه خود بیابید. بهترین سیستم POS همسایه شما ممکن است بهترین روش فروش برای تجارت شما نباشد.
بازاریابی POS معمولاً از نمایشگرها، مواد تبلیغاتی و سایر تاکتیک ها برای جلب توجه به محصولات در زمانی که مشتریان احتمال خرید آنها را دارند، استفاده می کند. با هدف قرار دادن خریداران در زمان فروش، خرده فروشان می توانند به طور موثری فروش را افزایش دهند و سود نهایی خود را بهبود بخشند.
3 مزیت اصلی استفاده از بازاریابی نقطه فروش برای یک تجارت چیست؟
افزایش کارایی : POS به مشاغل اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی سفارشات مشتری، پرداخت ها و ردیابی موجودی را پردازش کنند. این به سادهسازی فرآیند پرداخت و کاهش زمان انتظار برای مشتریان کمک میکند.
بهبود تجربه مشتری : لو مارکتینگ POS یک تجربه شخصی به مشتریان ارائه می دهد به آنها اجازه می دهد تا تجربه خرید خود را شخصی سازی کنند. با استفاده از این تکنیک، کسب و کارها می توانند تبلیغات هدفمند، برنامه های وفاداری و توصیه های محصول را متناسب با نیازهای هر مشتری ارائه دهند.
بهبود قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها : با تشکر از بازاریابی نقطه فروش، کسب و کارها می توانند خریدهای مشتری را در زمان واقعی ردیابی کنند. این به آنها اجازه می دهد تا بینش ارزشمندی در مورد رفتار مصرف کننده به دست آورند، که می تواند برای ایجاد استراتژی های بازاریابی آینده مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، دسترسی به داده های فروش به شرکت ها اجازه می دهدزمینه های بهبود را شناسایی کنید و مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنند.
چرا تبلیغات در محل فروش مهم است؟
اگر این تعریف بازاریابی POS شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
با استفاده مؤثر از تبلیغات در محل فروش، کسبوکارها میتوانند اطمینان حاصل کنند که پیام آنها توسط مشتریان بالقوه در لحظهای که به احتمال زیاد تصمیم خرید میگیرند دیده و شنیده میشود.
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
این نیز یک عالی است فرصتی برای شرکت ها برای تعامل مستقیم با مشتریان خود ارائه اطلاعات در مورد ویژگی ها یا مزایای محصول و همچنین تخفیف ها و تبلیغات به آنها.
بازاریابی نقطه فروش است توسط خرده فروشان، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و سایر مشاغلی که فروش آنها به ترافیک پیاده بستگی دارد استفاده می شود.
تبلیغات نقطه فروش (POS) نوعی بازاریابی است که برای تبلیغ محصولات در محل خرید استفاده می شود. این نوع تبلیغات معمولاً در فروشگاههای خردهفروشی انجام میشود، جایی که مشتریان میتوانند قبل از خرید محصول را مشاهده کرده و با آن ارتباط برقرار کنند.
می توان آن را تنظیم کرد ایجاد آگاهی از برند، پیشنهادات را تبلیغ کنید زمان محدود و پیشنهادات ویژه، القای خریدهای فوری et تشویق به بازدیدهای تکراری.
در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از بازاریابی POS و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد تبلیغات در محل فروش
بازاریابی POS
تعریف بازاریابی در نقطه فروش: به سادگی چیست؟
این تکنیکهای تبلیغاتی در محل فروش، همگی روشهای بسیار مؤثری برای تبلیغ محصولات و خدمات در فروشگاههای خردهفروشی و سایر مکانهایی هستند که مشتریان تصمیمگیری برای خرید میکنند. با استفاده از این تاکتیک ها، کسب و کارها می توانند فروش خود را افزایش داده و سود خود را بهبود بخشند.
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.
هدف از بازاریابی در نقطه فروش این است کهبر تصمیم خرید مشتری تاثیر بگذارد و می خواهند او را تشویق کنند که بیشتر بخرد یا چیزی متفاوت از آنچه که برنامه ریزی کرده بود بخرد.
موثرترین تکنیک های تبلیغات در نقطه فروش کدامند؟
بازاریابی POS به طور کلی توسط شرکت ها و کسب و کارها اجرا می شود تشویق مشتریان به خرید محصولات یا خدمات آنها
تبلیغات نقطه فروش همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا با ارائه تصاویری چشم نواز که توجه را به محصولات یا خدمات خاص جلب می کند، از رقبا متمایز شوند.
مزایای :
تبلیغات در نقطه فروش به کسب و کارها این امکان را می دهد محصولات خود را به شیوه ای شخصی تر و مستقیم تر تبلیغ کنند نسبت به سایر انواع تبلیغات همچنین به مشتریان این امکان را می دهد که با محصول تعامل داشته باشند، تا قبل از خرید آن را تجربه کنند، که می تواند به افزایش فروش کمک کند.
تبلیغات نقطه فروش می تواند باشد قابل اجاره زیرا نیازی به خرید رسانه ای بزرگ یا کمپین های گران قیمت ندارد. علاوه بر این، بسیار هدفمند است زیرا در نزدیکی مکان هایی قرار می گیرد که مصرف کنندگان تصمیمات خرید خود را می گیرند.
می توان آن را برای هدف قرار دادن گروه ها یا مناطق جمعیتی خاص توسعه داد که به این معنی است کسبوکارها میتوانند پیامهای خود را طوری تنظیم کنند که به مرتبطترین مخاطبان دسترسی پیدا کنند.
این مخفف برای توصیف جایی که مشتری برای کالا یا خدمات پرداخت می کند استفاده می شود. این می تواند در یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی، رستوران یا بازار آنلاین باشد.
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
3 نمونه از شرکت هایی که از بازاریابی POS استفاده می کنند
والمارت : والمارت یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه بازاریابی در نقطه فروش است. او می دانست که چگونه تابلوها، نمایشگرها و تبلیغات داخل فروشگاه را به نفع خود تبدیل کند. همچنین از انواع تاکتیک های مختلف مانند تابلوهای دیجیتال، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برای دسترسی مستقیم به مشتریان در محل خرید آنها استفاده می کند.
مک دونالد : مک دونالد نمونه عالی دیگری است که نشان می دهد چگونه می توان از بازاریابی نقطه فروش به طور موثر استفاده کرد. این شرکت انواع استراتژیهای مختلف مانند تابلوهای منو، پیشنهادات و تخفیفهای ویژه و همچنین عرضه محصولات انحصاری در محل فروش را ایجاد کرد.
استارباکس : استارباکس همچنین موفقیت زیادی در استفاده از بازاریابی در محل فروش داشته است. این شرکت طیف گستردهای از تاکتیکها مانند برنامههای تلفن همراه برای پرداخت، کارتهای وفاداری برای تخفیف، و قرار دادن محصولات استراتژیک را برای افزایش فروش به کار میگیرد.
بازاریابی نقطه فروش، در ویدیو توضیح داده شده است
تبلیغات نقطه فروش یک ابزار بازاریابی مهم است زیرا آن را دارد به کسب و کارها کمک می کند تا توجه مشتریان را جلب کنند زمانی که در فروشگاه هستند و آماده خرید هستند.
برای هر گونه سوال مرتبط با تبلیغات در محل فروش، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.