هدف از واجد شرایط بودن یک سرنخ، هدر ندادن منابع شرکت برای پیگیری مخاطبینی است که علاقهای به خرید ندارند یا آماده خرید نیستند. با تمرکز بر سرنخ های واجد شرایط، شرکت می تواند شانس خود را برای تبدیل این مخاطبین به مشتریان واقعی به حداکثر برساند.
چگونه سرنخ تولید کنیم؟
دانستن آن نیز جالب است سرنخ ها می توانند در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. با شناسایی امیدوارکنندهترین سرنخها، میتوانید به جای هدر دادن زمان و هزینه برای متقاعد کردن افرادی که علاقهای ندارند، روی مشتریان بالقوهای تمرکز کنید که به احتمال زیاد به مشتریان تبدیل میشوند. همچنین می تواند با هدف قرار دادن مشتریان بالقوه خاص به جای تلاش برای دستیابی به مخاطبان بزرگتر و کمتر واجد شرایط، به کاهش هزینه های تبلیغات کمک کند.
و این تمام نیست! رقبای که از استراتژی های بازاریابی هدایت محور استفاده می کنند ممکن است از نظر آگاهی از برند، دسترسی و فروش دارای مزیت هستند در مقایسه با شرکتی که از این استراتژی بازاریابی استفاده نمی کند.
اگر در فرافکنی خود برای استفاده از بازاریابی سرنخ مشکل دارید، در اینجا 3 مثال عینی آورده شده است که ممکن است به شما کمک کند واضح تر ببینید:
- بازاریابی از طریق ایمیل : یک کسبوکار میتواند از بازاریابی ایمیلی برای ارسال ایمیلهای شخصیشده به فهرستی از مشتریان بالقوه، با پیشنهاد مرتبط که نیازها و علایق آنها را برآورده میکند، استفاده کند. ایمیلها میتوانند شامل یک فراخوان برای اقدام برای جلب نظر مشتریان احتمالی برای تعامل بیشتر با شرکت باشند.
- تبلیغات آنلاین : یک کسب و کار می تواند تبلیغات پولی آنلاین را با هدف قرار دادن مخاطبان خاصی که احتمالاً به محصولات یا خدمات آن علاقه مند هستند ایجاد کند. تبلیغات می تواند شامل یک پیشنهاد مرتبط و یک فراخوان برای اقدام باشد تا مشتریان بالقوه را برای کلیک بر روی آگهی و ارائه اطلاعات تماس جلب کند.
- رویدادهای آنلاین : رویدادهای آنلاین مانند وبینارها را می توان با ارائه ارزش افزوده به مخاطبان واجد شرایط برای ایجاد سرنخ استفاده کرد. یک کسبوکار میتواند یک وبینار درباره موضوعی مرتبط با مخاطبان هدف خود میزبانی کند، نکات مفیدی را ارائه دهد و به سؤالات پاسخ دهد و سپس یک پیشنهاد انحصاری برای شرکتکنندگانی که برای دریافت اطلاعات بیشتر ثبتنام میکنند، ارائه دهد.
بازاریابی سرب که به عنوان بازاریابی سرب نیز شناخته می شود، یک است استراتژی بازاریابی که شامل شناسایی، واجد شرایط بودن و ایجاد سرنخ یا مشتریان بالقوه برای یک کسب و کار است.
سرنخ واجد شرایط، مخاطبی است که پتانسیل واقعی برای تبدیل شدن به مشتری ارزیابی شده است.، بر اساس معیارهای خاصی که توسط شرکت تعریف شده است. این معیارها ممکن است بسته به شرکت، اهداف و محصولات یا خدمات آن متفاوت باشد.
و در نهایت، سرنخ های بازاریابی می تواند به بهبود روابط با مشتری کمک کند. با جمع آوری اطلاعات سرنخ، شما این توانایی را دارید که ارتباطات و پیشنهادات خود را برای برآوردن نیازها و علایق خاص هر مشتری بالقوه شخصی سازی کنید. این می تواند به ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان بالقوه شما به شما کمک کند و تجربه کلی آنها را بهبود بخشد، حتی اگر بلافاصله مشتری نشوند.
آیا سرنخ می تواند معایب خاصی ایجاد کند؟
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.
در همه موارد، هدف ارائه یک پیشنهاد مرتبط و جذاب است. برای تشویق مشتریان احتمالی برای تعامل بیشتر با تجارت، سپس آنها را با ارتباطات منظم پرورش دهید تا آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید.
سرنخ در ویدیو توضیح داده شده است
تولید سرنخ اغلب شامل جمع آوری اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، یا نام کاربری رسانه های اجتماعی، یا اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت یا موقعیت جغرافیایی است.
اگر این تعریف بازاریابی پیشرو شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
سرنخ را می توان به عنوان یک فرد یا شرکتی تعریف کرد که به محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت علاقه نشان داده است.
راه های زیادی برای ایجاد سرنخ برای یک کسب و کار وجود دارد:
- بازاریابی محتوا : ایجاد محتوای مفید و جالب می تواند توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند و آنها را تشویق به تعامل با تجارت کند.
- تبلیغات پولی : تبلیغات آنلاین هدفمند می تواند به مخاطب خاص کمک کند و بازدیدکنندگان را به وب سایت شرکت هدایت کند.
- شبکه های اجتماعی : شرکت ها می توانند از شبکه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و تعامل با آنها استفاده کنند.
- رویدادهای آنلاین و آفلاین : رویدادهایی مانند وبینارها، کنفرانس ها یا نمایشگاه های تجاری می توانند به جذب مشتریان بالقوه علاقه مند کمک کنند.
- منابع : توصیهها و ارجاعهای مشتریان فعلی میتواند به تولید سرنخهای واجد شرایط کمک کند.
- بازاریابی از طریق ایمیل : کمپین های ایمیلی هدفمند می توانند به اطلاع رسانی و جذب مشتریان بالقوه کمک کنند.
- بهینه سازی موتور جستجو : بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند به بهبود دید کسب و کار در نتایج جستجو و جذب سرنخ های واجد شرایط کمک کند.
به نکته آخر هم باید توجه کنید. اگر از روش های بازاریابی تهاجمی برای به دست آوردن سرنخ استفاده می کنید، ممکن است از افرادی که با آنها تماس گرفته شده شکایت دریافت کنید، که می تواند به اعتبار شرکت شما آسیب برساند و منجر به هزینه های اضافی برای حل مسائل حقوقی شود.
آیا شرکتی که از بازاریابی لید استفاده نمی کند می تواند در مقایسه با رقبای خود در مضیقه باشد؟
تمام این معایب احتمالی باید در نظر گرفته شود، زیرا به دست آوردن سرنخ های با کیفیت می تواند پرهزینه باشدبه خصوص اگر از روش های تبلیغاتی پولی برای دریافت آنها استفاده کنید. و حتی اگر سرنخ های با کیفیت بالا دریافت کنید، تضمین نمی شود که آنها به مشتریان پولی تبدیل شوند، زیرا ممکن است آماده خرید نباشند یا تحت تأثیر عوامل دیگر قرار گیرند.
البته، سرنخها میتوانند جنبههای منفی نیز داشته باشند، از جمله:
- هزینه بالا
- نرخ تبدیل پایین
- اتلاف وقت
- کیفیت پایین برخی از سرنخ ها
- خطر شکایت
بازاریابی سرب اغلب به عنوان روشی برای افزایش فروش و رشد کسب و کار استفاده می شود با هدف قرار دادن مشتریان بالقوه خاص و ارائه اطلاعات و پیشنهادات مرتبط به آنها برای جلب علاقه آنها و ترغیب آنها به خرید یا تعامل بیشتر با تجارت.
چرا سرنخ ها برای یک کسب و کار مهم هستند؟ (3 مزیت اصلی)

سرنخ ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری هستند زیرا می توانند به مشتری تبدیل شوند. در اینجا سه مزیت اصلی سرنخ ها برای یک تجارت آورده شده است.
یک مشتری بالقوه یک سرنخ واجد شرایط است که به عنوان دارای پتانسیل واقعی برای تبدیل شدن به مشتری شناخته شده است. سرنخ ها معمولاً از طریق معیارهای خاصی مانند بودجه، برنامه خرید، نیازهای خاص و غیره ارزیابی می شدند. مشتریان بالقوه اغلب به عنوان سرنخ داغ در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها سطحی از علاقه را به محصولات یا خدمات شرکت نشان دادند و به عنوان پتانسیل تبدیل شدن به مشتری ارزیابی شدند.
سرنخ واجد شرایط دقیقاً چیست؟
در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از بازاریابی پیشرو و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد افرادی که به محصولات و خدمات یک شرکت علاقه نشان می دهند.

تعریف بازاریابی اصلی: به سادگی چیست؟
به طور کلی، یک سرنخ واجد شرایط، شخص یا شرکتی است که دارای ویژگی های از پیش تعریف شده خاصی است، که اغلب شامل موارد زیر است:
- قادر به خرید محصول یا خدمات ارائه شده باشند
- بودجه کافی برای خرید محصول یا خدمات داشته باشید
- در مرحله خرید باشید یا برنامه خرید مشخصی داشته باشید
- نیازهای خاصی متناسب با محصولات یا خدمات ارائه شده داشته باشد
- در منطقه جغرافیایی مورد نظر شرکت واقع شود
- ابراز علاقه واقعی به محصولات یا خدمات شرکت و غیره کرده اند.
برخی از سوالات متداول در مورد بازاریابی سرب
تفاوت بین سرنخ و بالقوه چیست؟
قبل از ترک…
به دلیل این چند بحث، برای یک کسب و کار مهم است که استراتژی های بازاریابی مختلف موجود را بررسی کند، جذب سرنخ را در نظر بگیرد و آنهایی را انتخاب کند که به بهترین وجه با اهداف تجاری آنها مطابقت دارند.
3 مثال عینی از استفاده از سرنخ در تجارت
مزیت اصلی سرنخ ها این است که می توانند کمک به افزایش فروش. سرنخ های واجد شرایط بیشتر از افرادی که علاقه ای به محصولات یا خدمات شرکت نشان نداده اند به مشتری تبدیل می شوند. با استفاده از a استراتژی موثر تولید سرنخ، شما این توانایی را دارید که مشتریان بالقوه خاصی را هدف قرار دهید و اطلاعات و پیشنهادات مربوطه را به آنها ارائه دهید تا علاقه آنها را برانگیخته و آنها را به خرید ترغیب کنید. در نتیجه، فروش و در نتیجه گردش مالی شرکت شما به لطف سرنخ ها افزایش می یابد.
سرنخ یک فرد یا کسب و کار است که سطحی از علاقه به محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار نشان داده است.
برای هر گونه سوال مرتبط با افرادی که به محصولات و خدمات یک شرکت علاقه نشان می دهند، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.
خوب است بدانید: هر کسب و کاری اهداف و مخاطبان هدف متفاوتی دارد، بنابراین روش تولید سرنخ که بهترین کار را دارد ممکن است در هر مورد متفاوت باشد.
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
نقطه ضعف دیگر این است که بدون یک سیستم موثر برای واجد شرایط بودن و پردازش سرنخ ها، شما خطر تلف کردن زمان برای تماس با سرنخ هایی که واجد شرایط یا بی علاقه هستند. و اگر تصمیم به خرید سرنخ از شرکای خارجی دارید تا این زمان را هدر ندهید، اما این منابع غیرقابل اعتماد هستند، سرنخ ها می توانند کیفیت پایین، بی فایده یا حتی برای کسب و کار شما مضر باشند. بنابراین شما چیزی به دست نمی آورید
بله حتما، شرکتی که از بازاریابی لید استفاده نمی کند ممکن است در مقایسه با رقبای خود در مضیقه باشد که از استراتژی های بازاریابی هدایت محور استفاده می کنند.
همانطور که قبلا در این مقاله اشاره کردیم، استراتژیهای بازاریابی سرنخمحور به شرکتها این امکان را میدهد که سرنخهایی را که به محصولات یا خدمات خود علاقهمند هستند، تولید کنند، که می تواند شانس تبدیل به مشتریان پولی را افزایش دهد. اگر یک کسب و کار استراتژی بازاریابی متمرکز بر سرنخ را نداشته باشد، می تواند برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ رشد با مشکل مواجه شود.
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).