برای سادگی : یک کوکی شخص اول توسط وب سایتی که بازدید می کنید ایجاد می شود، در حالی که یک کوکی شخص ثالث توسط دامنه دیگری ایجاد می شود. کوکیهای شخص اول معمولاً برای عملکردهای خاص سایت استفاده میشوند، در حالی که کوکیهای شخص ثالث اغلب برای اهداف ردیابی، تبلیغات و تجزیه و تحلیل استفاده میشوند.
چرا برخی از کوکی ها در برخی از وب سایت ها مورد نیاز است؟
یک کوکی شخص ثالث توسط دامنه ای متفاوت از وب سایت بازدید شده توسط کاربر ایجاد می شود. این کوکی ها عموماً برای ردیابی و اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید، ممکن است عناصری از سایت های دیگر مانند تبلیغات، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی یا ویدیوها تعبیه شده باشد. کوکیهای شخص ثالث توسط این سایتهای شخص ثالث برای جمعآوری اطلاعات در مورد عادتهای مرور کاربر برای اهداف تبلیغاتی یا تجزیه و تحلیل استفاده میشوند. از آنها می توان برای ردیابی کاربر بین وب سایت های مختلف و ایجاد پروفایل علایق استفاده کرد.
اگر این تعریف کوکی های شخص ثالث شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
اگر شرکتی تصمیم گرفت از کوکی های شخص ثالث استفاده نکند، ممکن است برخی از عناصر مهم را از دست بدهد مربوط به جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل رفتار کاربر است.
قبل از ترک…
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
برخی از سوالات متداول در مورد کوکی های شخص ثالث
تفاوت (ها) بین کوکی و کوکی شخص ثالث چیست؟
توجه به این نکته مهم است که روش های دیگری برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد، حتی بدون استفاده از کوکی های شخص ثالث. اما این روشها اغلب دقیقتر یا کمتر جامع هستند، که تا حد زیادی امکانات خاصی را برای بهینهسازی و شخصیسازی محدود میکند.
کوکی شخص ثالث، در ویدیو توضیح داده شده است
تفاوت بین کوکی ها و کوکی های شخص ثالث در منشا و استفاده از آنها است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:
در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از لایه های کوکی و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد کوکی های شخص ثالث.

تعریف کوکی شخص ثالث: به سادگی چیست؟
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
تصمیم به پذیرش یا رد کوکی های شخص ثالث بستگی به ترجیحات و اولویت های هر کاربر دارد.
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.
و البته، با انصراف از کوکی های شخص ثالث، کسب و کار می تواند از نظر ردیابی تبدیل و عملکرد بازاریابی ضرر کند. کوکی های شخص ثالث نقش مهمی در ردیابی تبدیل ها و ارزیابی عملکرد کمپین های بازاریابی دارند. با اندازه گیری اقدامات کاربر، آنها به تعیین اینکه کدام استراتژی منجر به تبدیل شده است کمک می کند. بدون این کوکی ها ممکن است برای شرکت اندازه گیری دقیق نتایج کمپین های خود و تصمیم گیری آگاهانه در مورد تخصیص منابع بازاریابی پیچیده تر است.
خوب است بدانید: مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها، مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در اروپا، الزامات سختگیرانه ای را برای شرکت ها در مورد استفاده از کوکی های شخص ثالث و حفاظت از داده های کاربر تحمیل می کند. شرکتها باید از این مقررات پیروی کنند و اقدامات مناسبی را برای کاهش خطرات کوکیهای شخص ثالث و محافظت از حریم خصوصی کاربران انجام دهند.

اگر شرکتی تصمیم بگیرد از کوکی های شخص ثالث استفاده نکند، دقیقاً چه چیزی را از دست می دهد؟
برای هر گونه سوال مرتبط با لایه های کوکی ها، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.
دیگران می توانند قبول کنید، زیرا می توانند تجربه آنلاین را بهبود بخشند با ارائه توصیه های شخصی و ویژگی های توسعه یافته.
طبق مقررات حفاظت از داده ها معمولاً رضایت صریح لازم است. این به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات مربوط به کوکی های شخص ثالث خاص را قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش یا رد آنها بررسی کنند. تنظیمات و برنامه های افزودنی حریم خصوصی مرورگر را می توان برای کنترل کوکی های شخص ثالث و مسدود کردن انتخابی آنها استفاده کرد.
برخی ممکن است انتخاب کنند از حفظ حریم خصوصی خود خودداری کنند، زیرا کوکی های شخص ثالث اغلب برای ردیابی و اهداف تبلیغاتی هدفمند استفاده می شوند.
همچنین، باید بدانید که این کوکی ها اغلب هستند برای ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران استفاده می شود. با تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوریشده توسط کوکیها، میتوانید علایق و ترجیحات کاربر را بهتر درک کنید، که ممکن است به شما امکان ارائه تبلیغات مرتبطتر را بدهد. این راهی برای بهبود اثربخشی کمپین های تبلیغاتی، افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه های تبلیغات غیر ضروری است.
بله، کوکی های شخص ثالث دارای خطرات (بالقوه) خاصی هستند، به ویژه با توجه به محرمانه بودن و امنیت داده های کاربر. در اینجا برخی از خطرات مرتبط با کوکی های شخص ثالث وجود دارد:
- ردیابی و پروفایل سازی بیش از حد : می توان از آنها برای ردیابی کاربران در وب سایت های مختلف، جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های آنلاین آنها استفاده کرد ممکن است منجر به نمایه سازی بیش از حد شود، جایی که کاربران بیش از حد نظارت می شوند و اطلاعات شخصی آنها برای بازاریابی یا تبلیغات هدفمند استفاده می شود. این بالا می برد نگرانی های حریم خصوصی.
- خطرات امنیتی : آنها ممکن است اطلاعات حساسی مانند اعتبارنامه ورود، داده های پرداخت یا اطلاعات قابل شناسایی شخصی را جمع آوری کنند. اگر این کوکیها مخرب باشند یا توسط اشخاص ثالث غیرمجاز رهگیری شوند، ممکن است منجر به نقض امنیت داده ها و خطرات هک می شود.
- اعتماد و شفافیت : آنها می توانند نگرانی هایی را در مورد اعتماد و شفافیت از جانب کاربران ایجاد کنند. کاربران ممکن است از دانستن اینکه داده های آنها بدون رضایت صریح آنها یا بدون درک روشنی از نحوه استفاده از آنها جمع آوری و استفاده می شود احساس ناراحتی کنند.
کوکیهای شخص ثالث میتوانند چندین مزیت برای شرکتها داشته باشند، در اینجا سه مورد وجود دارد:
و برای پایان دادن به سه مزیت اصلی کوکی های شخص ثالث، بدانید که آنها همچنین می تواند برای ردیابی تبدیل ها و ارزیابی عملکرد کمپین های بازاریابی استفاده شود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین است، می توانید از کوکی ها برای ردیابی تعداد کلیک ها، فروش های ایجاد شده، دانلود اپلیکیشن ها و غیره استفاده کنید. این داده ها می تواند به شما کمک کند اثربخشی کمپین های خود را اندازه گیری کرده و در مورد تخصیص منابع بازاریابی تصمیمات درستی بگیرید.
آیا کوکی های شخص ثالث خطراتی دارند؟
کوکی های شخص ثالث نیز هستند توسط تبلیغ کنندگان برای نشان دادن تبلیغات متناسب با علایق شما استفاده می شود فرض شده است. آنها همچنین می توانند به صاحبان وب سایت اجازه دهند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی خود را پیگیری کنند یا اطلاعاتی در مورد مخاطبان سایت خود به دست آورند.
چرا شرکت ها باید از کوکی های شخص ثالث استفاده کنند؟ (3 مزیت)
یک کوکی شخص ثالث کوچک است فایل متنی ذخیره شده در دستگاه شما توسط وب سایتی متفاوت از وب سایتی که بازدید می کنید به طور مستقیم. این توسط یک دامنه مجزا از سایتی که بازدید می کنید تولید می شود و به طور کلی است برای جمع آوری اطلاعات در مورد مرور شما در وب سایت های مختلف استفاده می شود.
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
برخی از کوکی ها در برخی از سایت ها اجباری هستند به دلایل امنیتی، احراز هویت کاربر، مدیریت سبد خرید، شخصی سازی اولویت ها و جمع آوری داده های آماری.
کوکی یک کوکی شخص اول است که کوکی شخص اول نیز نامیده می شود. توسط وب سایتی ایجاد می شود که کاربر مستقیماً از آن بازدید می کند. کوکی های اولیه برای ذخیره اطلاعات خاص این وب سایت، مانند اولویت های زبان، اطلاعات ورود به سیستم، سبد خرید و غیره استفاده می شود. آنها با دامنه وب سایت خاص مرتبط هستند و فقط توسط آن دامنه قابل خواندن هستند.
برای شروع، باید این را بدانید کوکی های شخص ثالث داده های کاربر را جمع آوری می کنند که از یک وب سایت بازدید می کنند این داده ها ممکن است اطلاعات صفحات بازدید شده، زمان صرف شده در سایت، اقدامات انجام شده، تنظیمات برگزیده کاربر و غیره باشد. این اطلاعات ارزشمند است برای درک رفتار کاربر، تجزیه و تحلیل روندها، شناسایی زمینه های بهبود و شخصی سازی تجربه کاربر.
کوکی های شخص ثالث اغلب برای اهداف تبلیغات هدفمند، تجزیه و تحلیل داده ها و ردیابی رفتار آنلاین استفاده می شوند.
به عبارت دقیق، هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید، عناصری از سایت های دیگر را می توان در صفحه ادغام کرد، مانند تبلیغات یا ویجت های شبکه های اجتماعی. این عناصر می توانند قرار دادن کوکی های شخص ثالث در دستگاه خود برای ردیابی فعالیت شما و جمع آوری اطلاعات در مورد علایق و رفتارهای شما برخط.
آن ها هستند برای عملکرد سایت ضروری است و مطابق با مقررات حفاظت از داده ها، همیشه به رضایت صریح نیاز ندارند.
کوکی های شخص ثالث، آیا باید پذیرفته شوند یا رد شوند؟
در واقع، با استفاده نکردن از کوکی های شخص ثالث، این شرکت خود را از مجموعه ای عمیق از داده های کاربر محروم می کند. بدون این داده ها، ممکن است شخصی سازی تجربه کاربر و بهینه سازی سایت دشوارتر است با توجه به نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان.
شما همچنین باید آگاه باشید که عدم وجود کوکی های شخص ثالث می تواند بر دقت تبلیغات هدفمند تأثیر بگذارد، از آنجایی که بدون آنها، شرکت برای هدف قرار دادن موثر تبلیغات خود دشوار است، که می تواند منجر به کاهش ارتباط تبلیغات ارائه شده و تأثیر کمتر بر کمپین های تبلیغاتی.