یکی دیگر از ریسکهای مهم که باید کاملاً از آن آگاه باشید، مربوط به شهرت برندتان است. با مرتبط کردن برند خود با ورزش، شما خود را به تصویر و شهرت ورزش مورد نظر، تیم ها یا ورزشکاران درگیر می بندید. اگر یک رویداد ورزشی یا ورزشکار با رسوایی یا جنجال مواجه شود، می تواند بر برند شما تأثیر منفی بگذارد و به اعتبار آن آسیب برساند.
در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از ورزش بازاریابی و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد استفاده از ورزش در خدمت بازاریابی

تعریف بازاریابی ورزشی: به سادگی چیست؟
ورزش در بازاریابی استفاده می شود زیرا ارائه می دهد پلت فرم رسانه ای قدرتمند، دسترسی به مخاطبان پرشور زیادی را ممکن می کند.
به عنوان یک رهبر جهانی در کالاهای ورزشی، نمی توانیم بدون صحبت در مورد آن شروع کنیم. نایک به طور گسترده ای برای استفاده از بازاریابی ورزشی شناخته شده است. نام تجاری اسپانسر بسیاری از ورزشکاران است شهرت جهانی در رشته های مختلف ورزشی (بسکتبال، فوتبال و دو و میدانی و …).
و در نهایت، مهم است که آن را تشخیص دهیم رقابت در بازاریابی ورزشی شدید است. بسیاری از برندها و شرکت ها می خواهند از مزایای تبلیغات ورزشی استفاده کنند، به این معنی شما باید برجسته شوید و راه های اصلی برای ارتباط با مردم پیدا کنید.
3 نمونه از شرکت هایی که از ورزش برای استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند
بازاریابی ورزشی به طور کلی شامل مشارکت بین شرکت ها و سازمان های ورزشیمانند تیم های ورزشی، رویدادهای ورزشی، ورزشکاران و لیگ های ورزشی. برندها از این مشارکت ها برای افزایش دید و آگاهی خود و همچنین برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به طرفداران و مصرف کنندگانی که به ورزش علاقه دارند استفاده می کنند.
همچنین طول عمر و پایداری رویداد یا ورزشکار را در نظر بگیرید. سابقه و شهرت آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که احتمالاً حضوری پایدار و مثبت در دنیای ورزش خواهند داشت.
ردبول رویکردی منحصربهفرد را در پیش گرفته است تصویر آن را با ورزش های شدید و اکشن مرتبط می کند. این برند رویدادهای ورزشی مانند مسابقات هوایی Red Bull و Red Bull Rampage را سازماندهی و حمایت مالی می کند و در عین حال از ورزشکاران در رشته هایی مانند اسکیت بورد و موج سواری حمایت می کند.
بازاریابی ورزشی شاخه ای از بازاریابی است که بر روی آن تمرکز دارد ارتقای محصولات، خدمات و برندها از طریق ورزش. این شامل استفاده از ورزش به عنوان یک پلت فرم ارتباطی و بازاریابی برای دستیابی به یک مخاطب هدف بسیار خاص است.
موفقیت یک ابتکار بازاریابی ورزشی را می توان از طریق معیارهای مختلفی اندازه گیری کرد، از جمله دیده شدن رسانه ها، مشارکت مصرف کننده، افزایش فروش، تأثیر آگاهی از برند و بازده سرمایه گذاری.
چگونه یک رویداد ورزشی یا ورزشکار مناسب را برای اسپانسر انتخاب کنیم؟
شرکت ها می توانند از ورزش در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند:
- حمایت از رویدادهای ورزشی
- ایجاد مشارکت با تیم ها یا ورزشکاران
- تولید محتوای ورزشی، سازماندهی فعال سازی برند در رویدادهای ورزشی
- استفاده از رسانه های اجتماعی برای جذب طرفداران.
بهترین شیوه برای یک کمپین بازاریابی ورزشی موفق چیست؟
این ابتکارات بازاریابی ورزشی به کوکاکولا اجازه می دهد تا دید جهانی خود را افزایش دهد، به مخاطبان گسترده ای از طرفداران ورزش دست یابد و در لحظات شادی و با هم بودن با مصرف کنندگان ارتباط عاطفی ایجاد کند.
برای هر گونه سوال مرتبط با استفاده از ورزش در خدمت بازاریابی، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.
ارتباطات عاطفی با مصرف کنندگان ایجاد می کند و فرصت هایی را برای دیده شدن و تبلیغ محصول فراهم می کند.
چگونه شرکت ها می توانند از ورزش در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند؟
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.
استراتژی های بازاریابی ورزشی می تواند شامل فعالیت های مختلفی باشد:
- تبلیغات استادیوم
- حمایت از رویدادهای ورزشی
- قراردادهای اسپانسرینگ ورزشکاران
- تولید محتوای ورزشی
- فروش محصولات مشتقه
- فعال سازی برند در رویدادهای ورزشی
- و غیره.
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
را درک مخاطبانش، انتخاب مشارکت مربوط، ایجاد محتوای جذاب و ردیابی نتایج کمپین بهینه سازی تلاش ها
چگونه موفقیت یک ابتکار بازاریابی ورزشی را اندازه گیری می کنید؟
همچنین ارزیابی کنید دیده شدن رسانه ها رویداد یا ورزشکار به دنبال فرصت هایی باشید که پوشش رسانه ای قابل توجه و مخاطبان گسترده ای دارند.
بازاریابی ورزشی، در ویدیو توضیح داده شده است
اختصاصی، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ترجیحات آنها را بررسی کنید ورزش ها. رویداد یا ورزشکاری را انتخاب کنید که با آن مخاطب خاص طنین انداز شود. برای مثال، اگر مخاطب جوانی را هدف قرار میدهید که علاقه زیادی به ورزشهای اکشن دارد، حمایت مالی از رویدادهای ورزشی شدید مانند اسکیتبرد یا موجسواری را در نظر بگیرید (ر.ک. Redbull).
بله، برخی از جنبه های منفی برای بازاریابی ورزشی وجود دارد و خطرات بالقوه ای برای در نظر گرفتن وجود دارد.
نایک نیز تاسیس می کند مشارکت با تیم ها و رویدادهای ورزشی بزرگ برای تبلیغ محصولات خود با برجسته کردن ورزشکاران و رویدادهای نمادین، نایک ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان ایجاد می کند علاقه مندان به ورزش، در نتیجه جایگاه خود را به عنوان یک برند مرتبط با عملکرد، نوآوری و پیشی گرفتن از خود تقویت می کند.
کوکاکولا از این مشارکت ها برای تبلیغ محصولات خود از طریق کمپین های تبلیغاتی با محوریت جشن ها، اشتراک گذاری و تجربه جمعی مرتبط با ورزش استفاده می کند.
هدف این است کهبرقراری ارتباط عاطفی بین برند و عموم ورزشکاران، بازی بر اساس علاقه و تعهد هواداران به تیم یا ورزش مورد علاقه خود.
3 مزیت اصلی استفاده از ورزش برای تبلیغ یک محصول چیست؟
- دیده شدن و بدنامی : ورزش یک پلتفرم رسانه ای و قرار گرفتن در معرض عظیمی را فراهم می کند. رویدادهای ورزشی، تیم ها و ورزشکاران اغلب مخاطبان زیادی را جذب می کنند و از پوشش رسانه ای نسبتاً سنگینی برخوردار هستند. با مرتبط کردن یک محصول با رویدادهای ورزشی پرطرفدار یا ورزشکاران مشهور، می توان دید یک برند را افزایش داد و آگاهی آن را در بین مخاطبان بیشتر افزایش داد.
- ارتباط عاطفی و وفاداری طرفداران : ورزش اغلب احساسات شدیدی را در هواداران برمی انگیزد. با استفاده از ورزش برای تبلیغ محصول خود، استفاده از آن اشتیاق و ایجاد ارتباط عاطفی با طرفداران آسان تر است. وقتی طرفداران متوجه شوند که تیم یا ورزشکار مورد علاقه آنها از یک محصول حمایت می کند، به احتمال زیاد به آن برند علاقه پیدا می کنند و با خرید آن حمایت خود را ابراز می کنند. بنابراین این امر می تواند منجر به افزایش وفاداری طرفداران و ارتباط طولانی مدت با برند شود.
- ارتباط ارزش های مثبت : ورزش اغلب با ارزش های مثبت (پشتکار، روحیه تیمی، عزم، تعالی و غیره) همراه است. با مرتبط کردن محصول خود با ورزش، می توانید از تصویر مثبتی که توسط ورزش منتقل می شود بهره مند شوید و این ارزش ها را به برند خود منتقل کنید. این می تواند به ایجاد اعتماد مصرف کننده کمک کند و درک مثبتی از محصول شما ایجاد کند که می تواند بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد.
آیا بازاریابی ورزشی مضراتی دارد؟ شامل خطرات است؟
قبل از ترک…
و در نهایت، کوکاکولا، یک شرکت نوشابه، سابقه طولانی در همکاری با ورزش دارد. این شرکت سال ها حامی اصلی بازی های المپیک و همچنین جام جهانی فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی بین المللی بوده است.
اگر این تعریف بازاریابی ورزشی شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
همیشه با اهداف کسب و کار خود را به وضوح مشخص کنید در حمایت ورزشی آیا می خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، مخاطب خاصی را هدف قرار دهید، تصویر برند خود را تقویت کنید یا فروش را افزایش دهید؟ درک این اهداف شما را به رویداد یا ورزشکاری راهنمایی می کند که با انتظارات شما مطابقت دارد.
چند سوال متداول در مورد ورزش در بازاریابی
چرا از ورزش در بازاریابی استفاده می شود؟
استفاده از ورزش به عنوان یک بستر ارتباطی، قرمز بول مخاطب جوان و جسور را هدف قرار می دهد، با تاکید بر آدرنالین، ماجراجویی و عملکرد. این استراتژی بازاریابی ورزشی ردبول را قادر می سازد تا خود را به عنوان یک نام تجاری پویا و نوآور مرتبط با سبک زندگی فعال قرار دهد.
بهترین شیوه برای یک کمپین بازاریابی ورزشی موفق؟ خیلی ساده است!
سومین ایراد احتمالی مربوط به مخاطب غیر هدفمند است. اگرچه این ورزش می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند، مهم است که اطمینان حاصل شود که این مخاطبان با بازار هدف شما مطابقت دارند. اگر محصول یا خدمات شما بخش خاصی از جمعیت را هدف قرار می دهد که به شدت در بین طرفداران ورزش وجود ندارد، بازاریابی ورزشی ممکن است بهترین استراتژی برای دسترسی موثر به مخاطبان شما نباشد.
و البته، محدودیت های بودجه خود را در نظر بگیرید هنگام انتخاب یک رویداد یا ورزشکار برای اسپانسر. اطمینان حاصل کنید که شراکت با بودجه شما مطابقت دارد و در عین حال پتانسیل ROI را ارائه می دهد.
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
همچنین مطمئن شوید که ارزشهای رویداد یا ورزشکاری که قصد حمایت مالی از آن را دارید با ارزشهای برند شما مطابقت دارد. سازگاری ارزش ها اعتبار و اعتبار شراکت شما را تقویت می کند.
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
ابتدا اجازه دهید با صحبت در مورد این واقعیت شروع کنیم هزینه بازاریابی ورزشی می تواند بالا باشد. مشارکت در رویدادهای ورزشی بزرگ، تیم های محبوب یا ورزشکاران مشهور می تواند نیاز به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی داشته باشد و اغلب این برای مشاغل کوچک با بودجه محدود مشکل ساز است.
