
بروزرسانی: 18 تیر 1404
(+ مزایا، موارد استفاده در تجارت و سوالات متداول)
نام تجاری، در بازاریابی، به تمام فعالیت ها و استراتژی هایی که برای توسعه، ترویج و حفظ تصویر یک برند در نظر گرفته شده است در ذهن مصرف کنندگان
رنو استفاده کرد کمپین های تبلیغاتی خلاقانه برجسته کردن نوآوری های تکنولوژیکی، طراحی های جذاب و تجربه رانندگی دلپذیر.
کوکاکولا یک نمونه نمادین از برندسازی موفق است. این برند با لوگوی قرمز متمایز و تایپوگرافی قابل تشخیص خود یک هویت بصری قوی ایجاد کرده است.
برندسازی به عناصر بصری محدود نمی شود، اما تجربه کلی مرتبط با یک نام تجاری مانند بسته بندی محصول، کیفیت خدمات، ارتباط با مشتریان، ارزش های شرکت و غیره را نیز در بر می گیرد.
و سپس البته، یک تصویر برند خوب توسعه یافته می تواند فرصت هایی را برای مشارکت و همکاری باز کند. کسب وکارها، شخصیت ها یا اینفلوئنسرها اغلب جذب برندهایی می شوند که حضور قوی و شهرت قوی دارند، که می تواند منجر به مشارکت موفق و رشد متقابل شود.
انجام بدون برندسازی بازاریابی: چه خطراتی دارد؟
به طور مشخص، این تمام جنبه های بصری، کلامی و احساسی مرتبط با یک برند را در بر می گیرداز جمله نام، لوگو، شعار، ارزش ها، شخصیت و موقعیت بازار.
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
برندسازی بر ایجاد و مدیریت تصویر برند تمرکز دارد، در حالی که بازاریابی مجموعه وسیع تری از فعالیت ها (ترفیع، تبلیغات، تحقیقات بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک) را در بر می گیرد.
هدف آن ایجاد یکپارچگی و انسجام در تمام جنبه های برند، به منظور ایجاد اعتماد و وفاداری مصرف کننده است.
چرا مهم است که استراتژی هایی برای توسعه (و ترویج) تصویر برند خود ایجاد کنید؟
نایک به دلیل مارک تجاری نسبتا قوی خود شناخته شده است. این نام تجاری توسعه داده است لوگوی ساده و فورا قابل تشخیصle «swoosh».
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. برای هرگونه سوال مرتبط با نام تجاری شرکت، برای ارسال نظرات خود از قسمت "نظرات" دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.
برای تبلیغ برند خود به شما توصیه می کنیماز ترکیبی از راهبردهای ارتباطی استفاده کنید :
چگونه اثربخشی برندسازی را اندازه گیری کنیم؟
اما این همه ماجرا نیست! تصویر برند قوی وفاداری مشتری را ارتقا می دهد. مصرف کنندگان تمایل دارند به برندی که با آن رابطه اعتماد و ارتباط عاطفی برقرار کرده اند وفادار بمانند. موثرترین استراتژی های برندسازی این وفاداری را ایجاد می کند و مشتریان تکراری را تشویق می کند. علاوه بر حفظ ارتباط با پایگاه مشتریان موجود، برندسازی می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند و پایگاه مشتریان را گسترش دهید.
توسعه و ترویج تصویر برند به چند دلیل بسیار (بسیار) مهم است.
نایک همچنین یک جامعه آنلاین فعال و درگیر ایجاد کرده است که به اشتراک گذاری داستان های الهام بخش و پذیرفتن یک دیدگاه مشترک را تشویق می کند.
نایکی ساخته است تصویر برند مرتبط با برتری ورزشی، عملکرد و الهام است. او از کمپین های تبلیغاتی سختی استفاده کرد که ورزشکاران مشهور را به نمایش می گذاشت، و مصرف کنندگان را تشویق کرد که محدودیت های خود را کنار بگذارند و «فقط این کار را انجام بدهند».
قبل از ترک...
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
منبع
در صورت بروز بحران برند، ضروری است سریع واکنش نشان دهند.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=BSuXaSXTAOw[/embed]
که در مسئولیت مشکلات پیش آمده را بپذیرید و در برقراری ارتباط شفاف با ذینفعان، باید بتوانید بحران را به شیوه ای حرفه ای مدیریت کنید، راه حل هایی ارائه دهید و برای بازگرداندن اعتماد مصرف کننده تلاش کنید.
آیا برندسازی فقط برای شرکت های بزرگ است؟
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=4eIDBV4Mpek[/embed]
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=KcSaHpqO2wA[/embed]
برخی از سوالات متداول درباره برندسازی شرکتی
تفاوت بین برندسازی و بازاریابی چیست؟
او همچنین کار کرده است مشارکت و همکاری با برندهای دیگرمانند مشارکت با تیم فرمول 1 که به تقویت آن کمک کرده است تصویری از عملکرد و پویایی.
انجام بدون برندسازی بازاریابی خطرات خاصی را برای یک شرکت به همراه دارد. می خواهید آنها را بشناسید؟ در اینجا 5 مورد است:
- بدون استراتژی برندینگ مستحکم، تبدیل می شود جدا شدن از رقابت دشوار است. مشتریان ممکن است تشخیص کسب و کار شما از سایر بازیگران بازار را دشوار بدانند، که می تواند منجر به از دست دادن سهم بازار و مشکل در جذب مشتریان جدید شود.
- عدم وجود نام تجاری می تواند منجر به تصویری نامشخص یا گیج کننده در ذهن مصرف کنندگان شود. بدون هویت برند مشخص، خطر این است که شرکت شما غیرقابل اعتماد، غیرحرفه ای یا فاقد اعتبار تلقی شود.. ریسک اصلی چیست؟ خوب، این فقط به اعتماد و تمایل مشتریان برای تعامل با کسب و کار شما لطمه می زند.
- برندسازی همچنین به ایجاد ارزش درک شده برای برند شما کمک می کند، که می تواند قیمت های بالاتر برای محصولات یا خدمات شما را توجیه کند. در غیاب تصویر برند قوی، مصرف کنندگان ممکن است تمایلی به پرداخت قیمت بالاتر نداشته باشند، و بنابراین بر حاشیه سود و سودآوری شما تأثیر می گذارد.
- همانطور که قبلا اشاره کردیم، برندسازی نقش کلیدی در ایجاد وفاداری مشتری دارد. بدون هویت برند جذاب و قابل تشخیص، تبدیل می شود ایجاد ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان و حفظ آنها دشوارتر است. نتیجه؟ یک مشتری بی ثبات، به احتمال زیاد در کوچکترین فرصت به رقابت روی می آورد.
- زمانی که قصد گسترش یا ورود به بازارهای جدید را دارید، برندسازی می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و بدون آن نیز می تواند این نقش را داشته باشد جلب توجه و متقاعد کردن مصرف کنندگان برای انتخاب شما دشوار است از گزینه های موجود
3 نمونه از شرکت هایی که از برندسازی استفاده می کنند
نام تجاری بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی است و به شکل گیری استراتژی کلی شرکت کمک می کند.
چگونه برند خود را تبلیغ کنیم؟
اثربخشی برندسازی می تواند باشد از طریق چندین شاخص اندازه گیری می شوداز جمله: شناخت برند، آگاهی، ترجیح برند، وفاداری مشتری، معیارهای تعامل رسانه های اجتماعی، تحقیقات بازار، نظرسنجی های رضایت مشتری، و فروش یا درآمد مرتبط با برند.
در صورت بروز بحران برند چگونه باید واکنش نشان داد؟
رنو یک شرکت خودروسازی است که استراتژی های بازاریابی برندینگ موثری را اجرا کرده است. این نام تجاری توسعه داده است هویت بصری قابل تشخیص با لوگوی الماسی شکلش.
کوکاکولا کمپین های تبلیغاتی به یاد ماندنی جهانی را اجرا کرده است، از جمله کمپین کریسمس با حضور بابانوئل با کت و شلوار قرمزش. این نام تجاری نیز ساخته است تصویر مبتنی بر شادی، به اشتراک گذاری و شادی، با ایجاد تجربیات جذاب پیرامون محصولات خود.
به عبارت دیگر، برندسازی هدف آن ایجاد یک هویت متمایز و قابل تشخیص است برای یک برند، به منظور متمایز شدن از رقبا و ایجاد ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان. در واقع، این صرفاً در مورد شکل دادن به تصویر درک شده از یک نام تجاری و تأثیرگذاری بر نحوه درک مشتریان از آن، ترجیح دادن آن و شناسایی با آن است.
غیر، برندسازی فقط مختص شرکت های بزرگ نیست. کسب و کارهای کوچک و متوسط \u200b\u200bنیز می توانند از استراتژی برندسازی بهره ببرند!
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=irZ_uazhz1I[/embed]
اول از همه، به یاد داشته باشید که در یک بازار رقابتی، چنین است برای متمایز شدن از رقابت ضروری است. بنابراین یک تصویر قوی و متمایز از برند به یک شرکت اجازه می دهد تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند و در ذهن آنها جایگاه مطلوبی داشته باشد.
در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از برندسازی و بازاریابی و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد نام تجاری شرکت.

تعریف برندسازی در بازاریابی: به سادگی چیست؟
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=UmZiyG8y0Es[/embed]
پس این را بدانیک تصویر برند تثبیت شده ارزش ادراک شده بالاتری ایجاد می کند برای محصولات یا خدمات یک شرکت مصرف کنندگان اغلب مایلند برای یک برند قابل اعتماد و معتبر قیمت بالاتری بپردازند که می تواند تأثیر مثبتی بر درآمد و سودآوری داشته باشد. شما به یک نوشابه نیاز دارید، آیا قصد دارید به دنبال یک بطری کوکاکولا بروید یا نوشابه ای که مارک آن را نمی دانید؟
اگر این تعریف برندینگ شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
رنو موفق شده است نام تجاری خود را هم در دسترس و هم نوآور قرار دهد.
نام تجاری، در ویدیو توضیح داده شده است
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
و همچنین باید یکی را در جای خود قرار دهند!
کوکاکولا موفق شده است نام تجاری خود را به عنوان نمادی از طراوت و لحظات مشترک لذت قرار دهد.
