(+ مزایا، موارد استفاده در تجارت و سوالات متداول)


مرکز ارتباط با مشتری یا CRC، بخش یک شرکت است که به مدیریت روابط با مشتریان اختصاص دارد. از تمام درخواست ها و شکایات پشتیبانی می کند و به شرکت اجازه می دهد تا رضایت مشتری را بهبود بخشد.

در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از مرکز ارتباط با مشتری و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد بخش اختصاص داده شده به مدیریت ارتباط با مشتری

تعریف مرکز ارتباط با مشتری: به سادگی چیست؟

و مرکز ارتباط با مشتری (CRC) در بازاریابی یک نهاد متمرکز در یک سازمان است که مسئول مدیریت روابط با مشتری.

او به طور کلی به سوالات، شکایات و بازخوردهای مشتریان از کانال های مختلف مانند تلفن، ایمیل، فرم های وب و رسانه های اجتماعی رسیدگی می کند.

CRC به عنوان یک نقطه تماس برای مشتریان عمل می کند و یک تجربه کلی مثبت را برای آنها فراهم می کند. هدف CRC حفظ مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت با آنها است.

همچنین با ارائه پاسخ‌های سریع و ارائه راه‌حل‌هایی که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، تلاش می‌کند تا خدمات مشتری را بهبود بخشد.

3 مزیت اصلی استفاده از CRC برای یک شرکت چیست؟

سه مزیت اصلی استفاده از مرکز تماس برای یک شرکت عبارتند از: افزایش وفاداری مشتری، منبهبود خدمات به مشتریان وافزایش درآمد.

اول از همه، یک مرکز ارتباط با مشتری می تواند کمک کند وفاداری مشتری با ارائه آنها خدمات شخصی متناسب با نیازهای فردی آنها. با صرف زمان برای درک نیازها و ترجیحات مشتریان، کسب و کارها می توانند به آنها نشان دهند که برای کسب و کار خود ارزش قائل هستند، که منجر به وفاداری بیشتر به برند و تکرار خرید می شود.

استفاده از CRC نیز این امکان را فراهم می کندبهبود کیفیت کلی خدمات مشتری. مشتریان می توانند به خدمات مختلفی مانند چت زنده، پشتیبانی ایمیل یا حتی نمایندگان مجازی دسترسی داشته باشند که می توانند پاسخ سریع به سوالات خود ارائه دهند. اینطور است دریافت کمک برای مشتریان آسان تر است آنها به سرعت و کارآمد نیاز دارند و در نتیجه رضایت کلی بهتری از محصولات یا خدمات شرکت دارند.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

همچنین به شرکت ها کمک می کند درآمد خود را افزایش دهند از طریق فرصت های فروش بالا کسب و کارها می توانند از این سیستم استفاده کنند شناسایی مشتریانی که ممکن است به محصولات یا خدمات دیگر علاقه مند باشند که ممکن است برای آنها مفید باشد و این گزینه ها را هنگام تعامل با مشتریان ارائه دهد. بنابراین، شرکت‌ها این فرصت را دارند که ضمن ارائه خدمات باکیفیت، فروش بیشتری داشته باشند.

چرا مرکز ارتباط با مشتری مهم است؟

مرکز ارتباط با مشتری به این دلیل مهم است به شرکت ها کمک می کند تا روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنند.

این به شرکت ها اجازه می دهد تا خدمات مشتری شخصی ارائه دهند و نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کنند. بنابراین، کسب‌وکارها می‌توانند تجربه شخصی‌تر و متناسب‌تر برای مشتریان ایجاد کنند که منجر به افزایش وفاداری و رضایت مشتری می‌شود.

CRC همچنین می تواند به شرکت ها کمک کنید تا فرصت های بهبود را شناسایی کنند یا مناطقی که باید روی آنها تمرکز کنند تا در آینده به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.

با ارائه خدمات عالی به مشتریان، مشاغل می توانند ایجاد اعتماد و شهرت مثبت با مشتریان خود، فروش کلی و سودآوری را افزایش می دهند.

3 نمونه از استفاده از مرکز تماس با مشتری در تجارت

مرکز تماس با مشتری ابزاری مفید برای کسب و کارها برای ارائه پشتیبانی و خدمات به مشتریان خود است. در اینجا سه ​​مثال از نحوه استفاده یک کسب و کار از مرکز تماس با مشتری آورده شده است:

  1. مشتری تماس می گیرد : یک شرکت می تواند از مرکز تماس با مشتریان استفاده کند به درخواست های مشتری پاسخ دهید، شکایات را حل کند و کمک فنی ارائه دهد. همچنین می توان از این مرکز برای مدیریت بازگشت یا بازپرداخت و همچنین پیگیری سفارشات استفاده کرد.
  2. فروش : شرکت ها می توانند از مرکز تماس با مشتریان استفاده کنند تماس های فروش برقرار کنید و تبلیغات یا تخفیف ارائه دهید. این به آنها اجازه می دهد تا به مشتریان بالقوه دست یابند و با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنند.
  3. مطالعات بازار : شرکت ها می توانند از مرکز تماس با مشتریان استفاده کنند انجام نظرسنجی یا نظرسنجیبرای درک بهتر نیازها و ترجیحات مشتریان خود. سپس می توان از این داده ها برای بهبود محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت استفاده کرد.

CRC، در ویدئو توضیح داد:

برخی از سوالات متداول در مورد مرکز ارتباط با مشتری:

سوالات متداول در مورد CRC
سوالات متداول در مورد CRC

ماموریت های اصلی مرکز ارتباط با مشتری چیست؟

  • به درخواست های مشتریان پاسخ دهید
  • مدیریت شکایات و ادعاها
  • بهبود کیفیت مبادلات بین شرکت و مشتریانش
  • نقاط ضعف در سفر مشتری را شناسایی کنید و آن را بهبود بخشید

چه کسی در CRC کار می کند؟

مرکز ارتباط با مشتری یک تیم حرفه ای داخلی شرکت، مسئول مدیریت تعاملات با مشتریان و ارائه خدمات عالی به آنها است.

آنها به مشتریانی که سوالات، شکایات یا درخواست های مرتبط با محصولات یا خدمات شرکت دارند، پشتیبانی می کنند.

اعضای تیم همچنین ممکن است وظیفه نگهداری سوابق دقیق از تعاملات مشتری و حل مشکلات مشتری را به موقع داشته باشند. آنها معمولاً با سایر بخش‌های داخل شرکت مانند فروش، بازاریابی، عملیات و تیم‌های توسعه محصول همکاری نزدیک دارند.

مراکز تماس اغلب از نرم افزارهای کاربردی برای ردیابی داده های مشتریان و کمک به بهبود کیفیت کلی خدمات خود استفاده می کنند.

مزایا و معایب مرکز ارتباط با مشتری چیست؟

مزایای مرکز ارتباط با مشتری (CRC) این است که به شرکت ها اجازه می دهد روابط با مشتری را موثرتر مدیریت کنید و Dارائه خدمات بهتر به مشتریان.

همچنین سازمان ها را با یک روشی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان و روابط قوی ایجاد کنید. کسب‌وکارها می‌توانند داده‌های ارزشمندی را در مورد مشتریان خود در اینجا جمع‌آوری کنند، که می‌تواند به آنها در تصمیم‌گیری بهتر در مورد محصولات و خدماتشان کمک کند.

از طرفی وجود CRC در یک شرکت می تواند معایب خاصی داشته باشد. اول از همه، نگهداری آن به منابع و زمان اضافی نیاز دارد که می تواند برای مشاغل پرهزینه باشد.

اگر یک شرکت به درستی در استفاده از سیستم آموزش ندیده باشد یا در مدیریت ارتباط با مشتری تخصص نداشته باشد، ممکن است برای به دست آوردن بیشترین بهره از سیستم دچار مشکل شود.

آیا شرکت ها ملزم به داشتن CRC هستند؟

خیر، لزوماً لازم نیست که کسب و کارها مرکز ارتباط با مشتری داشته باشند، اما اینطور است به شدت توصیه می شود، به همه دلایل ذکر شده در بالا: صرفه جویی در زمان، جمع آوری اطلاعات، بهبود خدمات مشتری و غیره.

تفاوت بین مرکز تماس و مرکز ارتباط با مشتری چیست؟

مرکز تماس، تسهیلاتی است که تماس های تلفنی را از طرف یک شرکت یا سازمان دریافت و برقرار می کند. این سازمان از نمایندگان خدمات مشتری تشکیل شده است که به سؤالات مشتری پاسخ می دهند، پشتیبانی فنی را ارائه می دهند، سفارشات را پردازش می کنند و سایر وظایف را انجام می دهند.

و CRC توسعه مفهوم مرکز تماس است، اما بیشتر است تمرکز بر ایجاد روابط با مشتریان از طریق چندین کانال علاوه بر ارائه خدمات به مشتریان از طریق تلفن، CRC ها از طریق ایمیل، چت زنده، پیام های متنی و رسانه های اجتماعی پشتیبانی ارائه می دهند. آنها همچنین از تجزیه و تحلیل برای درک بهتر رفتارها و ترجیحات مشتری برای توسعه استراتژی هایی برای بهبود تجربه مشتری استفاده می کنند.

قبل از خروج از

اگر این تعریف مرکز تماس با مشتری شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هر گونه سوال مرتبط با خدمات اختصاص داده شده به مدیریت ارتباط با مشتری، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود..

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع