(+ مزایا، موارد استفاده در تجارت و سوالات متداول)


پلتفرم مدیریت داده (DMP) یا پلتفرم مدیریت داده، یک پلتفرم نرم افزاری است که به شرکت ها اجازه می دهد تا داده ها را از منابع مختلف جمع آوری، ادغام، تجزیه و تحلیل و فعال کنند. همچنین بینش هایی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری ارائه می دهد و کسب و کارها را قادر می سازد از استراتژی های بازاریابی مبتنی بر داده استفاده کنند.

در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از DMP و بازاریابی و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد پلتفرم های مدیریت داده les

تعریف پلتفرم مدیریت داده: به سادگی چیست؟

را DMP، همچنین به نام پلت فرم مدیریت داده ها، یک ابزار نرم افزاری است که در بازاریابی استفاده می شود کمک به مدیریت و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها.

این برای جمع آوری، ذخیره، بخش بندی، تجزیه و تحلیل و فعال کردن داده های مشتری از منابع متعدد طراحی شده است.

3 مزیت اصلی استفاده از پلتفرم مدیریت داده برای یک شرکت چیست؟

کیفیت داده ها بهبود یافته است : یک پلت فرم مدیریت داده می تواند به شرکت ها کمک کند تا کیفیت داده های خود را با ارائه یک مخزن متمرکز برای تمام داده هایی که باید مدیریت شوند، بهبود بخشند. این اجازه می دهد تا کاهش تکرار و خطاها، که می تواند منجر به تصمیمات معاملاتی دقیق تری شود.

امنیت داده ها بهبود یافته است : شرکت ها با استفاده از DMP می توانند اطمینان حاصل کنید که داده های آنها ایمن و محافظت شده است در برابر دسترسی یا دستکاری غیر مجاز این اجازه می دهد تااز بین بردن خطر نقض داده ها و از احتمال نشت یا از دست دادن اطلاعات را کاهش دهید به دلیل خطای انسانی

افزایش کارایی : یک DMP همچنین می تواند با اجازه دادن به شرکت ها برای دسترسی سریع و تجزیه و تحلیل اطلاعات لازم برای تصمیم گیری صحیح تجاری به افزایش کارایی کمک کند. این می تواند اجازه دهد صرفه جویی در زمان و پول et به سازمان ها کمک می کند تا رقابتی تر شوند در فروشگاه.

چرا پلتفرم مدیریت داده در بازاریابی مهم است؟

DMP ها برای استراتژی های بازاریابی مدرن ضروری هستند.

آنها جمع آوری، ذخیره و مدیریت حجم زیادی از داده ها را از منابع متعدد ممکن می سازند. سپس می توان از این داده ها استفاده کرد ایجاد کمپین های موثر et مشتریان مناسب را با پیام های مناسب هدف قرار دهید.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

DMP ها به بازاریابان اجازه می دهند رفتارها، ترجیحات و علایق مشتری را بهتر درک کنید برای ایجاد یک تجربه شخصی تر برای آنها.

پلتفرم های مدیریت داده همچنین به مدیران بازاریابی اجازه می دهد مشتریان را تقسیم بندی کنید بر اساس معیارهای مختلف مانند جمعیت، جغرافیا، استفاده از دستگاه و غیره.

در نهایت، DMP ها می توانند به بازاریابان کمک کنند اندازه گیری اثربخشی کمپین های خود با ارائه تجزیه و تحلیل هایی که عملکرد هر کمپین را ردیابی می کند. با این معیارها، بازاریابان می توانند استراتژی های خود را بر این اساس تنظیم کنند تا نتایج را در طول زمان بهبود بخشند.

همه اینها به بازاریابان کمک می کند تلاش های خود را بر کسانی متمرکز کنند که به احتمال زیاد تبدیل یا مشارکت می کنند با برندشون

3 نمونه از شرکتی که از پلتفرم مدیریت داده استفاده می کند

  1. آمازون نمونه ای از شرکتی است که از پلتفرم مدیریت داده استفاده می کند. آمازون از این پلتفرم برای جمع آوری و ذخیره مقادیر زیادی از داده های مشتری و تجزیه و تحلیل آن استفاده می کند درس یاد بگیر et ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی
  2. اوبر نمونه دیگری از شرکتی است که از پلتفرم مدیریت داده استفاده می کند. اوبر از پلتفرم خود استفاده می کند نظارت بر عملکرد راننده، روندهای مشتری را دنبال کنید et بهینه سازی مسیرها برای تسریع در تحویل
  3. Spotify نمونه دیگری از شرکتی است که از پلتفرم مدیریت داده استفاده می کند ترجیحات و رفتارهای کاربر را بهتر درک کنید برای توصیه موسیقی که دوست دارند به آن گوش دهند.

DMP، در ویدیو توضیح داده شده است

برخی از سوالات متداول در مورد DMP در بازاریابی

پلتفرم مدیریت داده چگونه کار می کند؟

DMP جمع آوری می کند داده ها از منابع مختلف مانند تجزیه و تحلیل وب، رسانه های اجتماعی، شبکه های تبلیغاتی، پایگاه داده های مشتریان و منابع آفلاین.

این داده ها پس از آن هستند سازماندهی شده است به نمایه ها بر اساس اطلاعات جمعیتی خاص مانند سن یا جنسیت. نمایه ها را نیز می توان بر اساس ویژگی های مشترکی مانند علایق یا رفتار خرید به گروه ها تقسیم کرد.

هنگامی که داده ها جمع آوری و سازماندهی شدند، می توان آن را انجام داد برای کمپین های تبلیغاتی هدفمند استفاده می شود. به عنوان مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از DMP برای شناسایی مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است به محصولات یا خدمات آنها علاقه‌مند باشند، استفاده کنند و آنها را با تبلیغات شخصی‌سازی شده هدف قرار دهند. DMP همچنین به سازمان ها اجازه می دهد تا کمپین های خود را در زمان واقعی ردیابی کنند و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

علاوه بر کمک به کسب و کارها برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب با پیام های مناسب، یک DMP همچنین می تواند به آنها کمک کند تا داده های خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند. خودکار کردن وظایف مانند جمع آوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و گزارش روند داده ها.

با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند و در عین حال بینش‌های ارزشمندی در مورد ترجیحات و رفتارهای مشتریان خود به دست آورند.

چگونه یک پلت فرم مدیریت داده را به طور موثر اداره کنیم؟

عملکرد موثر یک پلت فرم مدیریت داده مستلزم سازماندهی و درک صحیح سیستم است. در اینجا چند نکته برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

  1. یک استراتژی داده شفاف ایجاد کنید : برنامه ای برای اطمینان از صحت و امنیت داده ها و همچنین رعایت مقررات مربوطه تهیه کنید. این شامل ایجاد فرآیندهایی است که استفاده ذینفعان از داده ها را کنترل می کند و سیاست هایی را ایجاد می کند که نحوه ذخیره، دسترسی و استفاده از آنها را تعریف می کند.
  2. از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید : تا آنجا که ممکن است کارهای زیادی را به صورت خودکار انجام دهید کاهش خطاهای دستی et منابع را برای کارهای مهمتر آزاد کنید. این شامل استفاده از ابزارهای اتوماسیون مانند روبات‌ها برای پردازش داده‌ها، خودکار کردن گزارش‌ها یا راه‌اندازی اقدامات خاص در صورت برآورده شدن شرایط خاص است.
  3. اقدامات امنیتی را اجرا کنید : اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما محافظت می شود در برابر دسترسی یا سوء استفاده غیرمجاز با اجرای اقدامات امنیتی مانند مکانیسم های احراز هویت کاربر و پروتکل های رمزگذاری.
  4. کنترل کیفیت داده ها : به طور مداوم کیفیت داده های سیستم خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که دقیق و به روز باقی می مانند. کنترل باید شامل چک های منظم سوابق تکراری، مقادیر گم شده یا نادرست، یا اطلاعات قدیمی.
  5. داده ها را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید : ساختن یک تجزیه و تحلیل منظم داده های شما برای شناسایی روندها یا الگوهایی که می توانند برای تصمیم گیری در مورد توسعه محصول یا بهبود خدمات مشتری استفاده شوند.

با پیروی از این نکات، می توانید یک پلت فرم مدیریت داده را به طور موثر و کارآمد راه اندازی کنید.

داده های جمع آوری شده توسط DMP ها در کجا ذخیره می شوند؟

داده های جمع آوری شده توسط پلت فرم های مدیریت داده معمولاً ذخیره می شوند در یک سیستم امن مبتنی بر ابر

این امکان دسترسی سریع، مطمئن و ایمن به داده ها را فراهم می کند. همچنین می توان به طور منظم از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کرد و سطح امنیتی بیشتری را فراهم می کند.

تفاوت بین DMP و CDP در بازاریابی چیست؟

DMP (پلتفرم مدیریت داده ها) و CDP (پلتفرم داده های مشتری) دو ابزار مورد استفاده در بازاریابی هستند تا به شرکت ها کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند و آنها را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند.

تفاوت اصلی بین DMP و CDP در این استیک DMP بر جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، بخش‌بندی و فعال‌سازی داده‌ها تمرکز دارد، در حالی که یک CDP بر ایجاد یک منبع واحد از حقیقت برای داده‌های مشتری متمرکز است. با اتصال تمام منابع داده های مختلف به یک نمای یکپارچه.

یک DMP به بازاریابان این امکان را می دهد که بر اساس معیارهای خاصی مانند جمعیت شناسی یا رفتار مخاطب ایجاد کنند، در حالی که یک CDP به بازاریابان اجازه می دهد تا پروفایل های دقیقی از مشتریان فردی ایجاد کنند.

DMP ها مناقصه بلادرنگ را برای موجودی آگهی فعال می کنند، در حالی که CDP ها بینش هایی را درباره سفرهای مشتری در کانال های مختلف ارائه می دهند.

قبل از ترک

اگر این تعریف DMP شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هر گونه سوال مرتبط با پلتفرم های مدیریت داده، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع