(+ مزایا و موارد استفاده در تجارت)


شخصیت در بازاریابی یک شخصیت خیالی است که توسط یک شرکت خلق شده است. پرسونا که بر اساس ویژگی های خود تصور می شود، نشان دهنده گروهی از افراد است و به شرکت ها کمک می کند تا انتظارات مشتریان خود را بهتر درک کنند.

در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از پرسونا و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد مشتریان ساختگی یک شرکت.

بازاریابی شخصی
بازاریابی شخصی

تعریف پرسونا در بازاریابی: به سادگی چیست؟

در بازاریابی، اصطلاح شخصیت نشان دهنده نوع خاصی از پروفایل مشتری است.

این در مورد یک است توصیف خیالی بخشی از مشتریان که ویژگی ها و رفتارهای مشابهی دارند.

پرسوناها توسط بازاریابان برای درک بهتر مخاطبان هدف خود و ایجاد کمپین ها و پیشنهادات محصول موثرتر مورد استفاده قرار می گیرند. پرسوناها اطلاعات دقیقی در مورد مشتری ایده آل خود مانند جمعیت شناسی، علایق، ارزش ها، نگرش ها، انگیزه ها و موارد دیگر به بازاریابان ارائه می دهند. بازاریابان با درک شخصیت های خود، می توانند پیام هایی را ایجاد کنند که با مخاطبان آنها طنین انداز شود و پیشنهادات محصول را متناسب با نیازهای هر شخصیت ارائه دهند.

3 مزیت اصلی استفاده از پرسونا برای یک شرکت چیست؟

استفاده از پرسونا برای یک کسب و کار می تواند یک روشی موثر برای اطمینان از اینکه تصمیمات بازاریابی و محصول متناسب با نیازهای مخاطبان هدف است.

استفاده از پرسونا سه مزیت اصلی دارد:

  1. درک بهتر مخاطبان هدف : پرسوناها به شما اجازه می دهند انگیزه ها، نگرش ها و رفتارهای مخاطب هدف را بهتر درک کنید از یک شرکت از این درک می توان برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثرتر و طراحی محصول استفاده کرد. محصولاتی که نیازهای مشتریان بالقوه را بهتر برآورده می کنند.
  2. ارتباطات بهبود یافته : پرسوناها یک زبان مشترک برای همه اعضای تیم فراهم می کنند هنگام بحث در مورد روابط با مشتری و استراتژی های بازاریابی. این اجازه می دهد تاجلوگیری از خطاهای ارتباطی بین بخش ها و اطمینان حاصل کنید که همه در مورد انتظارات و اهداف مشتری در یک صفحه هستند.
  3. استراتژی های تجاری تصفیه شده : شرکت ها با درک بهتر نیازهای مشتریان می توانند استراتژی های تجاری خود را اصلاح کنند به منظور. واسه اینکه. برای اینکه از رقبای خود استفاده کنند با ارائه محصولات یا خدماتی که خواسته های مشتریان را بهتر برآورده می کند.

چرا خلق شخصیت مهم است؟

خلق یک شخصیت خیالی به نام پرسونا در بازاریابی مهم است زیرا به درک بهتر مشتری هدف و نیازهای آنها کمک می کند (درک نحوه تفکر مشتریان و نحوه تعامل آنها با محصولات و خدمات).

آنها همچنین به بازاریابان کمک می کنند محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود. با درک اینکه مشتریان هدف آنها چه کسانی هستند، بازاریابان می‌توانند پیام‌ها، کمپین‌ها و پیشنهادات محصول خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که به طور مؤثرتری نیازهای آن مشتریان را برآورده کنند.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

پرسوناها به بازاریابان اجازه می دهند سفر مشتری را بهتر درک کنید و می توان از آن برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کرد، از جمله اینکه از کدام کانال ها برای تبلیغات استفاده شود یا کدام نوع تبلیغات در افزایش فروش موثرتر است.

بنابراین پرسوناها مهم هستند زیرا آنها ابزاری را برای بازاریابان نشان می دهند کمپین های موفق تری ایجاد کنید که با پیام درست به افراد مناسب می رسد. آنها اطمینان از سازگاری بین عرضه و تقاضا

3 مثال مشخص از شرکت هایی که از شخصیت استفاده می کنند

  1. نایک نمونه ای عالی از شرکتی است که از پرسوناها برای درک بهتر مشتریان خود استفاده می کند و ایجاد تجربیات شخصی. این شرکت از داده های مشتریان خود برای ایجاد پرسونای دقیق استفاده می کند، که به عنوان پایه ای برای طراحی محصولات و کمپین های بازاریابی آن عمل می کند. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک کفش ورزشی جدید برای ورزشکاران، نایک به نیازها و خواسته های شخصیت های مختلف ورزشکار نگاه می کند و کفشی را طراحی می کند که این نیازها را برآورده کند.
  2. کک شرکت دیگری است که رویکرد مبتنی بر شخصیت را برای درک بهتر مشتریان خود در پیش گرفته است. با استفاده از داده های مشتری، قادر است مخاطبان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید و برای توسعه کمپین های بازاریابی متناسب با علایق هر گروه. به عنوان مثال، در طول ماه های تابستان، او ممکن است نوجوانان را با تبلیغاتی با موضوع ساحل یا دانشجویان کالج با پیشنهادات مربوط به فارغ التحصیلی هدف قرار دهد.
  3. آمازون یکی از شناخته شده ترین شرکت هایی است که از پرسونا استفاده می کند ایجاد تجربیات شخصی برای مشتریان خود به لطف آن توصیه های شخصی، آمازون می تواند پیشنهادات محصول خود را بر اساس آنچه در مورد علایق و ترجیحات هر مشتری می داند تنظیم کند. این شرکت همچنین از بازخورد مشتریان از نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌ها برای اصلاح شخصیت‌های خود و بهبود خدمات خود استفاده می‌کند.

شخصیت در بازاریابی، در ویدیو توضیح داده شده است

برخی از سوالات متداول در مورد شخصیت

چگونه پرسوناهای یک شرکت را بسازیم؟

  1. مخاطب هدف را شناسایی کنید : قبل از شروع ساختن پرسونا برای یک کسب و کار، مهم است که ابتدا مخاطبان هدف را شناسایی کنید. افرادی را در نظر بگیرید که شرکت در تلاش است به آنها دسترسی پیدا کند با محصولات یا خدمات خود و شناسایی هر صفت یا ویژگی مشترکی که ممکن است مشترک باشد.
  2. در مورد مخاطب هدف تحقیق کنید : پس از مشخص شدن مخاطب هدف، باید تحقیق کرد آن را بهتر درک کنید. اینها می توانند نظرسنجی، مصاحبه یا بحث های گروهی برای دریافت ایده از نیازها، خواسته ها و چالش های آنها باشد.
  3. توضیحات مفصل ایجاد کنید : با در دست داشتن این اطلاعات، توضیحات مفصلی از هر شخصیت ایجاد کنید که نشان دهنده مخاطب هدف باشد. عبارتند از تا حد امکان جزئیاتمانند محدوده سنی، جنسیت، مکان، سطح تحصیلات، عنوان/موقعیت/صنعت، علایق/سرگرمی ها/علایق، ترجیحات و ارزش های سبک زندگی.
  4. هر شخصیت را نام ببرید : به هر شخصیت یک نام و یک تصویر (در صورت امکان) بدهید تا کار برای کارمندان راحت تر باشد به یاد داشته باشید که آنها نماینده چه کسی هستند هنگام صحبت با مشتریان یا ایجاد محتوا برای آنها.
  5. مرتباً از آنها بازدید کنید : مهم است که به طور مرتب پرسوناها را بررسی کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که آنها همیشه مرتبط و به روز هستند در رابطه با هرگونه تغییر در پایگاه مشتری یا روند صنعت.

مزایا و معایب استفاده از پرسونا چیست؟

مزایای :

  • آنها به طراحان کمک می کنند نیازها و ترجیحات کاربر را بهتر درک کنید، به آنها امکان می دهد محصولات مؤثرتری ایجاد کنند.
  • آنها به طراحان اجازه می دهند تا بر روی انواع کاربر تک تک تمرکز کنند، که می تواند کارآمدتر از طراحی برای کل جمعیت باشد.
  • آنها زبان مشترکی را ارائه می دهند که می تواند در سراسر سازمان استفاده شود، که بحث را تسهیل می کند نیازهای مشتری با ذینفعان

معایب:

  • ایجاد یک شخصیت خاص نیاز به تحقیقات قابل توجهی دارد که می تواند زمان و منابع را بگیرد به هزینه سایر وظایف
  • پرسوناها می توانند رفتارهای پیچیده کاربر را بیش از حد ساده کنند که منجر به فرضیات نادرست درباره انگیزه ها و اهدافشان.
  • آنها همیشه قابل استفاده نیستند – آنها ممکن است جزئیات کافی ارائه نکند بنابراین طراحان می توانند یک راه حل معنادار ایجاد کنند.

پرسونا در کدام بخش از فعالیت ضروری است؟

شخصیت ضروری است در بسیاری از بخش ها، مانند بازار یابی، خدمات مشتری و منابع انسانی.

در بازاریابی، پرسونا به شناسایی بازارهای هدف و ایجاد پیام های موثرتر کمک می کند.

در خدمات مشتری، یک پرسونا می تواند به نحوه تعامل عوامل پشتیبانی با مشتریان کمک کند و نشان دهد که چگونه باید به انواع مختلف درخواست ها پاسخ دهند.

در منابع انسانی می توان از پرسوناها برای درک بهتر نیازهای کارکنان و توسعه استراتژی های استخدام موثرتر استفاده کرد.

شخصیت ها نیز اهمیت فزاینده ای دارند در توسعه محصول، زیرا آنها اطلاعاتی در مورد رفتار کاربر ارائه می دهند که می تواند برای طراحی محصولات و خدمات بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از خروج از

اگر این تعریف شما شخصیت یک بازاریابی هستید شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هر گونه سوال مرتبط با شخصیت های خیالی که توسط شرکت ها خلق شده اند، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع