مشاوره تخصصی SmartKeyword


شما یک شرکت b2b هستید و می خواهید استراتژی ارتباطی خود را بهینه کنید؟ با بازاریابی محتوای b2b مراقب حضور آنلاین خود باشید. چگونه کار می کند؟ نتایج این نوع رویکرد چیست؟ SmartKeyword همه چیز را به شما می گوید.

خلاصه :

اما مهمتر از همه، بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟ در اصل، این شامل تولید و توزیع محتوای کیفی در کانال های ارتباطی آن و به طور کلی در یک وب سایت است. این یک استراتژی پایدار است که به طور مشخص 4 هدف اصلی را دنبال می کند که ما فوراً به شما ارائه می دهیم.

سرنخ های جدید تولید کنید

اساس هر استراتژی ارتباطی جذب افراد بالقوه جدید است و بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. به لطف ایجاد محتوای بسیار با کیفیت و تبلیغ آن، به مرور زمان مخاطبان بیشتری را به دست خواهید آورد.

اما، چگونه کار می کند؟ ساده است، شرکای شما، مشتریان و کاربران اینترنتی شما که به سادگی محتوای شما را دوست دارند، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، از صفحات شما در سایت های خود لینک های خارجی و بک لینک ایجاد می کنند، از اینفوگرافیک ها و مقالات شما استفاده می کنند…

به این ترتیب، نه تنها به طور مستقیم، بلکه به طور غیرمستقیم با بهبود سئو و موقعیت خود در موتورهای جستجو، دیده خواهید شد. دایره ای پرفضیلت که پس از راه اندازی، متوقف نمی شود.

تخصص خود را تثبیت کنید و با مشتریان احتمالی خود یک رابطه اعتماد ایجاد کنید

ایجاد محتوای با کیفیت همچنین به شما این امکان را می دهد که یک رابطه اعتماد واقعی با مشتریان خود ایجاد کنید. یک عنصر ضروری از یک استراتژی b2b، زیرا شرکت ها به طور مداوم توسط شرکای جدید نزدیک می شوند.

با محتوای باکیفیت، مشتریان فعلی شما، مانند مشتریان آینده، وضعیت شما را به عنوان یک متخصص در زمینه شما تشخیص خواهند داد. برای تجارت b2b، این مهمترین چیز است.

به سادگی ارزش ایجاد کنید

در نهایت، حتی اگر تنها راهی برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، ایجاد ارزش به خودی خود یک امتیاز برای کسب و کار شما است. در واقع، باید با ضربات بزرگ شعار از بینش منسوخ بازاریابی خارج شد. امروزه مردم، مشتریان خواهان ارزش افزوده و پیشنهادات رایگان هستند. اگر آنها این کار را دوست دارند، پس حاضرند برای محتوای انحصاری پول پرداخت کنند یا از خدمات شما استفاده کنند. 100% دادن و گرفتن مثبت.

اکنون که می دانید استراتژی بازاریابی محتوا برای چیست، توضیح می دهیم که چگونه می توان آن را با تجارت b2b تطبیق داد.

ویژگی اصلی یک استراتژی محتوای کسب و کار محور جنبه سودمند آن است. مخاطب خاص شما به دنبال راه حلی برای مشکلات خود از جمله تدارکات، تحویل، سازماندهی است و نقش شما پاسخگویی به آنهاست.

ویژگی دیگر این استراتژی توسعه این است که بر بسیاری از قالب ها (برای مشخصات متخصص) متکی است. وبینارهاکتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، اینفوگرافیک‌ها، مقاله‌ها، ویدیوهای آموزشی در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها، از همه نوع محتوا استقبال می‌شود، مشروط بر اینکه مناسب‌ترین محتوا برای این هدف باشد.

در نهایت، کسب و کار b2b اغلب به چرخه های فروش پیچیده تری نسبت به تجارت B2C متکی است که عموماً شامل فروش ساده یک محصول یا خدمات است. در تجارت به تجارت، ما بیش از هر چیز می خواهیم یک رابطه طولانی مدت ایجاد کنیم و عمیق تر در پروژه مشتری سرمایه گذاری کنیم (طراحی مجدد، آموزش، به روز رسانی و غیره).

تاثیر یک استراتژی بازاریابی محتوای b2b خوب برای هر شرکتی که به دنبال رشد است مثبت است. این یک اهرم بازاریابی فوق العاده موثر است که امروزه خود را برای بسیاری از شرکت های موفق ثابت کرده است.

مطمئناً این یکی از استراتژی هایی است که به بهترین وجه با کسب و کار هدایت شده مطابقت دارد. در واقع، اگر می خواهید:

      • بر اساس قدرت خود در بخش خود، شهرت و نام تجاری ایجاد کنید.
      • مسیر خود را برای خرید در تمام مراحل مهم بهینه کنید.
      • در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو دیده شود.
      • ارزش تولید کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
      • دستیابی به مخاطبان بیشتر، تبدیل مشتریان بالقوه بیشتر، حفظ مشتریان بیشتر؛

در حال حاضر هیچ روش موثرتری از این وجود ندارد بازاریابی محتوای b2b.

اکنون که اصول اولیه را می دانید بازاریابی محتوا با گرایش به شرکت ها، ما به طور مفصل مراحل مختلف راه اندازی استراتژی خود را به شما ارائه می دهیم.

برای چه کسی محتوا تولید می کنید؟

اولین کاری که برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا باید انجام دهید این است که شخصیت های خود را تعریف کنید. پرسونا مشتری معمولی است، در این مورد، نمایه تجاری است که می خواهید به آن بپردازید.

برای یافتن این شخصیت، چندین روش در دسترس شماست:

      • مشخصات مشتریانی را که از قبل دارید مطالعه کنید.
      • مشخصات افراد بالقوه ای را که می خواهید جذب کنید مطالعه کنید.
      • به طور کلی مشخصات شرکت های موجود در بخش خود را مطالعه کنید.

این تجزیه و تحلیل ها به شما این امکان را می دهد که داده هایی را جمع آوری کنید که با آن می توانید مشخصات مشتری ایده آل خود را بشناسید.

اما چرا تعریف یک کالا بسیار مهم است شخص خریدار ?

این ضروری است، زیرا به شما این امکان را می دهد که تمام تلاش خود را به طور خاص به سمت 1 یا 2 نوع شرکت هدایت کنید. در نتیجه، زمان، انرژی، منابع (و بودجه) را برای ایجاد محتوایی که ممکن است به مخاطبان بیشتری برسد، اما کیفیت پایینی داشته باشد، هدر نمی دهید.

علاوه بر این، با یک شخصیت خریدار مشخص، کل فرآیند خرید خود را برای به حداکثر رساندن تبدیل شرکت‌هایی که با آن مطابقت دارند، بهینه می‌کنید.

چرا محتوا تولید می کنید؟

آیا شما هم سوال «چرا» را می‌پرسید؟

که در بازاریابی محتوا، شما به یک هدف نیاز دارید. ما فقط برای حضور در گوگل یا سایر پلتفرم ها محتوا تولید نمی کنیم. شما باید اهداف خود را به وضوح مشخص کنید تا استراتژی شما موثر باشد. اگر چندین هدف برای دنبال کردن دارید، اولویت های خود را رتبه بندی کنید.

به طور کلی، اهدافی که توسط استراتژی بازاریابی محتوای b2b دنبال می شود به شرح زیر است:

      • ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید و سئوی خود را بهبود بخشید.
      • خود را به عنوان یک متخصص در بخش خود قرار دهید.
      • نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.
      • پرورش سرنخ خود را بهینه کنید (به مشتریان خود در فرآیند خرید کمک کنید).

با تعریف روشنی از اهداف، استراتژی شما از همان ابتدا موثرتر خواهد بود و مهمتر از همه، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خواهید داشت. با این شاخص ها می توانید نتایج استراتژی خود را ارزیابی کرده و بعداً آن را تطبیق دهید.

چه مشکلاتی را حل می کنید؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، در بازاریابی b2b خیلی بیشتر از جاهای دیگر، شما باید راه حل هایی برای مشتریان بالقوه خود ارائه دهید. برای این کار کاملاً ضروری است که بدانیم با چه مشکلاتی مواجه هستند تا بتوانیم راه حل ایده آل را ارائه دهیم.

در واقع، اکثر شرکت ها تمایل دارند کیفیت و خدمات خود را برجسته کنند. به عنوان مثال، تخصص خانواده بین نسلی، یک محصول انقلابی، تکنیک های نوآورانه، یک ارتباط مبتنی بر انسان با مشتری…

ذکر این مزایا برای ماندگاری ضروری است، اما هرگز نباید بر اصلی ترین چیز یعنی حل مشکلات مخاطبین تقدم داشته باشد.

در اولین تماس، مشتریان احتمالی شما به ارزش های شما اهمیت نمی دهند. آنچه آنها می‌خواهند پاسخ به سؤالشان، راه‌حلی برای مشکلاتشان است، نه چیز دیگری.

این جنبه روانشناختی، شما باید آن را در تمام مراحل ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید.

بنابراین، هنگامی که محتوای آموزنده ایجاد می کنید، همیشه باید به یک مشکل پاسخ دهید. هنگامی که شما یک صفحه تبدیل نوشته اید، تمام مراحل باید به وضوح مشخص شود تا به هر سوالی که مشتری ممکن است در این مرحله از سفر فروش داشته باشد پاسخ دهد. همینطور برای وفاداری و خدمات پس از فروش.

کلیدواژه هایی که می خواهید روی آنها پیدا شوید چیست؟

در SmartKeyword، ما عمدتا جهت یابی می کنیم خدمات بازاریابی محتوای b2b ما در تولید محتوای نوشتاری اما برای اینکه بتوانید محتوایی از این نوع تولید کنید، ابتدا باید کلمات کلیدی را تعریف کنید. اما چگونه می توان موثرترین را پیدا کرد؟

کلمات کلیدی و هدف جستجو

و کلمه کلیدی خوب، البته این یک کلمه کلیدی است که توسط کاربران اینترنت در نوار جستجوی گوگل تایپ شده است. همچنین یک کلمه کلیدی است که با صنعت شما مطابقت دارد و همانطور که قبلاً گفتیم به یک مشکل پاسخ می دهد.

بنابراین، به عنوان یک اولویت، باید یک سؤال از نوع “چگونه” باشد:

      • چگونه در اداره سازماندهی بهتری داشته باشیم؟
      • چگونه در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیریم؟

اما برای اطمینان از انتخاب صحیح، باید بررسی کنید که پرس و جو مورد نظر حجم جستجوی کافی در ماه داشته باشد، بدون اینکه خیلی رقابتی باشد.

برای این کار، ابزارهای تحقیق و تحلیل مختلفی وجود دارد که ما در SmartKeyword از آنها استفاده می کنیم.

به طور خلاصه، یک کلمه کلیدی خوب این است:

      • یک کلمه کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما.
      • سوالی که مشتریان بالقوه شما از خود می پرسند.
      • پرس و جو با حجم جستجوی خوب (مقداری که باید در استراتژی شما تعریف شود).
      • پرس و جوی که بر اساس آن می توان با محتوای بهینه شده، خود را در جایگاه اول گوگل قرار داد.

از موضوعات خاص در استراتژی محتوای خود استفاده کنید

یکی دیگر از رویکردهای پیچیده تر این است که موضع در مورد درخواست های بسیار کمی درخواست شده است توسط کاربران اینترنت، اما همچنان مرتبط است. این تکنیک استراتژی دم بلند نامیده می شود.

این شامل شناسایی تمام سوالات با حجم جستجوی بسیار کم در بخش شما است. سپس آنهایی را که با معیارهای تعیین شده مطابقت ندارند کنار می گذارید، سپس شروع به ایجاد محتوا با جذاب ترین (تعادل بین حجم جستجو / ارتباط) می کنید.

برای خط تحریریه، هر کلمه کلیدی باید به یک مقاله یا نوع دیگری از محتوای بهینه شده تبدیل شود.

این تکنیک، علاوه بر بهبود قابل توجه سئوی شما، یک مزیت قطعی برای تجارت b2b ارائه می دهد: ایجاد تخصص شما.

در واقع، اگر شرکتی برای هر یک از درخواست‌های خاص خود متوجه شود که شما با پاسخ مناسب در رتبه اول گوگل هستید، لزوماً به آن اعتماد خواهید کرد.

انواع محتوای مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که کار قبلی انجام شد، اکنون زمان آن فرا رسیده است که به ساخت محتوای خود بپردازید. برای بازاریابی محتوای سنتی، توصیه می کنیم روی نوشتن مقالات وبلاگ تمرکز کنید.

اما برای بازاریابی محتوا b2b، دیگران باید در نظر گرفته شوند. در میان محتوایی که بیشتر مورد توجه شرکت ها قرار می گیرد، اینفوگرافیک ها جایگاه ویژه ای دارند. آنها بسیار واضح تر هستند و طرف طراحی امتیاز خاصی را به همراه دارد.

انتخاب کتاب الکترونیکی نیز می تواند جالب باشد. ما به شما توصیه می کنیم که این راه حل را برای موضوعاتی انتخاب کنید که واقعاً می توانید تفاوتی با رقبا ایجاد کنید.

برای محتوای فنی تر، کاغذ سفید نیز یک گزینه است. در هر صورت، این همان چیزی است که توسط بسیاری از شرکت های b2b استفاده می شود.

علاقه کتاب الکترونیکی و کاغذ سفید در مقایسه با مقاله وبلاگ، جنبه اصلی و کامل آنهاست. خیلی راحت‌تر می‌توانید محتوا را در آن ادغام کنید. همچنین راهی برای تبدیل کارآمدتر است، زیرا کاربر اینترنت برای دانلود و خواندن آن تلاش می کند. در نهایت، ارزش نمادین قوی تری در ذهن رایج دارد.

وبینارها، پادکست ها، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی… بسیاری از انواع دیگر محتوا در دسترس شما هستند.

نکته مهم، برای موفقیت، این است که خود را با تیمی از نویسندگان خبره احاطه کنید بازاریابی محتوا b2b comme SmartKeyword.



منبع