جان مولر گوگل، توصیههایی در مورد نحوه مدیریت صفحات تاریخچه نسخه، برای انتشار محصولات، مشخصات، APIها و سایر تاریخچه نسخهها برای سئو ارسال کرد. این توصیه تقریباً شبیه نحوه مدیریت صفحات رویدادهای تکرارشونده مانند کنفرانس ها و رویدادها است. به طور خلاصه، صفحه اصلی باید همان URL را حفظ کند و سپس جزئیات تاریخچه نسخه قدیمی را در URL صفحه آرشیو بایگانی کند.
جان در لینکدین نوشت: «اگر روی وبسایتی با نسخههای (APIs؟ مشخصات؟) یا نسخههای سالانه کار میکنید، در اینجا بهترین بهبود سئو میتوانید انجام دهید: از یک URL پایدار برای نسخه فعلی استفاده کنید.
منظورم این است که اگر در Google Ads API دوست دارید، آنها از developers.google.com/google-ads/api/docs/release-notes استفاده میکنند و جزئیات نسخه فعلی را در آنجا نشان میدهند و سپس نسخههای API قدیمیتر را در URLهای مختلف، مانند نسخه، بایگانی میکنند. برای مثال 17.
جان نوشت:
اگر دوست دارید فهرست های نسخه شده را اضافه کنید. این باعث می شود نسخه فعلی در جستجو بسیار بیشتر دیده شود، حدس زدن خوانندگان کاهش می یابد و پیوند دادن به آن آسان تر می شود. آسانتر برای پیوند.
حتی بهتر؟ URL نسخه شده را برای نسخه فعلی نگه دارید و از link-rel-canonical برای مراجعه به URL پایدار استفاده کنید. این به افراد امکان میدهد در صورت اطلاع از URL نسخهسازی شده مستقیماً به آن بروند، در حالی که جستجو را بر روی URL پایدار متمرکز میکنند.
جان برای توضیح اضافه کرد، برای اسناد API، مشخصات فنی، رویدادهای سالانه و غیره، با این قالب پیش بروید:
- …/spec/live/page < این کار را برای سئو انجام دهید
- …/spec/2.1/page – rel=canonical به /spec/live/page
- …/spec/2.0/page – اینها را نگه دارید
بحث در انجمن در لینکدین.