مطالعه جدید می گوید بررسی های آنلاین جعلی خریداران را به پرداخت بیش از حد سوق می دهد


بررسی های جعلی محصولات آنلاین برای خریداران به ازای هر دلاری که خرج می کنند 12 سنت هزینه دارد و احتمال خرید محصولات نامرغوب را افزایش می دهد. کاغذ کار جدید روز جمعه در موسسه تابستانی NBER ارائه می شود.

محققان 10000 شرکت کننده آنلاین را در بریتانیا به کار گرفتند تا از پلتفرمی شبیه به آمازون که خود ساخته بودند خرید کنند. از «خریداران» خواسته شد تا محصولی را برای خرید از گروهی متشکل از پنج کالا با قیمت یکسان انتخاب کنند (یا دوربین داشبورد، جفت هدفون یا جارو شارژی).

کسانی که نظرات جعلی نوشته شده را دیدند، 7 درصد بیشتر احتمال داشت محصولات معیوب را بخرند. رتبه بندی ستاره های متورم همچنین احتمال خرید یک کالای برتر را از سوی خریداران کاهش می دهد.

در یک نظرسنجی جداگانه، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که برای اقلام مختلف چقدر پول می‌پردازند – زمانی که نظرات جعلی در ترکیب قرار می‌گرفت، به‌طور میانگین ۱۲ درصد بیشتر برای محصولات پرداخت می‌کردند.



منبع