
بروزرسانی: 04 تیر 1404
مطمئن شوید که برجسته هستید! • Yoast
فاویکون ها همان نمادهای کوچکی هستند که در برگه های مرورگر خود می بینید. هنگامی که تعداد زیادی تب باز در مرورگر خود دارید، به شما کمک می کنند صفحه مورد نظر خود را تشخیص داده و پیدا کنید. آنها برای برند شما مهم هستند زیرا گوگل آنها را در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ نشان می دهد. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به آن نمادهای کوچک و برند شما در اینجا بیاندازیم!
فاویکون چیست؟
فاویکون یک تصویر کوچک مربعی شکل است که یک وب سایت را نشان می دهد. آن را در نوار آدرس مرورگر خود، برگه های باز و نشانک ها مشاهده می کنید. وظیفه اصلی آن کمک به کاربران برای شناسایی و یافتن سریع سایت در میان بسیاری از برگه ها یا نتایج باز است. اغلب، اینها با آرم یا تم یک وب سایت مطابقت دارند و آن را فوراً قابل تشخیص می کنند. برای سازگاری، فاویکون ها از قوانین اندازه و قالب خاصی پیروی می کنند تا در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف خوب به نظر برسند.

مثال بالا در نوار مرورگر است، اما این موارد را در نتایج جستجو نیز مشاهده می کنیم. مدتی است که گوگل آنها را در نتایج جستجوی خود نشان داده است.

اگر فاویکون شما نشان دهنده یک نام تجاری قابل اعتماد است، می تواند به مردم کمک کند تا برند شما را از طریق این نماد کوچک شناسایی کنند و نرخ کلیک سایت شما را افزایش دهد. بالاخره یک عکس بیش از هزار کلمه می گوید!
فاویکون خود را برجسته کنید
باید مطمئن شوید که فاویکون شما ثابت است چه از آن لیست طولانی برگه ها و چه از نتایج جستجو. بررسی کنید که آیا به خوبی با لوگو و وب سایت شما مطابقت دارد. به خصوص زمانی که شما یکی از برندهای بزرگ نیستید و می خواهید مردم این نماد کوچک را تشخیص دهند. برخی از نکات مرتبط با آن عبارتند از:
- از جزئیات بیش از حد در نماد خود اجتناب کنید.
- پاجاره از رنگ های مناسب استفاده کنید تا فاویکون با خاکستری برگه مرورگر شما ترکیب نشود;
- آن را در اندازه های مختلف تست کنید تا مطمئن شوید که واضح و قابل تشخیص باقی می ماند.
همه چیز در مورد برندسازی است. برند شما باید قابل تشخیص باشد. نام تجاری مناسب تضمین می کند که مردم بلافاصله فاویکون شما را به وب سایت شما مرتبط می کنند.
دستورالعمل های Google را در مورد فرمت و اندازه مورد استفاده برای فاویکون خود دنبال کنید. آخرین دستورالعمل های گوگل، فاویکون ها را ملزم به حفظ نسبت تصویر ۱:۱ و حداقل اندازه ۸×۸ پیکسل می کند. در حالی که حداقل اندازه یک خط پایه را ارائه می دهد، Google قویاً استفاده از وضوح حداقل 48×48 پیکسل را برای اطمینان از وضوح و جذابیت بصری در دستگاه های مختلف توصیه می کند.
شما باید فاویکون های خود را بررسی و تنظیم کنید تا با این دستورالعمل ها هماهنگ شوند. اطمینان حاصل کنید که برند شما به طور موثر در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

آیا اینها مزایای سئو دارند؟
آیا مزایای سئو واقعی وجود دارد؟ اهمیت این نمادها مطمئناً از آنجایی که در نتایج جستجو وجود دارند افزایش یافته است. در حالی که افزودن فاویکون مستقیماً رتبه صفحه شما را بالاتر نمی برد، ممکن است نرخ کلیک به صفحه شما را هنگامی که در کنار URL شما در نتایج جستجو نشان داده می شود، افزایش دهد. حرفه ای بودن را به سایت شما اضافه می کند و درک و اعتماد کاربر را افزایش می دهد. این ممکن است به طور غیر مستقیم به معیارهای تعامل بهتر کمک کند.
البته این تنها در صورتی کار می کند که مردم نسبت به برند یا وب سایت شما احساس مثبتی داشته باشند. در عمل، شما باید زمان خود را روی سئوی جامع سرمایه گذاری کنید: وب سایت (و محصول/خدمت) خود را از هر نظر عالی کنید!
فاویکون ها در وردپرس
اگر از وردپرس استفاده می کنید، ممکن است بدانید که یک عملکرد فاویکون در وردپرس وجود دارد. شما می توانید از این قابلیت پیش فرض بدون دردسر استفاده کنید. این در تنظیمات عمومی قرار دارد و نماد سایت نامیده می شود. در اینجا، می توانید دستورالعمل های گام به گام نحوه تغییر فاویکون سایت خود در وردپرس را بخوانید.

این نمادها نیروگاه های کوچکی هستند
فاویکون ها ممکن است کوچک باشند، اما بر نحوه دیدن وب سایت شما تأثیر می گذارند. فاویکون شما با ساده نگه داشتن طرح شما و پیروی از آخرین دستورالعمل ها می تواند نشان دهنده برند شما باشد. این به جلب توجه کمک می کند و باعث می شود سایت شما حرفه ای تر به نظر برسد. در حالی که آنها مستقیماً رتبه بندی جستجو را افزایش نمی دهند، می توانند به نرخ کلیک بالاتر و شناخت بهتر برند منجر شوند. این مزایا می تواند از استراتژی کلی سئو شما پشتیبانی کند. صرف کمی زمان برای یک نماد عالی می تواند ارتباط شما را با بازدیدکنندگان تقویت کند.
بیشتر بخوانید: 5 نکته در مورد برندسازی »
منبع