ناشران نگران جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی از Google و Bing
انتشار: بهمن 24، 1401
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404

ناشران نگران جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی از Google و Bing

و: "در سمت جستجو، من بسیار بسیار واضح هستم. دسته جستجو در مورد استفاده منصفانه است تا بتوانیم ترافیک را برای ناشران ایجاد کنیم. اگر ما ترافیک را هدایت نکنیم، ربات های ما مجاز به خزیدن در جستجو نیستند. بنابراین، به نظر من، هسته اصلی این دسته است." pic.twitter.com/iBYi5kuw1X

- گلن گیب (@glenngabe) 9 فوریه 2023

برای اینکه همه شما را جلب کند، Google Bard را معرفی کرد که اسکرین شات هایی از یک رابط کاربری مانند ChatGPT را در جستجو نشان می داد که هیچ لینک یا استناد به ناشران نداشت. اعلامیه هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ بسیار فکر شده بود و دارای پیوندهایی به ناشران، تبلیغات و غیره بود.

برخی از نکات بسیار مهم در مورد سئو، ارائه لینک به ناشران، و غیره. شنیدن آن عالی است @satyanadella -> پرسش و پاسخ با ساتیا نادلا در مورد مشارکت مایکروسافت با OpenAI، استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود جستجو به عنوان یک محصول، رقابت با Google و موارد دیگر pic.twitter.com/m55sORYZgi

- گلن گیب (@glenngabe) 9 فوریه 2023


منبع سیمی نوشت، "کاربران وب زمان بیشتری را با ربات ها می گذرانند و زمان کمتری را برای کلیک کردن روی پیوندها می گذرانند، ناشران ممکن است از فروش اشتراک، تبلیغات و ارجاعات خودداری کنند." زمانی که در رویداد رسانه ای مایکروسافت این هفته در مورد جستجوی جدید Bing که به طور بالقوه کار نویسندگان انسانی را سرقت می کند، پرسیده شد، مدیر ارشد بازاریابی مصرف کننده این شرکت، یوسف مهدی گفت که این شرکت «به این موضوع اهمیت می دهد که بتواند ترافیک را به تولیدکنندگان محتوا بازگرداند.» به گفته او، لینک هایی که ربات چت بینگ در پایان هر پاسخ گنجانده است، به این منظور است که «رفتن و کلیک کردن به آن سایت ها را برای افراد آسان کند». Roulston از مایکروسافت از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اینکه چه تعداد از آزمایش کنندگان اولیه روی آن پیوندهای استنادی کلیک می کردند تا از منبع اطلاعات بازدید کنند، خودداری کرد.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=2YQbYnCLF28[/embed]

اشتباه نکنید، من می دانم که مایکروسافت و گوگل در حال فکر کردن به راه هایی هستند تا با این ویژگی های جدید چت هوش مصنوعی در جستجو، سعی کنند اکوسیستم کلی را حفظ کنند. و من کاملاً گمان می کنم که آزمون و خطاهای زیادی در طول سال ها تغییر خواهد کرد. اما من همچنین معتقدم که گوگل و بینگ درک می کنند که برای تولید محتوا به محتوا نیاز دارند و برای اینکه ناشران را مجبور به توقف انتشار کنند، زیاده روی نمی کنند.

این که ببینیم غیر سئو سایت در مورد چگونگی تغییر جستجو در گوگل و بینگ و شنیدن نگرانی هایی که در مورد این تغییرات دارند، عمیق تر می کنند تا حدودی رضایت بخش است. ما نگرانی های شما را به عنوان سئوکار و ناشر یک هفته پیش پوشش دادیم، اما اکنون ناشران بزرگ نگرانی های خود را در مورد جستجوی هوش مصنوعی و معنای آن برای ناشران بیان می کنند.

تا حدودی طعنه آمیز است که سئوکاران همگی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تولید انبوه محتوا بودند، اکنون که گوگل و بینگ تلاش های خود را برای محتوای هوش مصنوعی اعلام می کنند، این غیرمنصفانه است. دوست دارم تنها بنشینم و نگاه کنم...

- بری شوارتز (@rustybrick) 13 فوریه 2023

با نگاهی به گذشته، سئوکاران ترجیح می دهند که یک اسنیپت برجسته داشته باشند. گوگل حتی گفت که آنها منجر به ترافیک بیشتر و نه کمتر می شوند، اما از انتشار داده هایی برای ناشران که این را ثابت می کنند، خودداری می کنند. این کل بحث صفر کلیک است که گوگل بدون هیچ مدرکی با آن مخالفت می کند.

Google Bing Publishers Chat Ai

هیچ یک از اینها برای اکثر خوانندگان اینجا جدید نیست، اما شنیدن ناشران بزرگ، سازندگان محتوای بزرگ که واقعا نگران این موضوع باشند، جالب و هیجان انگیز است.

من همچنین امروز صبح در مورد طنز غواصی سئوکاران به سمت تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی (که گوگل با آن موافق است) توییت کردم و آنها همچنین از موتورهای جستجو که از هوش مصنوعی استفاده می کنند شکایت کردند. برای مشاهده پاسخ به آن توییت کلیک کنید: