
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
ناشران نگران جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی از Google و Bing
و: "در سمت جستجو، من بسیار بسیار واضح هستم. دسته جستجو در مورد استفاده منصفانه است تا بتوانیم ترافیک را برای ناشران ایجاد کنیم. اگر ما ترافیک را هدایت نکنیم، ربات های ما مجاز به خزیدن در جستجو نیستند. بنابراین، به نظر من، هسته اصلی این دسته است." pic.twitter.com/iBYi5kuw1X
- گلن گیب (@glenngabe) 9 فوریه 2023برای اینکه همه شما را جلب کند، Google Bard را معرفی کرد که اسکرین شات هایی از یک رابط کاربری مانند ChatGPT را در جستجو نشان می داد که هیچ لینک یا استناد به ناشران نداشت. اعلامیه هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ بسیار فکر شده بود و دارای پیوندهایی به ناشران، تبلیغات و غیره بود.
برخی از نکات بسیار مهم در مورد سئو، ارائه لینک به ناشران، و غیره. شنیدن آن عالی است @satyanadella -> پرسش و پاسخ با ساتیا نادلا در مورد مشارکت مایکروسافت با OpenAI، استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود جستجو به عنوان یک محصول، رقابت با Google و موارد دیگر pic.twitter.com/m55sORYZgi
- گلن گیب (@glenngabe) 9 فوریه 2023اما زمان مشخص خواهد کرد...
بحث انجمن در توییتر.
منبع
سیمی نوشت، "کاربران وب زمان بیشتری را با ربات ها می گذرانند و زمان کمتری را برای کلیک کردن روی پیوندها می گذرانند، ناشران ممکن است از فروش اشتراک، تبلیغات و ارجاعات خودداری کنند." زمانی که در رویداد رسانه ای مایکروسافت این هفته در مورد جستجوی جدید Bing که به طور بالقوه کار نویسندگان انسانی را سرقت می کند، پرسیده شد، مدیر ارشد بازاریابی مصرف کننده این شرکت، یوسف مهدی گفت که این شرکت «به این موضوع اهمیت می دهد که بتواند ترافیک را به تولیدکنندگان محتوا بازگرداند.» به گفته او، لینک هایی که ربات چت بینگ در پایان هر پاسخ گنجانده است، به این منظور است که «رفتن و کلیک کردن به آن سایت ها را برای افراد آسان کند». Roulston از مایکروسافت از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اینکه چه تعداد از آزمایش کنندگان اولیه روی آن پیوندهای استنادی کلیک می کردند تا از منبع اطلاعات بازدید کنند، خودداری کرد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=2YQbYnCLF28[/embed]
اشتباه نکنید، من می دانم که مایکروسافت و گوگل در حال فکر کردن به راه هایی هستند تا با این ویژگی های جدید چت هوش مصنوعی در جستجو، سعی کنند اکوسیستم کلی را حفظ کنند. و من کاملاً گمان می کنم که آزمون و خطاهای زیادی در طول سال ها تغییر خواهد کرد. اما من همچنین معتقدم که گوگل و بینگ درک می کنند که برای تولید محتوا به محتوا نیاز دارند و برای اینکه ناشران را مجبور به توقف انتشار کنند، زیاده روی نمی کنند.
این که ببینیم غیر سئو سایت در مورد چگونگی تغییر جستجو در گوگل و بینگ و شنیدن نگرانی هایی که در مورد این تغییرات دارند، عمیق تر می کنند تا حدودی رضایت بخش است. ما نگرانی های شما را به عنوان سئوکار و ناشر یک هفته پیش پوشش دادیم، اما اکنون ناشران بزرگ نگرانی های خود را در مورد جستجوی هوش مصنوعی و معنای آن برای ناشران بیان می کنند.
تا حدودی طعنه آمیز است که سئوکاران همگی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تولید انبوه محتوا بودند، اکنون که گوگل و بینگ تلاش های خود را برای محتوای هوش مصنوعی اعلام می کنند، این غیرمنصفانه است. دوست دارم تنها بنشینم و نگاه کنم...
- بری شوارتز (@rustybrick) 13 فوریه 2023با نگاهی به گذشته، سئوکاران ترجیح می دهند که یک اسنیپت برجسته داشته باشند. گوگل حتی گفت که آنها منجر به ترافیک بیشتر و نه کمتر می شوند، اما از انتشار داده هایی برای ناشران که این را ثابت می کنند، خودداری می کنند. این کل بحث صفر کلیک است که گوگل بدون هیچ مدرکی با آن مخالفت می کند.
هیچ یک از اینها برای اکثر خوانندگان اینجا جدید نیست، اما شنیدن ناشران بزرگ، سازندگان محتوای بزرگ که واقعا نگران این موضوع باشند، جالب و هیجان انگیز است.
من همچنین امروز صبح در مورد طنز غواصی سئوکاران به سمت تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی (که گوگل با آن موافق است) توییت کردم و آنها همچنین از موتورهای جستجو که از هوش مصنوعی استفاده می کنند شکایت کردند. برای مشاهده پاسخ به آن توییت کلیک کنید:
The Verge نوشته است نگرانی پس از مصاحبه ویدیویی نیلای پاتل با مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا. شما باید مصاحبه را بخوانید یا تماشا کنید، من آن را در زیر جاسازی می کنم، اما گلن گیب در توییت های خود برخی از این موارد را برجسته کرده است:
و مارکز براونلی در پادکست خود نیز در مورد آن بحث کرد، آنها حتی از این مفهوم عبور می کنند که اگر ناشران از دریافت ترافیک از جستجو خودداری کنند و نتوانند از محتوایی که تولید می کنند درآمد کسب کنند - تولید محتوا را متوقف خواهند کرد و مدل های هوش مصنوعی چیز جدیدی نخواهند داشت. با آنها کار کنند تا مدل های خود را آموزش دهند تا پاسخ دهند.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=QinFy0RFDr8[/embed]
اما چه ناشران بزرگ نگران هستند در مورد این است که نسبت به گذشته نیاز کمتری برای جستجوگران برای کلیک کردن روی آن پیوندها وجود خواهد داشت. این نگرانی مشابهی است که ما در مورد قطعه های برجسته داشتیم و سپس رئیس جستجوی گوگل، آمیت سیگنهال، پس از اینکه دنی سالیوان گوگل را بزرگترین خراش دهنده نامید و نگرانی ناشران در مورد جستجوگران را به اشتراک گذاشت، گفت: ناشران خرطومی هستند و گوگل چاقوی ارتش سوئیس است. دیگر نیازی به 10 پیوند آبی نیست. اما چت هوش مصنوعی این را به یک سطح کاملاً جدید می برد، یک سطح کاملاً جدید.
این فقط من را به یاد تمام بحث های تکه ای از تقریباً یک دهه پیش می اندازد.