نحوه استفاده از پیش نمایش قطعه گوگل در Yoast SEO • Yoast


برای دریافت کلیک‌های بیشتر، باید قطعه‌هایی با ظاهر زیبا داشته باشید. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، این است که از پیش‌نمایش قطعه Google Yoast SEO استفاده کنید. این شبیه‌سازی می‌کند که یک نتیجه جستجو برای صفحه شما چگونه به نظر می‌رسد و به شما امکان می‌دهد کاشی، راز و توضیحات را ویرایش کنید! در اینجا، نحوه استفاده از پیش‌نمایش قطعه Google برای ایجاد قطعه‌هایی با ظاهر عالی را توضیح می‌دهیم! و، توضیح می‌دهیم که چرا این پیش‌نمایش قطعه ممکن است گاهی با آنچه در نتایج جستجو می‌بینید مطابقت نداشته باشد.

پیش نمایش قطعه گوگل چیست؟

پیش نمایش قطعه گوگل Yoast یکی از ویژگی های افزونه Yoast SEO است. این به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش و ویرایش کنید که صفحه یا پست شما در نتایج جستجوی Google چگونه خواهد بود. دارای نمای موبایل و دسکتاپ است و عناصری مانند اسلاگ، عنوان SEO و توضیحات متا را نشان می دهد. در این پیش نمایش، می توانید آن عناصر را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که سایت شما در نتایج جستجو خوب به نظر می رسد.

پیش نمایش قطعه Google را از کجا پیدا می کنید؟

در Yoast SEO، دو راه برای پیش نمایش اسنیپت وجود دارد. می توانید از نوار کناری Yoast SEO یا متا باکس Yoast SEO در انتهای پست خود (در حالت ویرایش) به آنجا بروید.

نوار کناری Yoast SEO

می توانید نوار کناری را با کلیک بر روی نماد Yoast در سمت راست بالای صفحه خود فعال کنید. در نوار کناری، برگه «پیش‌نمایش Google» را خواهید دید:

تصویری از نوار کناری Yoast SEO

یک مدال ظاهر می شود و پیش نمایشی از پست یا صفحه خود را در نتایج جستجوی Google به شما نشان می دهد، جایی که می توانید قطعه خود را ویرایش کنید.

تصویری از حالت پیش‌نمایش قطعه Google

متا باکس Yoast SEO

همچنین می توانید پیش نمایش گوگل از پست خود را در زیر پست خود در متا باکس Yoast SEO دریافت کنید. فقط در پست خود به پایین اسکرول کنید تا کادر متا SEO Yoast را ببینید. این اولین چیزی است که درست در زیر فیلد ورودی عبارت کلیدی Focus می بینید.

نتیجه موبایل یا نتیجه دسکتاپ

در اسکرین شات های بالا، ممکن است متوجه شده باشید که می توانید بین دو نسخه از قطعه انتخاب کنید: موبایل و دسکتاپ. از آنجایی که گوگل نتایج را در دسکتاپ و دستگاه تلفن همراه متفاوت نشان می دهد، منطقی است که قبل از انتشار یک پست، هر دو پیش نمایش را بررسی کنید. دکمه‌های رادیویی بالای قطعه به شما امکان می‌دهند بین این دو جابجا شوید، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که هر دو خوب به نظر می‌رسند.

اجزای پیش نمایش قطعه

در Google یا پیش‌نمایش قطعه، عناصر زیر را خواهید دید:

  • عنوان سئو
  • توضیحات متا
  • URL، اسلاگ یا خرده نان (یا ترکیبی)
  • انتخاب کننده شکلک

در پیش نمایش موبایل، ما یک فاویکون و تصویر نیز اضافه کرده ایم. در اینجا، ما این عناصر را گام به گام مورد بحث قرار خواهیم داد. لطفاً توجه داشته باشید که Google مرتباً با عناصری مانند فاویکون ها، خرده نان، ایموجی ها و تصاویر آزمایش می کند، بنابراین پیش نمایش ممکن است کمی با آنچه در نتایج جستجو می بینید متفاوت باشد.

عنوان سئو

عنوان اولین چیزی است که مردم در نتایج جستجوی پست ها و صفحات شما می بینند، و در بسیاری از موارد، این تنها چیزی است – پس بهتر است خوب باشد!

عنوان سئو چیست؟

عنوان سئو عنوان صفحه شما است که در نتایج جستجوی گوگل خواهید دید. این با نام پست متفاوت است! علاوه بر عنوان صفحه، عنوان SEO حاوی عناصر اضافی مانند جداکننده یا نام سایت است.

قالب عنوان SEO

عنوان در پیش‌نمایش قطعه با قالب عنوانی که در بخش ظاهر جستجوی Yoast SEO تنظیم کرده‌اید تعیین می‌شود. برای دسترسی به آن، روی Yoast SEO در منوی مدیریت داشبورد وردپرس خود (منوی سمت چپ) کلیک کنید. سپس به جستجوی ظاهر بروید و Content Types را انتخاب کنید. در آنجا می‌توانید یک الگو برای پست‌ها، صفحات یا دیگر انواع محتوایی که ممکن است داشته باشید تنظیم کنید. این الگوی پیش فرض برای پست ها است:

یک اسکرین شات از تنظیمات پست ها در تنظیمات ظاهر جستجو در Yoast SEO

به طور پیش فرض، پلاگین این را می گیرد عنوان پست و اضافه می کند جداکننده (در مثال ما، یک خط تیره) به اضافه نام سایت. را صفحه پارامتر عدد فقط زمانی استفاده می شود که یک پست صفحه بندی شده داشته باشید. را عنوان سایت گنجانده شده است، و حذف آن ایده خوبی نیست. ممکن است گوگل عناوین سئوی شما را بازنویسی کند اگر حاوی نام تجاری نباشند. برای مثال، می توانید با اضافه کردن یک دسته، با این الگو بازی کنید. شما می توانید همه چیز را در این پست در مورد متغیرهای قطعه بخوانید.

یک عنوان سئو مناسب بنویسید

داشتن یک قالب به این معنی است که عنوان سئوی شما به صورت خودکار ایجاد می شود. این ممکن است برای نشان دادن عنوان خوب در نتایج جستجو کافی باشد. اما ما همیشه توصیه می کنیم عنوان را در ابزار پیش نمایش گوگل خود بررسی کنید. هنگام بررسی آن، از خود بپرسید: آیا این عنوان دقیق است؟ آیا ارتباط این پست در مورد چیست؟ آیا انتظارات درستی را ایجاد می کند؟

تصویری از پیش نمایش گوگل که عنوان را نشان می دهد

شاید برای تعیین کلمه کلیدی فوکوس برای صفحه خود تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام داده باشید، و متوجه شده اید که چندین نوع از آن عبارت کلیدی وجود دارد. در قسمت ورودی عنوان SEO، می توانید آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که با پرس و جوها و انتظارات افراد مطابقت دارد. جمله بندی درست کاربران را متقاعد می کند که به جای نتایج دیگران روی نتیجه شما کلیک کنند، بنابراین این پست توسط Joost در مورد چگونگی ایجاد یک عنوان دقیق و فریبنده SEO ممکن است ارزش زمان شما را داشته باشد!

علاوه بر این، مطمئن شوید که عنوان شما خیلی طولانی نباشد. در غیر این صورت، ممکن است در نتایج جستجو قطع شود. به نوار زیر فایل ورودی عنوان SEO توجه کنید. اگر عنوان خیلی طولانی باشد، نوار نارنجی یا قرمز می شود.

توضیحات متا

اکنون که عنوان شما به پایان رسیده است، بیایید روی دومین مورد بزرگ در پیش‌نمایش قطعه کار کنیم: توضیحات متا. توضیحات متا متن کوتاهی است که در زیر عنوان SEO مشاهده می کنید.

چرا توضیحات متا (با عبارت کلیدی فوکوس) اضافه کنید؟

اگر عبارت خاصی را جستجو کنید، گوگل آن عبارت را در توضیحات متا که نمایش می دهد پررنگ می کند. و یک قدم جلوتر می رود. هنگامی که تصمیم گرفت کدام صفحات برای جستجوی شما رتبه بندی می شوند، سعی می کند بخشی از صفحه را پیدا کند که دقیقاً شامل آن عبارت است. اگر توضیحات متای شما حاوی کلمه کلیدی جستجو شده نباشد، یک قطعه “تصادفی” از صفحه ای که حاوی کلمه کلیدی است را می گیرد.

پیش نمایش گوگل با توضیحات متا

این یکی از دلایلی است که به شما کمک می کند اگر بدانید بیشترین کلمه کلیدی جستجو شده برای یک صفحه احتمالا چیست. سپس می توانید با عبارت کلیدی فوکوس یک متا توضیحات عالی ایجاد کنید و شانس گوگل را افزایش دهید که توضیحات متا خود را در نتایج جستجو نشان دهد. شما قادر خواهید بود آنچه را که در صفحه شما است مستقیماً در نتایج جستجو تبلیغ کنید!

یک توضیحات متا عالی بنویسید

اگر می خواهید توضیحات متا خوبی بنویسید، نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. باید محتوای اصلی پست یا صفحه را دقیقاً توصیف کند، عبارت کلیدی تمرکز را شامل شود و افراد را ترغیب کند تا روی نتیجه شما کلیک کنند. اگر می خواهید از تکرار جلوگیری کنید، می توانید با مترادف ها یا کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا خود بازی کنید.

باید بدانید که محدودیتی برای تعداد کاراکترهایی که می توانید در توضیحات متا استفاده کنید وجود دارد. بنابراین، درست مانند عنوان سئو، به نوار زیر قسمت ورودی توضیحات توجه کنید. اگر توضیحات خیلی طولانی باشد نارنجی یا قرمز می شود!

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد توضیحات متا مناسب »

انتخاب کننده شکلک

در پیش‌نمایش قطعه Google، می‌توانید با انتخاب‌کننده شکلک‌ها کمی سرزندگی به عناوین و توضیحات متا خود اضافه کنید. فقط روی دکمه ایموجی در سمت راست بالای عنوان SEO یا فیلدهای ورودی توضیحات متا کلیک کنید. بلافاصله کتابخانه ایموجی ها را برای انتخاب خواهید دید!

ایموجی ها می توانند راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و بیان خود فراتر از کلمات باشند. حتی گاهی اوقات گوگل ایموجی ها را در نتایج جستجو نشان می دهد که می تواند اسنیپت های شما را برجسته کند (به مثال زیر مراجعه کنید). اما مراقب نحوه استفاده از آنها باشید! ابتدا اطمینان حاصل کنید که آنها متناسب با برند شما و مخاطبان شما هستند. در مرحله دوم، سعی کنید فقط یک ایموجی را در عنوان یا توضیحات متا اضافه کنید. در غیر این صورت، محتوای شما ممکن است هرزنامه به نظر برسد و افراد را از کلیک کردن روی آن منصرف کند.

Breadcrumb/ URL/Slug

گوگل در قطعات خود اشاره ای به محل قرارگیری صفحه در سایت شما دارد. این می تواند یک URL، یک دنباله خرده نان، یا یک اسلاگ باشد. اینکه کدام یک را انتخاب می کند ممکن است متفاوت باشد، این چیزی است که به نظر می رسد Google مرتباً با آن آزمایش می کند. در حال حاضر، آنها یک دنباله خرده نان را روی دسکتاپ و نشانی اینترنتی سایت به همراه اسلاگ در تلفن همراه نشان می دهند. در پیش‌نمایش Google، URL را روی دسک‌تاپ و نشانی اینترنتی سایت به‌علاوه Slug را در تلفن همراه نشان می‌دهیم.

Slug بخشی است که می توانید در پیش نمایش قطعه بهینه سازی کنید. به طور کلی، ما توصیه می کنیم که اسلاگ را تا حد امکان کوتاه کنید، اما ضروری ترین کلمات و حداقل عبارت کلیدی را در آن لحاظ کنید. عبارت کلیدی کوتاه به این معنی است که اشتراک‌گذاری آن آسان‌تر است و گنجاندن عبارت کلیدی به گوگل و کاربران کمک می‌کند تا موضوع پست یا صفحه شما را شناسایی کنند.

فاویکون

فاویکون (نماد کوچک کنار URL) اخیراً به تکه‌های موجود در نتایج جستجو اضافه شده است. چندی پیش گوگل آن را به نتایج جستجوی موبایل اضافه کرد. و با نشان دادن فاویکون برای نتایج دسکتاپ نیز آزمایش کرده است. در وردپرس به راحتی می توانید این فاویکون را تنظیم کنید. توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید زیرا اگرچه نماد کوچکی است، اما می‌تواند برای برندسازی و نرخ کلیک سایت شما معنی زیادی داشته باشد. در ابزار ما، می‌توانید بررسی کنید که آیا در نتایج جستجوی Google خوب به نظر می‌رسد.

تصویر

شما یک تصویر را در نسخه موبایل ابزار ما پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات، گوگل این تصویر را به قطعات نتایج جستجوی خود در تلفن همراه اضافه می کند. برای تقلید از این رفتار، تصویر ویژه پست شما را به طور خودکار به پیش‌نمایش Google Yoast اضافه می‌کنیم.

اما، من چیز دیگری در گوگل می بینم؟!

متأسفانه – یا شاید نه – ما نمی توانیم به طور کامل آنچه را که Google در نتایج جستجو نشان می دهد کنترل کنیم. شما می توانید عنوان و توضیحات متا را تنظیم کنید، اما در نهایت گوگل تصمیم می گیرد. در برخی موارد، گوگل توضیحات متا دیگری را انتخاب می کند یا عنوان را برای شما تغییر می دهد. این بدان معنا نیست که شما نباید برای نوشتن آنها تلاش کنید. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد، آنها به شما این شانس را می دهند که در نتیجه جستجو بدرخشید. پس از این فرصت استفاده کنید!

از پیش نمایش قطعه گوگل برای بهینه سازی پست های خود استفاده کنید

امیدوارم این پست روشن کرده باشد که چگونه می توانید از ویژگی پیش نمایش گوگل برای افزایش کلیک در نتایج جستجو استفاده کنید. این قابلیت در افزونه Yoast SEO ما برای وردپرس و Shopify و البته در Yoast SEO Premium نیز موجود است.

به یک سری حرفه ای Yoast SEO تبدیل شوید



منبع