بروزرسانی: 22 آذر 1404
نحوه انتخاب عبارت کلیدی فوکوس برای توضیحات و دسته بندی محصول • Yoast
صفحات دسته بندی مجموعه ای از مقالات را در یک انتخاب خاص جمع آوری می کند. اغلب، این صفحات در نتایج جستجو رتبه خوبی دارند و می توانید برای قوی تر کردن آن ها کمی متن مرتبط اضافه کنید. این نباید دیواری از متن باشد - فقط باید به اندازه ای باشد که به صفحه ارزش بدهد و به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد آنچه می توانند در این صفحه دسته پیدا کنند ارائه دهد. می توانید از نوع دسته به عنوان ورودی برای عبارت کلیدی فوکوس استفاده کنید، بنابراین تجزیه و تحلیل سئو و خوانایی می تواند به شما در بهبود این متن کمک کند.
Yoast SEO برای برنامه Shopify و افزونه WooCommerce SEO ما دارای یک ویژگی عالی است که بهینه سازی محتوای محصول شما را بسیار طبیعی تر می کند. به لطف ویژگی عبارات کلیدی و مترادف های مرتبط، انعطاف پذیری زیادی برای بهبود محتوای خود دریافت می کنید.
می توانید یک عبارت کلیدی تمرکز در Yoast SEO برای Shopify و WooCommerce تنظیم کنید. با استفاده از این عبارت کلیدی تمرکز، به برنامه SEO سیگنال می دهید که می خواهید این قسمت از محتوا را برای این کلمه خاص یا ترکیبی از کلمات بهینه کنید. بسته به نوع محتوای مرتبط با محصولی که می نویسید، راه های مختلفی برای فکر کردن به این موضوع وجود دارد. در این پست، شما یاد خواهید گرفت که یک عبارت کلیدی تمرکز برای محصولات خود انتخاب کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که در مورد عبارات کلیدی مرتبط، مترادف ها و موارد دیگر فکر کنید!
بهینه سازی محصولات خود برای سئوی تجارت الکترونیک
بهینه سازی صفحات دسته بندی خود برای عبارات اصلی بهتر است و انتخاب چیزی طولانی تر برای صفحات محصول خود بهتر است. البته، استفاده از نام محصول و برند خود مهم است، اما همیشه می توانید آن را با عبارت کلیدی اصلی که می خواهید هدف قرار دهید، اصلاح کنید. بنابراین، اگر می خواهید یک تی شرت مشکی خاص از پاتاگونیا را بفروشید، می توانید از نام کامل آن استفاده کنید: Patagonia Capilene Cool Merino T-Shirt Black.
از نام محصول در صفحات محصول استفاده کنید
ویژگی مترادف همان کاری را که روی قلع می گوید انجام می دهد. به شما امکان می دهد مترادف هایی را برای عبارت کلیدی تمرکز اصلی اضافه کنید. به عنوان مثال، هنگامی که ما در مورد یک صحبت می کنیم t-shirt, ما همچنین می توانیم اضافه کنیم top, tee, یا teeshirt به عنوان مترادف مهم نیست که از اشکال گرامری مختلف این عبارات کلیدی استفاده می کنید زیرا Yoast SEO برای Shopify این موارد را تشخیص می دهد.

چرا و چگونه عبارات کلیدی را برای محصولات خود انتخاب کنید
می توانید از اشکال مختلف عبارت کلیدی اصلی در صفحه محصول، دسته بندی و فرود استفاده کنید. اگر صفحه فرود دارید که بهترین تی شرت های مرینو را برای استفاده در فضای باز جمع آوری می کند، لطفاً آن را بهینه کنید، از جمله نام محصول پیراهن پاتاگونیا که در مورد آن صحبت کردیم و به آن پیوند دهید.
هنگام بهینه سازی صفحات محصول برای محصولات خاص، باید آن را برای نام محصول بهینه کنید. نمونه ای از پیراهن مشکی پشم مرینو که در بالا ذکر شد حداقل می تواند باشد Patagonia Capilene Cool Merino T-Shirt. البته، می توانید اصطلاحاتی مانند رنگ یا سایر گزینه های تنوع محصول را به آن اضافه کنید.
به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال یک پیراهن بسیار نفس گیر، راحت و فنی است که به او در انجام فعالیت های خارج از منزل کمک کند، ممکن است با پشم مرینوس به عنوان یک گزینه مواجه شود. بنابراین، آن شخص ممکن است از آنجا برود black outdoor t-shirt breathable به merino t-shirt black به Patagonia Capilene Cool Merino T-Shirt Black. همه این عبارات جستجو ممکن است دارای محتوای متفاوتی باشند. به عنوان مثال، علاوه بر صفحات محصولات معمولی، می توانید پستی در مورد مزایای پشم مرینوس برای لباس های بیرونی بنویسید.
برای عبارات سر بهینه سازی نکنید
هنگام تعیین اینکه کدام عبارت کلیدی فوکوس را باید برای یک محصول هدف قرار دهید، باید چند نکته را به خاطر بسپارید. اگر تی شرت های مشکی می فروشید، ممکن است در ذهن شما منطقی باشد که صفحات محصول خود را به طور کامل برای عبارت کلیدی بهینه کنید. black t-shirt. این همان چیزی است که بیشتر مردم به دنبال آن هستند، درست است؟ اما بهینه سازی تمام محتوای محصول برای همان کلمه کلیدی باعث می شود که با خودتان رقابت کنید – این باعث آدم خواری کلمات کلیدی می شود. گوگل کدام تیشرت مشکی را باید در نتایج جستجو نشان دهد؟
ویژگی عبارت کلیدی مرتبط به شما امکان می دهد چندین عبارت مرتبط با موضوع اصلی را اضافه کنید. اگر چه ما در مورد اشکالات صحبت کردیم، می توانید از این برای بهینه سازی محتوا برای عبارات اصلی مانند استفاده کنید black t-shirt, اگرچه ما در مورد معایب صحبت کردیم. همچنین می توانید از این برای دیگر عبارات یا ویژگی های محصول استفاده کنید. هنگامی که اصطلاحات را اضافه کردید، تجزیه و تحلیل کلمات موجود در متن را جستجو می کند و بهبودهایی را برای شما پیشنهاد می کند.
یکی از مهمترین جنبه های سئوی تجارت الکترونیک، انجام تحقیقات کلمات کلیدی است. اگر در حال نوشتن حجم زیادی از محتوا هستید، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، در کجا قرار دارند و از چه نوع کلماتی استفاده می کنند. انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئوی تجارت الکترونیک می تواند این بینش را به شما بدهد. همچنین می تواند به شما ایده های زیادی بدهد تا وبلاگ خود را با محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با محصول پر کنید - مانند سؤالات متداول که باید پاسخ دهید.
به هدف جستجو فکر کنید
با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و فکر کردن در مورد هدف جستجو، می توانید کلمات مناسبی را که می خواهید برای بهینه سازی پست ها ایجاد کنید. سعی نکنید همه چیز و سینک آشپزخانه را برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید!
منبع
نویسنده: تیم تحریریه خدایار

