نحوه برخورد کسب‌وکارها با ویدئوهای کوتاه • Yoast

امروزه محتوای کوتاه در همه جا رایج شده است. فقط به محبوبیت خیره کننده TikTok در بین نسل های جوان نگاه کنید. این منجر به توسعه فرمت های ویدیویی جدید و قانع کننده ای شده است که بیشتر در فیدهایی با مکانیزم کشف غیرفعال یافت می شوند. یا همانطور که نسل های جوان (به طور شوم) به آن می گویند: الگوریتم. در این پست نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه کسب و کارها باید به این روند واکنش نشان دهند. همچنین بحث خواهیم کرد که ویدیوی کوتاه کجا در یک استراتژی بازاریابی محتوای خلاقانه گسترده تر قرار می گیرد.

ویدئوهای فرم کوتاه کاملا مشابه ویدئوهایی که کوتاه هستند نیست. این به ویدیوهایی اطلاق می‌شود که تقریباً 06 تا 60 ثانیه طول می‌کشند، به‌طور ارگانیک از طریق پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی فید گرا توزیع می‌شوند و به طور عمده از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مصرف می‌شوند. آنها معمولاً، اما نه همیشه، به صورت عمودی عکس می گیرند. این برای همخوانی با صفحه نمایشی است که معمولاً روی آن مصرف می شود. می‌توانید ویدیوهای کوتاهی را در TikTok، استوری‌های اینستاگرام، شورت‌های یوتیوب و موارد مشابه پیدا کنید.

با این حال، ساختن یک برند به عنوان یک سازنده ویدیوی کوتاه کاملاً ممکن است. اما خوب است توجه داشته باشید که برجستگی نام تجاری در خارج از پلتفرم‌های ویدیویی کوتاه تنها تأثیری جزئی بر اثربخشی توزیع دارد. مگر اینکه بخواهید به طور مداوم و مکرر هویت خود را به عنوان یک سازنده ویدیوی کوتاه بسازید. با این حال، این می تواند ماه ها و سال ها طول بکشد. ناگفته نماند، احتمالاً باید صدها یا هزاران قطعه محتوا ایجاد کنید.

بنابراین چه زمانی ویدیوی کوتاه موثر است؟

ویدیوی کوتاه به ویژه زمانی موثر است که بتوانید تخصص برند خود را در قالبی بصری ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید خلقت یا عملکرد محصول خود را نشان دهید یا یک فرآیند/عمل را به سرعت نشان دهید. هدف این ویدیوهای کوتاه ارائه ارزش به مخاطبانی است که احتمالاً با برند/محصول شما آشنا نیستند و به آنها کمک می کند تا کمی در مورد ارزش پیشنهادی برند شما درک کنند.

فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.

آواتار فیل ناتینگهام



منبع

ویدئوی کوتاه اغلب به صورت غیر فعال توزیع می شود. کاربر برنامه مورد نظر را باز می‌کند، دکمه‌ای را فشار می‌دهد، سپس جریانی از محتوا را دریافت می‌کند که ممکن است بسته به علایقش تماشا کند یا از آن صرفنظر کند. بسته به برنامه، فید تحت تأثیر چیزهای مختلفی قرار می گیرد. فید اینستاگرام تحت تأثیر افرادی است که شما انتخاب کرده اید تا دنبال کنید، در حالی که TikTok بیشتر بر سطح تعامل شما با محتوا و آنچه الگوریتم فکر می کند احتمالاً در آینده با آنها تعامل خواهید داشت، تمرکز می کند. YouTube Shorts جایی در وسط قرار دارد و عوامل اشتراک، اطلاعات جمعیتی و سایر داده‌ها را در یک الگوریتم توصیه‌های پیچیده ترکیب می‌کند.

به سرعت توجه مردم را به خود جلب کنید

بنابراین برای ویدیوهای موجود چه کاری می توانید انجام دهید؟ می‌توانید ویدیوهای موجود را با قرار دادن زیرنویس‌ها و پوشش‌های بصری که در آن صدا یا گفتار برای درک مهم است، تطبیق دهید. همچنین می‌توانید به صورت بصری به کاربران اشاره کنید که «گگ» اساسی با جنبه موسیقی/شنیداری ویدیو مرتبط است.

به عنوان یک قاعده، اگر در حال سرمایه‌گذاری بر روی ویدیوهای با فرم طولانی‌تر هستید، ساخته‌های خود را به کلیپ‌ها تقسیم کنید و آن‌ها را برای توزیع کوتاه‌مدت تطبیق دهید. هدف اصلی شما باید تشویق مصرف قطعه بزرگتر باشد – احتمالاً سطح تعامل عمیق تری با برند شما ایجاد می کند.

  1. مطمئن شوید که مقدمه یا “تنظیم” ویدیو در چند ثانیه اول واضح است
  2. مطمئن شوید که ویدیوی شما با صدای خاموش کاملاً قابل درک است. اگر این امکان پذیر نیست، باید همپوشانی ها و زیرنویس ها را اضافه کنید!
  3. در نظر بگیرید که آیا و چه نوع موسیقی می تواند ارزش سرگرمی ویدیوهای شما را افزایش دهد یا خیر، و هر کدام را با در نظر گرفتن آهنگ های خاصی ویرایش کنید.
  4. واضح باشید که می خواهید مخاطبان پس از تماشای ویدیوی شما چه کاری انجام دهند. آیا محتوای دیگری وجود دارد که باید تماشا کنند؟ آیا مخاطب شما باید چیزی را به خاطر بسپارد یا اقدام خاصی انجام دهد؟
  5. تعداد زیادی ویدیو ایجاد کنید. ممکن است صدها مورد طول بکشد تا چیزی که کار می کند پیدا کنید. این طبیعی است! ادامه بده