نرم افزار منبع باز، پروتکل Schema را باز کنید! • Yoast


ما طرفداران گسترده استفاده از داده های ساختاری Schema برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای وب سایت هستیم. پلاگین های ما به طور خودکار از هر چیزی که مربوط به طرحواره باشد برای شما مراقبت می کند، اما ما می دانیم که ما تنها کسانی نیستیم که این کار را انجام می دهیم. امکان استفاده از خروجی Schema ما در ترکیب با ابزارهای دیگر وجود دارد. اگرچه، گاهی اوقات، همه چیز ممکن است به خوبی با هم کار نکند، زیرا هر ابزار رویکرد کمی متفاوت برای خروجی نشانه گذاری Schema دارد. به همین دلیل است که ما خوشحالیم که اعلام کنیم که از Yoast SEO 19.3، پروتکل Schema خود را باز کرده ایم تا به ابزارهای دیگر کمک کنیم خروجی خود را با ابزار ما متصل کنند!

چگونه Yoast SEO به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند

توصیف محتوای وب سایت با استفاده از schema.org داده‌های ساخت‌یافته به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کرده و ابهام‌زدایی کنند و قالب‌های نتایج غنی را فعال می‌کند. به عنوان مثال، نشانه گذاری که Yoast SEO ایجاد می کند به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاعاتی در مورد زمینه پیرامون یک قطعه محتوا می دهد.

به عنوان مثال، داده‌های ساختاریافته ما به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد از این موضوع مطلع شوند نویسنده از یک قطعه محتوا، صفحه وب جایی که محتوا زندگی می کند، سایت اینترنتی جایی که صفحه وب قرار دارد و سازمان که صاحب وب سایت است. ما همچنین تمام این اطلاعات را در نموداری گره می زنیم که نحوه ارتباط همه چیز را خلاصه می کند. به طور کلی، نمودار طرحواره ما نشان می دهد که چگونه داده های ساختاریافته باید پیاده سازی شوند. و خوب است بدانید که این نمودار یک نمودار دایره ای معمولی یا نمودار میله ای نیست، اما منظور ما را در مثال زیر خواهید دید.

فرض کنید یک وب سایت برای کسب و کار کلینیک دامپزشکی خود دارید و پستی در مورد غذای سگ می نویسید (از این مثال در سراسر پست استفاده خواهیم کرد). در آن صفحه، نشانه‌گذاری طرحواره ما می‌تواند به Google بگوید که این مقاله، که شما نوشته‌اید، در وب‌سایتی است که متعلق به کسب‌وکار شماست. و اینکه کسب و کار شما در پلتفرم های دیگری مانند اینستاگرام و فیس بوک پروفایل دارد.

چگونه یک نمودار Schema ایجاد می کنیم و همه چیز را با هم گره می زنیم

وقتی خودتان یکی از نمودارها را می بینید، احتمالاً درک نمودارهای طرحواره آسان تر است. اگر Yoast SEO را اجرا می کنید، ما به طور خودکار نشانه گذاری Schema را ایجاد می کنیم و نمودار Schema را برای صفحات شما ایجاد می کنیم. فقط یک لینک بگیرید و از آن استفاده کنید اعتبار سنجی طرحواره یا گوگل ابزار تست نتایج غنی برای آزمایش اجرای داده های ساخت یافته شما. به عنوان مثال، در زیر تصویری از بخشی از نمودار پست وبلاگ راهنمای نهایی داده‌های ساختاریافته ما آورده شده است.

نمودار طرحواره یک مقاله در Yoast.com

همانطور که می بینید، بسیار طولانی و با جزئیات است – و این اسکرین شات حتی همه چیز را نشان نمی دهد. این نمودار ممکن است برخی افراد را ناامید کند، زیرا به نظر مملو از اطلاعات است. اما هنگامی که وارد آن می شوید، خواهید دید که بسیاری از خطوط اطلاعات برای برقراری ارتباط بین قطعات مختلف در نمودار گنجانده شده است.

نگاهی به آنها بیندازید isPartOf ویژگی های. متوجه خواهید شد که یک Article یک ویژگی دارد isPartOf، ارجاع به WebPage قطعه آ WebPage دارای یک isPartOf، ارجاع به WebSite. شما همچنین متوجه خواهید شد که در زیر هر یک از isPartOf صفات، وجود دارد @id صفت.

که @id راز نمودار تفصیلی ما است، زیرا به این صورت است که قطعات مختلف نمودار را به یکدیگر متصل می کنیم. ما تکه های جداگانه را خروجی می دهیم، اما با استفاده از آنها @id ما می توانیم آنها را به یکدیگر متصل کنیم.

چه چیزی تغییر کرد؟

به ویژه، ما روش ارائه را تغییر داده ایم WebPage نمودارهای طرحواره ما را تایپ کنید. قبل از این، از یک نحو متفاوت برای توصیف استفاده کردیم @id از WebPage.

به طور خاص، Yoast SEO اضافه می شود #webpage به URL متعارف یک صفحه. به عنوان مثال، مقدار در @id این خواهد بود: https://yoast.com/structured-data-schema-ultimate-guide/#صفحه وب” برای راهنمای نهایی طرحواره ما. با حرکت رو به جلو، ما فقط از URL متعارف استفاده می کنیم.

این یک تغییر کوچک به نظر می رسد، اما مزایای آن بسیار زیاد است. با باز کردن پروتکل خود، اتصال خروجی Schema خود را با سایر ابزارها امکان پذیر می کنیم. شما می توانید به آن فکر کنید که ما به گوگل و سایر موتورهای جستجو یک “داستان” در مورد صفحه شما می گوییم. سپس، شخصی می آید و جزئیات بیشتری را به «داستان» اضافه می کند و آن را به روایت کامل و مفصل تری تبدیل می کند. هرچه «داستان» مفصل‌تر و مرتبط‌تر باشد، گوگل آن را بیشتر دوست دارد.

باز کردن پروتکل ما برای سایر Schema، به علاوه پشتیبانی چند زبانه

ما فکر می کنیم فرصت های بزرگی از تصمیم برای باز کردن پروتکل Schema ما به دست می آید. یکی از آنها امکان استفاده از انواع بیشتری از Schema از سایر ابزارهای سازگار به همراه ابزار ما است.

به عنوان مثال، توصیف موجودیت ها می تواند برای سایت شما مفید باشد و به شما در انجام سئوی موجودیت کمک کند. به طور کلی، در دنیای سئو، یک موجودیت به یک “چیز” یا مفهوم واحد و کاملاً تعریف شده اشاره می کند که می تواند به نمودارهای دانش موتورهای جستجو پیوند داده شود، مانند نمودار دانش گوگل که ما با آن آشنا هستیم.

بنابراین، با توصیف نهادها، به گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد «چیزهایی» که در محتوای خود صحبت می کنید، اطلاع می دهید. همچنین می دانیم که گوگل از ویکی پدیا به عنوان منبع اصلی برای بسیاری از اطلاعات موجود در نمودار دانش استفاده می کند. بنابراین، به عنوان مثال، یک سگ یک موجودیت در نظر گرفته می شود زیرا می تواند به یک صفحه ویکی پدیا پیوند داده شود.

طرحواره را ترکیب کنید تا داستانی جامع به گوگل بگویید

چه اتفاقی می‌افتد وقتی انواع مناسب Schema را ترکیب کرده و آنها را به درستی پیاده‌سازی کنید؟ شما یک داستان مرتبط و جامع تر در مورد محتوای خود به گوگل خواهید گفت! برای مثال، InLinks ابزاری است که مانند پلاگین های ما به طور خودکار Schema را برای کاربران خروجی می دهد. تخصص آن Schema for entity SEO است. و درست مانند ما، از همان نحو برای توصیف استفاده می کند @id از WebPage، امکان پیوستن به خروجی Schema و تشکیل یک نمودار صحیح را فراهم می کند. در حالی که خروجی Schema ما زمینه ای را در اختیار Google قرار می دهد که یک قطعه محتوا را احاطه کرده است، خروجی Schema از InLinks به Google در مورد موجودیت های ذکر شده در محتوا می گوید.

بیایید به مثال اول پست در مورد غذاهای سگ برگردیم. وقتی خروجی Schema خود را ترکیب می کنیم، می توانیم روایت کاملی از پست را به گوگل بگوییم. در عین حال، با نشان دادن موارد ذکر شده به Google کمک می کنیم تا درک بهتری از پست داشته باشد. “این یک مقاله در یک صفحه وب است. در مورد سگ است که نوعی حیوان است. در این مقاله به غذای سگ نیز اشاره شده است. در اینجا شخصی که آن را نوشته است، و در اینجا اطلاعات بیشتری وجود دارد.

پشتیبانی چند زبانه چطور؟

نکته مهم در مورد توصیف موجودیت ها در Schema این است که اساساً زبان آگنوستیک است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک موجودیت یک چیز کاملاً تعریف شده است که می تواند به نمودارهای دانش موتورهای جستجو پیوند داده شود. بنابراین سگ یک موجود در نظر گرفته می شود. و سگ صرف نظر از زبان شما فقط یک سگ است. فرض کنید مقاله مربوط به غذاهای سگ را به دو زبان مختلف می نویسید. اگر به درستی طرحی را برای موجودیت‌های «سگ» و «غذاهای سگ» اختصاص دهید، Google باید بتواند ببیند و بفهمد که محتوای شما درباره سگ‌ها و غذاهای سگ به هر دو زبان است.

به Yoast SEO اجازه دهید با داده های ساختاریافته به شما کمک کند

اجرای داده های ساختار یافته طرحواره چالش برانگیز است. این یک مفهوم پیچیده است و قوانین زیادی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید، اما لازم نیست. شما ابزارهایی مانند پلاگین های ما را در اختیار دارید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داده های ساخت یافته، باید نسخه Premium را در نظر بگیرید. با این کار، به دوره‌های آکادمی ما دسترسی پیدا می‌کنید که در آن کارشناسان SEO در Yoast همه چیزهایی را که باید در مورد داده‌های ساختاریافته و سایر موضوعات عمیق سئو بدانید به شما می‌گویند. علاوه بر این، Yoast SEO Premium شامل بسیاری از ویژگی های مفید برای سرعت بخشیدن به گردش کار SEO شما است. آن را بررسی کنید!

برو پریمیوم و دانش داده های ساخت یافته خود را ارتقا دهید!

جریان کار خود را تسریع کنید و دریافت کنید دسترسی رایگان به تمام دوره های SEO ما با Yoast SEO Premium:



منبع