نمایه سازی/ رتبه بندی پاساژ گوگل به گوگل کمک می کند تا محتوای کثیف را بهتر درک کند


مدتی بود که شنیدم کسی در مورد رتبه بندی عبور گوگل (که قبلا به عنوان نمایه سازی پاساژ شناخته می شد) صحبت می کرد. پس وقتی مطرح شد ماستودون دوباره، فکر کردم به همه شما یادآوری کنم که چیست و چیست.

به طور خلاصه، رتبه‌بندی پاساژ روشی است که گوگل به‌صورت الگوریتمی یک محتوای طولانی را غربال می‌کند و می‌تواند بفهمد که یک متن خاص یا مجموعه‌ای از متن‌ها در مورد پرس و جو X است، در حالی که یک متن خاص یا مجموعه‌ای از متن‌ها در همان سند می‌تواند درباره آن باشد. پرس و جو Y. Google می تواند یک قسمت از محتوا را اما قسمت های مختلف آن محتوا را به طور جداگانه و برای جستارهای مختلف رتبه بندی کند. گوگل آنها را به طور جداگانه ایندکس نمی کند بلکه آنها را جداگانه رتبه بندی می کند.

اندرو پرینس در مورد آن در Mastodon سؤال کرد و گفت: “وقتی صحبت از نمایه سازی متن می شود، آیا محدودیتی برای اندازه متنی که Google در نظر می گیرد وجود دارد؟ من به این نکته هشدار می دهم که می دانم صفحات کامل باید مفید باشند و می دانم که می دانم. نمایه سازی پاساژ یک مورد استفاده کمتر از ایده آل است.”

من بلافاصله با این پاسخ پاسخ دادم، “نه، نمایه سازی پاساژ به معنای درک محتوای صفحه ای با محتوای زیاد توسط گوگل است. این فقط به گوگل کمک می کند تا صفحات محتوای نامرتب را بهتر درک کند.” جان مولر از گوگل سپس آنچه را که نوشتم با گفتن «بله، دقیقاً» تأیید کرد.

گوگل در ابتدا آن را “شاخص سازی” نامید، حتی سال ها بعد، سردرگمی بسیار زیادی ایجاد کرد.

به عنوان یادآوری، رتبه بندی پاساژ از فوریه 2021 در انگلیسی ایالات متحده به صورت زنده است و من داستان های زیادی در مورد این موضوع دارم، در اینجا بیشتر (اگر نه همه) آنها آمده است:

بحث انجمن در ماستودون.



منبع