در اینجا پربازدیدترین داستان ها در 12 ماه گذشته سال 2022 بر اساس Google Analytics است. باید توجه داشته باشم که تجزیه و تحلیل من URL های AMP را با URL غیر AMP متعارف ترکیب نمی کند، بنابراین ممکن است به ترتیب محبوبیت دقیق نباشد:
منتظر سال 2023 هستیم:
سال گذشته گفتم که انتظار دارم تعداد زیادی اعلامیه از طرف Google در مورد MUM و تلاشهای بیشتری برای یادگیری هوش مصنوعی/ماشین در جستجو در سال 2022 ارائه شود. بنابراین من یک جورهایی در اشتباه بودم، اما گوگل در سال گذشته بسیاری از چیزهای هوش مصنوعی را تبلیغ کرد، فقط MUM آنقدر که من فکر میکردم گسترده نشد (حداقل گوگل این موضوع را اعلام نکرد). من همچنین گفتم گوگل “تجدید بزرگی در الگوریتم های کیفیت” انجام خواهد داد. من فکر میکنم که با بهروزرسانیهای ذکر شده در بالا بین بهروزرسانیهای اصلی، بهروزرسانی بررسیهای محصول، بهروزرسانیهای هرزنامه و بهروزرسانی محتوای مفید جدید، این موضوع تمام شده است.
سهم ترافیک موبایل 43 درصد است که نسبت به 47 درصد در سال گذشته کاهش یافته است – مطمئن نیستم چرا. من حدس می زنم که افراد در سئو همچنان دوست دارند از مرورگرهای دسکتاپ خود استفاده کنند. 70٪ در کروم، سپس 17٪ در Safari، و بقیه زیر 4٪ هر کدام به اشتراک گذاشته شده اند. ترافیک ایالات متحده 30٪ است، سپس هند با 12٪ و بریتانیا با 7٪، بنابراین این کشورها برتر هستند. بر اساس گوگل آنالیتیکس 65 درصد از خوانندگان مرد و حدود 30 درصد آن ها 25 تا 34 سال سن دارند.
بینگ به فشار IndexNow ادامه داد و در همان زمان، BingBot جدید را تحت فشار قرار داد.
در سال 2023، من فکر می کنم ما چیزهای بیشتری را برای به روز رسانی محتوای مفید خواهیم دید، به شکلی بسیار بزرگ. بهروزرسانیهای اصلی، من فکر میکنم، ممکن است سبکتر و کمتر تأثیرگذار باشند. من فکر می کنم که در سال 2023 نیز شاهد بروز رسانی های اسپم قوی تری خواهیم بود.
و البته، در سمت تبلیغات، هوش مصنوعی بیشتر، اتوماسیون بیشتر و حداکثر عملکرد واقعاً بیش از آنچه قبلاً داشته است (اما همه این را می دانند).
متشکرم:
همانطور که سال گذشته گفتم، عمیقاً از همه شما برای خواندن هر روز، نظر دادن (یا نادیده گرفتن نظرات) و به اشتراک گذاری داستان ها در اینجا بسیار قدردانی و تشکر می کنم. به گفتگو ادامه دهید و بیایید در سال آینده جامعه جستجوی بهتری بسازیم. همه سالم و سلامت بمانند!
اگر می خواهید، می توانید خلاصه سال گذشته – هجدهمین سالگرد میزگرد موتورهای جستجو را نیز بخوانید.
رشد و تجزیه و تحلیل ما:
من همچنان به انتشار چندین داستان در اینجا در روز ادامه می دهم زمین موتور جستجو. من هنوز هم ویدیوهای هفتگی خود را تهیه می کنم، که فکر می کنم اخیراً بهبود یافته است (حتما در کانال یوتیوب مشترک شوید). من همچنین به انجام وبلاگ جستجو ادامه دادم که در آن سعی میکنم توجه بیشتری را به افراد جدید و شاید قدیمی در جامعه خود جلب کنم، این هنوز از زمان شیوع COVID یک چالش بوده است، اما به نظر میرسد اوضاع در حال بهتر شدن است. من هم اکنون این ویدیوها را منتشر می کنم پادکست های اپل، Spotify، پادکست گوگل یا پخش کننده پادکست مورد علاقه شما عکس های سرگرم کننده روزانه و گزارش های ماهانه وب مستر گوگل را فراموش نکنید. هدف همه اینها صرفه جویی در وقت شما و در عین حال جلب توجه شما به موضوعات جدید و لبخند زدن شما است.
چیزهای زیادی نوشتم، همانطور که در بالا گفتم، اما در اینجا آنچه فکر می کنم مهم ترین داستان ها در طول 12 ماه گذشته یا بیشتر است (اگر موردی را از دست دادم، در نظرات به من اطلاع دهید):
بری شوارتز
منبع
در حالی که در سال 2020 شاهد کاهش 13 درصدی ترافیک بودیم، امسال شاهد افزایش 6 درصدی ترافیک نسبت به سال قبل بودیم. زمانی که شاهد کاهش بیش از 30 درصدی آن در سال گذشته بودیم، ترافیک جستجو سالانه 11 درصد افزایش یافت. ترافیک مستقیم ما نیز حدود 6 درصد افزایش یافت، سال گذشته 22 درصد افزایش یافت، ترافیک ایمیل 65 درصد افزایش یافت و شبکه اجتماعی نسبت به سال قبل بسیار بالا بود.
در حال حاضر حدود 34500 داستان در این سایت وجود دارد، من بیش از 31550 از آنها را نوشتم – حدود 92٪ آنها. من فقط امسال حدود 2000 داستان گذاشتم! ما همچنین حدود 9000 نظر تأیید شده را در سال جاری روی استوری ها ارسال کردیم، بنابراین از همه کسانی که نظر دادند تشکر می کنم – من همه آنها را می خوانم!
خوب است که می بینیم برخی چیزها به حالت عادی باز می گردد، اما اکنون که در این رکود به سر می بریم، دیدن از دست دادن کار دوستان، مبارزه و پرداختن به مسائل مالی نیز غم انگیز است. همانطور که گفته شد، ما این را پشت سر گذاشتهایم و بیشتر خواهیم داشت – ما یک جامعه قوی هستیم و از آن عبور خواهیم کرد، همانطور که همهگیری و رکودهای قبلی را انجام دادیم.
بهروزرسانیهای هسته گسترده Google:
بهروزرسانیهای محتوای مفید Google: بهروزرسانیهای هرزنامه Google: بررسیهای محصولات Google بهروزرسانیها: بهروزرسانیهای تجربه صفحه Google: الگوریتم جستجوی متفرقه Google مرتبط: بهروزرسانیهای الگوریتم جستجوی Google تأیید نشده: خزیدن و نمایهسازی: SEO: هرزنامه: کنسول جستجوی Google / Merchant Center: Bing: ویژگیهای جستجو : تبلیغات جستجو: جستجوی محلی: Google Analytics: RIP:
پربیننده ترین داستان ها در 12 ماه گذشته:
گوگل امسال نسبت به سال گذشته مشکلات خزیدن و نمایه سازی بسیار کمتری داشت، بنابراین این چیز خوبی است. به نظر میرسید که Google Ads از سوی دیگر نسبت به سال گذشته دارای تاخیر و مشکلات بیشتری باشد. در کمال تعجب هیچ کس FLoC یک شکست بود. و گوگل یک برنامه Google Partners قابل قبول تر را راه اندازی کرد.
اوه و البته، اخبار Google Analytics 4.
امیدوارم MUM بیشتر گسترش یابد و در مکان های بیشتری در جستجوی وب استفاده شود. من فکر میکنم که هوش مصنوعی، چه خوب و چه بد، بیشتر در سئو استفاده خواهد شد. و من فکر می کنم به دلیل اثر TikTok، همچنان شاهد روندی در رابط های جستجوی بصری بیشتر خواهیم بود.
با یوتیوب، کانال من – لطفا مشترک شوید بیش از 2200 مشترک جدید دارد (در حال حاضر 15100 مشترک). واضح است که من تلاش کرده ام تا آن کانال را توسعه دهم، اما به کندی پیش می رود. من بیش از 6.5 میلیون بازدید از آن ویدیوها دارم، با بیش از 60000 ساعت زمان تماشا. اوه، و من در سال گذشته کمتر از 1500 دلار درآمد تبلیغاتی YouTube کسب کردم که 100 دلار کمتر از درآمد سال گذشته است. اگر چه، اگر تماشا کنید، خواهید دید که من در حال حاضر حامیان ویدئویی دارم – از شما حامیان مالی متشکرم!
مهم ترین داستان های 12 ماه گذشته:
Google دستورالعملهای Google Webmaster را با Search Essentials جایگزین کرد، دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو را بهروزرسانی کرد، درباره EAT صحبت کرد، برخی بهروزرسانیها/دستورالعملهای هرزنامه را منتشر کرد و خیلی چیزهای دیگر. سرچ کنسول و Merchant Center امسال نیز تغییرات زیادی داشتند.
متشکرم،
اکنون 19 سال است که من در این سایت می نویسم و آنچه شما را پوشش می دهم – بازاریابان جستجو از درون جامعه جستجو درباره آن صحبت می کنند. امروز نوزدهمین سالگرد میزگرد موتورهای جستجو است. من بیش از 45 درصد از زندگی ام را در مورد جستجو می نویسم – که دیوانه کننده است – تقریباً نیمی از من است. مهمتر از همه، من این کار را به طور مداوم در هر روز کاری، چندین بار در روز، صرف نظر از اینکه چه احساسی دارم، به مدت 19 سال انجام داده ام. و همانطور که هر سال میگویم و تقریباً هر روز فکر میکنم، برای من سخت است که بفهمم هنوز میتوانم هر روز چندین چیز جدید برای نوشتن درباره این موضوع مهم SEO، PPC و بازاریابی جستجو پیدا کنم.
19 سال اشتیاق:
19 سال پیش، امروز، این سایت را به عنوان راهی برای یادداشت برداری درباره آنچه که جامعه بازاریابی جستجو در مورد آن صحبت می کرد، راه اندازی کردم. در صورت تمایل، میزگردی از گفتگو بین باهوش ترین ذهن های بازاریابی جستجوگر. آن اشتیاق و آن مأموریت تغییر نکرده است – من هنوز سعی می کنم آنچه را که جامعه بازاریابی جستجو در مورد آن سر و صدا می کند، آنچه جامعه به آن اهمیت می دهد و آنچه جامعه در مورد آن تغییرات در فضای ما می گویند را پوشش دهم. این روزها داستانهای کمتری به انجمنها اشاره میکنند، زیرا متأسفانه بیشتر انجمنهای آنلاین مد قدیمی کند شدهاند، اما پلتفرمهای رسانههای اجتماعی جای خود را گرفتهاند و هی، چه کسی میداند با توییتر چه خواهد شد (حداقل ماستودون را گرفتیم …). اما جامعه در حال چت و بحث است و من تمام تلاشم را می کنم تا آن بحث را پیدا کنم، مهم نیست کجا باشد (فقط عمومی) و آن را در اینجا برای همه شما برجسته کنم.

گوگل تعداد زیادی ویژگی را ارائه کرد که بیشتر بر روی محصولات و خرید و جستجوی بصری متمرکز بود. همچنین برچسب آگهی جدید و فاویکونها و نامهای سایت جدید را در نتایج جستجو دریافت کردیم.
داستان امسال با تعداد باورنکردنی بهروزرسانیهای الگوریتم رتبهبندی جستجوی تایید شده و تایید نشده بیان شد. از بهروزرسانیهای اصلی اصلی ماه مه 2022 و سپتامبر 2022، بهروزرسانیهای بررسیهای محصول، بهروزرسانی تجربه صفحه، بهروزرسانیهای هرزنامه و سپس بهروزرسانی محتوای مفید جدید – Google دیوانهوار کار میکند تا محتوای مرتبطتر و مفیدتر را در نتایج جستجوی خود نشان دهد. ما بهروزرسانیهای دیگری هم داشتیم، همه آنها در زیر فهرست شدهاند، حتی ممکن است اسکن کردن آن خیلی زیاد باشد. ما تعداد زیادی به روز رسانی جستجوی محلی نیز داشتیم. حداقل ما یاد گرفتیم که پاندا قبل از اینکه در به روز رسانی های اصلی ترکیب شود، به Coati تکامل یافته است.