سئو راهی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. با کسب رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به سایت خود جذب می کنید که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می شود. شما باید محتوای خود را برای کلمات مناسب بهینه کنید تا افراد را به سایت خود بکشانید. با این حال، شما باید هدف جستجو را در نظر بگیرید تا شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهید، مردم را متقاعد کنید که چیزهای شما را بخرند، در خبرنامه خود مشترک شوید یا حتی به وب سایت خود بازگردید. در این پست به شما خواهیم گفت که هدف جستجو چیست و چگونه می توانید محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنید.
هدف جستجو چیست؟
هدف جستجو (یا هدف کاربر، هدف مخاطب) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود. این دلیلی است که کسی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. از این گذشته، هر کسی که جستجوی آنلاین انجام می دهد امیدوار است چیزی پیدا کند. اما آیا کسی به دنبال پاسخی برای سوالی است که دارد؟ آیا آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند؟ یا به این دلیل که می خواهند چیزی بخرند در اینترنت جستجو می کنند؟ بسیاری از این نوع جستجوها بخشی از سفر کاربر آنلاین هستند، اما اغلب مراحل مختلفی را نشان می دهند.
در طول سالها، گوگل برای بهبود الگوریتم خود برای تعیین هدف جستجوی افراد تلاش زیادی کرده است. گوگل میخواهد صفحاتی را رتبهبندی کند که به بهترین وجه با عبارت جستجویی که شخص استفاده میکند و هدف جستجو در پشت عبارت جستجو مناسب است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پست یا صفحه شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد.
چهار نوع اصلی هدف جستجو
چند نوع متمایز از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار مورد از پرکاربردترین آنها می پردازیم، اما با یک اینفوگرافیک شروع می کنیم که به طور خلاصه این چهار نوع را توضیح می دهد:
1. قصد ناوبری
اولین نوع هدف جستجو، هدف ناوبری نامیده می شود. افرادی با این هدف می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به عنوان مثال، افرادی که به صورت آنلاین برای (فیس بوک) جستجو می کنند، معمولاً در راه رسیدن به وب سایت هستند. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی کسی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، وب سایت شما پیدا می شود.
به یاد داشته باشید که رتبه بالا برای یک اصطلاح ناوبری عمدتاً مفید است اگر سایت شما همان چیزی باشد که مردم به دنبال آن هستند. سال ها پیش، ما یک پلاگین گوگل آنالیتیکس داشتیم که برای اصطلاح (گوگل آنالیتیکس) رتبه خوبی داشت. اما این هیچ ترافیکی به سایت ما وارد نکرد. افرادی که به طور خاص برای (Google Analytics) جستجو می کنند به دنبال وب سایت Google Analytics بودند و اغلب علاقه ای به افزونه ما نداشتند.
2. قصد اطلاعاتی
به قصد اطلاعاتی افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، جستجوهای زیادی در اینترنت انجام می دهند. این می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، SEO، شما نام ببرید. افرادی که قصد اطلاعاتی دارند یک سوال خاص دارند یا می خواهند درباره یک موضوع بیشتر بدانند.
باید بدانید که گوگل قصد و نیت را فراتر از نشان دادن نتایجی که اطلاعاتی در مورد یک اصطلاح خاص ارائه میدهند، درک میکند. به عنوان مثال، می داند که افرادی که به دنبال (سس گوجه فرنگی) هستند، به احتمال زیاد به دنبال دستور العمل ها هستند، نه برای تاریخچه آشپزی سس. درک می کند که اکثر افرادی که در (عطارد) تایپ می کنند به دنبال سیاره هستند، نه عنصر. گوگل حتی میداند که گنجاندن ویدیوها و تصاویر برای عبارات جستجو، مانند (نحوه ساختن تغذیه پرنده) مفید است.
3. تحقیقات تجاری
برخی از افراد قصد خرید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب را برای تحقیق دارند. چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام افزونه سئو وردپرس مفیدتر است؟ این افراد همچنین قصد معامله دارند اما به زمان و متقاعد کردن بیشتری نیاز دارند. این نوع از اهداف جستجو معمولاً اهداف تحقیق تجاری نامیده می شوند.
4. قصد معامله
چهارمین نوع هدف جستجو، قصد تراکنش است. بسیاری از افراد به صورت آنلاین کالا می خرند و برای یافتن بهترین خرید در وب جستجو می کنند. مردم زمانی که در آن لحظه قصد خرید چیزی را دارند، با قصد معامله در حال جستجو هستند. این بدان معناست که آنها دقیقاً میدانند چه چیزی را میخواهند بخرند و میخواهند فوراً به صفحه آن محصول برسند.
هدف کلمه کلیدی
کلمات افراد در جستارهای جستجوی آنها به ما بینشی در مورد هدف کاربر می دهد. این نیز برعکس عمل می کند. با فرمولبندی کلمات کلیدی با کلمات خاص، میتوانید شانس خود را برای دیده شدن توسط افرادی با هدف جستجوی مشابه افزایش دهید.
منظور ما از کلمات خاص مقصود چیست؟ خوب، کلمات کلیدی با قصد معامله اغلب حاوی کلماتی مانند:
- خرید
- معامله
- تخفیف
- نام محصولات
برای مثال دیگر، جستجوهای اطلاعاتی می تواند (اما لزوماً نباید) حاوی کلماتی مانند:
- اطلاعات
- چگونه به
- بهترین راه برای
- چرا
چگونه محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنیم
چرا این را به شما می گوییم؟ زیرا می خواهید اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. اگر مردم به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول را به آنها نشان دهید. حداقل، نه بلافاصله. آنها را می ترسانید. اما اگر کسی بخواهد محصول شما را بخرد و در یکی از پستهای طولانیتر وبلاگ شما قرار بگیرد، ممکن است آنها را از دست بدهید. در این صورت، شما می خواهید آنها را به فروشگاه خود و صفحه محصول مناسب هدایت کنید.
بهینه سازی صفحات محصول خود برای کلمات کلیدی تجاری ایده خوبی است. برای مثال، اگر ویتامینهای سگ را میفروشید، میتوانید صفحه محصول (دسته) را برای عبارت جستجو (خرید ویتامینهای سگ) بهینه کنید. شاید شما هم مقاله ای در مورد تجویز ویتامین ها داشته باشید. شما می توانید آن مقاله را برای عبارت جستجو (چگونه به سگم ویتامین بدهم) بهینه کنید و آن را برای افرادی با هدف اطلاعاتی هدف قرار دهید.
در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود تحقیق کنید
گاهی اوقات، تعیین هدف جستجوی یک پرس و جو می تواند بسیار سخت باشد. و شاید کاربران مختلفی که از عبارت جستجوی یکسانی استفاده می کنند، قصد کاربر (کمی) متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه، یک منبع مستقیم وجود دارد که باید به آن نگاه کنید تا بدانید کدام هدف بیشتر با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد: صفحات نتایج جستجو. دریابید که چگونه می توانید از صفحات نتایج برای ایجاد محتوای مبتنی بر هدف استفاده کنید.
اگر می خواهید در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود بیشتر بدانید، راه دیگر این است که از آنها بپرسید. یک نظرسنجی کوتاه حاوی سؤالاتی در مورد آنچه مردم جستجو میکنند ایجاد کنید، و زمانی که مردم از وبسایت شما بازدید میکنند، آن نظرسنجی ظاهر شود. این به شما بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان و اهداف آنها می دهد. لطفاً با این نوع پاپآپها زیاد مزاحم نباشید، زیرا این امر میتواند به تجربه کاربر در وبسایت شما آسیب برساند.
هدف جستجو در Yoast SEO با Semrush
هدف گذاری محتوای خود با هدف درست مهم است، اما برای محتوای تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اینجا نحوه اعمال این با تمرکز بر تجارت الکترونیک آورده شده است.
با شناسایی هدف پشت کلمه کلیدی اصلی خود شروع کنید. در تجارت الکترونیک، این اغلب حول محور اهداف تحقیق تجاری یا معاملاتی می چرخد. اگر کاربران آماده خرید هستند (“معامله”)، محتوای شما باید آنها را به سمت خرید راهنمایی کند. اگر هنوز در حال تحقیق هستند (“تحقیقات تجاری”)، مقایسه، بررسی یا اطلاعات دقیق محصول را ارائه دهید.
به دنبال عبارات کلیدی مرتبط با این مقاصد باشید. از ابزارهایی مانند ادغام Semrush در Yoast SEO برای یافتن تغییراتی که مشتریان بالقوه ممکن است استفاده کنند، استفاده کنید. برای کلیدواژهای مانند «خرید آنلاین کفش دویدن»، عبارات مرتبط میتواند شامل «کفش دویدن با تخفیف»، «کفش دویدن با ارسال رایگان» یا «کفش دویدن با بهترین قیمت» باشد.
در رابط Yoast SEO Related Keyphrases، مقاصد مختلف با استفاده از سیستم Semrush کد رنگی خواهند شد:
- C (زرد): نیت تجاری
- N (بنفش): هدف ناوبری
- من (آبی): قصد اطلاعاتی
- T (سبز): قصد معامله
نتایج جستجو را برای عبارات کلیدی که پیدا کرده اید بررسی کنید تا ببینید سایت های تجارت الکترونیک چه کاری انجام می دهند. به صفحات محصول، بررسی ها و راهنمای مقایسه که رتبه خوبی دارند توجه کنید. این به شما کمک می کند بفهمید مشتریان چه انتظاراتی دارند و چگونه می توانید پیشنهادات خود را متمایز کنید.
این عبارات کلیدی را به طور طبیعی در توضیحات محصول، صفحات دسته بندی و پست های وبلاگ خود بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که محتوا به سؤالات خریداران بالقوه پاسخ می دهد و نقاط فروش منحصر به فرد را برجسته می کند. شامل فراخوانهای واضح برای اقدام برای افزایش خریدها، بهویژه برای قصد معامله.
اگر به خوبی روی هدف جستجو تمرکز کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که سئو را بهبود بخشد و تجربه خرید را افزایش دهد. در نهایت، شما خواهان تبدیل بالاتر و رضایت مشتری بهتر هستید.
نتیجه گیری در مورد هدف جستجو برای SEO
بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با عباراتی که مردم جستجو می کنند و هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. وقتی افراد به دنبال اطلاعات هستند، مطمئن شوید که پست یا صفحه شما اطلاعاتی است. وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. محتوایی را ارائه دهید که به افراد کمک می کند تا در عین بررسی گزینه های خود تصمیمی آگاهانه بگیرند. اما اگر می خواهند یکی از محصولات شما را بخرند، افراد را به صفحات فروش خود هدایت کنید.
بیشتر بخوانید: تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای نهایی »