پایان رسانه های سنتی؟


نسل های جدید چگونه از رویدادهای جاری یاد می کنند؟ بیشترین درخواست رسانه ها کدامند؟ آیا جوانان روش های ارتباطی رسانه های سنتی را تغییر خواهند داد؟ طبق یک مطالعه، در شبکه اجتماعی TikTok است که جوانان تحقیقات خود را انجام می دهند. ما در این مقاله همه چیز را برای شما توضیح می دهیم.

actu TikTok

TikTok، شبکه اجتماعی رو به رشد برای جوانان

TikTok یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان ایجاد و اشتراک گذاری را می دهد ویدیوهای کوتاه. این شدیکی از محبوب ترین پلتفرم های دنیا، با بیش از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه.

TikTok به سرعت در حال رشد است و به ابزاری قدرتمند برای مشاغل، تأثیرگذاران و سازندگان تبدیل می شود

در بین جوانان بسیار محبوب استبه خصوص در سنین 16 تا 24 سال، این شبکه اجتماعی چندین سال است که رشد سریعی را تجربه می کند و محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است. این موفقیت به ویژه توسط همه‌گیری COVID-19 تشویق شده است، زیرا TikTok به ابزاری برای اشتراک‌گذاری و سرگرمی تبدیل شده است.

ویژگی‌های TikTok بسیار زیاد است و امکان اقدامات زیادی را فراهم می‌کند، مانند ارتباط شرکت‌ها با مشتریان خود، که امکان توسعه تجارت در شبکه‌های اجتماعی و نفوذ تأثیرگذاران، به ویژه توسط کاربران جوان را فراهم می‌کند.

اگر با این شبکه اجتماعی جدید آشنایی ندارید، این ویدیو به شما این امکان را می دهد که قبل از خواندن ادامه این مقاله، آن را با وضوح بیشتری ببینید:

TikTok به عنوان یک منبع خبری برای نسل های جوان

ما از قبل می دانستیم که جوانان می توانند زمانی که به دنبال فعالیت، رستوران یا بار بودند، از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. گوگل همچنین مطالعه ای منتشر کرده بود که نشان می داد تقریباً 40 درصد از این کاربران جوان به این روش متوسل شده اند.

اخیرا مطالعه منتشر شده توسط موسسه رویترز یک پدیده اجتماعی جدید را برجسته کرد: کاربران TikTok، و به ویژه جوانان، از شبکه اجتماعی استفاده می کنند. پیدا کردن اطلاعات.

این مطالعه نتایجی را ارائه می دهد که نشان می دهد بیش از 15 درصد از افراد 18 تا 24 ساله به دنبال اطلاعات در TikTok هستند، در مقابل تنها 6% از افراد 45-54 ساله و 7% از افراد 35-44 ساله.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

اما این اطلاعات چیست؟ و چه کسی آنها را تامین می کند؟

اینها در واقع هستند اینفلوئنسرها که عموماً اطلاعات را در شبکه های اجتماعی مانند TikTok منتقل می کنند. در واقع، مرسوم است که جوانان به نمایه اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود یا اینفلوئنسرهای متخصص در به اشتراک گذاری اطلاعات مانند Youtuber و Influencer Hugo Décrypte مراجعه کنند تا اطلاعاتی در مورد موضوع مورد علاقه خود پیدا کنند.

این نوع محتوا امکان یافتن سریع اطلاعات را بدون نیاز به خواندن یک مقاله مطبوعاتی کامل یا تماشای اخبار تلویزیون در حالی که منتظر قسمت مورد علاقه شما است، می دهد.

در اینجا نمونه‌ای از محتوای منتشر شده در TikTok، Instagram و YouTube توسط HygoDécrypte آورده شده است تا اطلاعات مهم یک هفته را تنها در 30 ثانیه به‌سرعت و بازیگوش خلاصه کنید:

پیامدهای آن برای رسانه های سنتی چیست؟

آیا رسانه های سنتی مانند روزنامه یا تلویزیون باید نگران این روش های جدید باشند؟ در هر صورت رفتار آنها باید با کاربران این شبکه ها تطبیق داده شود، زیرا ضرر می کنند مخاطبی که به طور بالقوه به محتوای خود علاقه مند است، اما از فرم پیشنهادی ناراضی است.

این همان کاری است که برخی از آنها با تلاش برای انجام آن شروع کرده اند ارتباط با جوانان در شبکه های اجتماعی، با ایجاد حساب های اختصاصی و سپردن کار به یک فرد واجد شرایط، تحت عنوان مدیر جامعه.

برخی از رسانه ها نیز به چالش می کشند همکاری با اینفلوئنسرها، که به آنها اجازه می دهد به یک هدف و مخاطبی برسند که ابتکار عمل برای مشورت با محتوای سنتی خود را نداشته باشد.

این پدیده چه سؤالاتی را ایجاد می کند؟

جستجوی اطلاعات در شبکه های اجتماعی و به طور خاص تر در TikTok مزایای زیادی برای کاربران این پلتفرم ها دارد: سریع تر، سرگرم کننده تر، اعتماد به نفس بیشتر و غیره.

فقط، طبیعی است که در مورد سوء استفاده های احتمالی چنین عملی تعجب کنیم.

اول اینکه ما قادریم از ما بپرسید که آیا اینفلوئنسرها شخصیت های معتبری هستند؟ انتقال اطلاعات و مشارکت در آموزش نسل جوان. در واقع، این افراد محتوا را در شبکه های شخصی خود منتشر می کنند، جایی که اغلب نظرات شخصی خود را بیان می کنند، به طور بالقوه از دیدگاه خود مغرضانه. آیا اطلاعات به روشی خنثی منتقل می شود؟

این عمل همچنین سوالاتی را در مورد اثربخشی رسانه های سنتی و مشکلات در تجدید خود. چرا نسل های جوان به دنبال راه جدیدی برای کسب اطلاعات هستند در حالی که رسانه ها کاملاً به این محتوا اختصاص دارند؟ آیا نقاط تماس خیلی قدیمی هستند؟ آیا باید از طریق کانال های دیگر به دنبال دسترسی به مردم باشیم؟

در نهایت، TikTok یک شبکه اجتماعی چینی است، ما حق داریم از خودمان درباره سانسور احتمالی بپرسیم از یک حکومت استبدادی که به دروغگویی و پنهان کردن اطلاعات معروف است.

قبل از خروج از

اگر این مقاله در عادات جستجوی جوانان در TikTok شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.

منبع

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع