استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سئو ضروری است. زیرا استفاده از کلماتی که مخاطب شما با آن جستجو می کند به رتبه بندی پست ها و صفحات شما کمک می کند. به همین دلیل است که ما همیشه به شما می گوییم که برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی مقالات خود تلاش کنید. بنابراین، پس از یافتن کلمه کلیدی مناسب، چرا نباید بارها و بارها از آن استفاده کنید؟ چرا از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنید؟ خوب، ممکن است متناقض به نظر برسد، اما استفاده صحیح از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط قطعا رتبه شما را بهبود می بخشد. در این پست دلیل آن را توضیح خواهم داد.

جدید: کلمات کلیدی مرتبط را در Shopify پیدا کنید
ما ابزار کلمات کلیدی مرتبط خود را به Yoast SEO برای Shopify اضافه کرده ایم! اکنون می توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط را برای فروشگاه آنلاین خود نیز به همراه داده های روند جستجو که توسط Semrush ارائه شده است، کشف کنید. در مورد این ویژگی و نحوه استفاده از آن بیشتر بخوانید.
تنوع کلیدی است
دلیل اصلی استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط در متن شما این است که خواندن متن شما را بسیار آسان می کند. اگر متنی در مورد «آب نبات» بنویسید و در هر جمله دیگری از کلمه «آب نبات» استفاده کنید، متن شما به طور طبیعی جریان پیدا نمی کند و غیرقابل خواندن می شود. خوانندگان شما به احتمال زیاد خواندن را متوقف می کنند و صفحه یا پست شما را ترک می کنند. شما مخاطبان خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که باید تنوع را در نوشتار خود هدف گذاری کنید. به عنوان مثال، کلماتی مانند «شیرینی» و «ظرافت» میتوانند مترادف «آب نبات» باشند. و کلمات کلیدی مرتبط می توانند “شکلات” و “شکر” باشند که مترادف “آب نبات” نیستند، اما به آن مرتبط هستند و بنابراین همچنان می توانند برای متن شما مرتبط باشند. بعداً در این پست به آن خواهیم پرداخت.
بنابراین برای اینکه متن شما جذاب و جذاب باشد، باید متنوع باشد. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. به عنوان مثال، می توانید سعی کنید جملات طولانی را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید. پردازش جملات طولانیتر اغلب دشوارتر است و با استفاده از جملات کوتاهتر، خواندن متن شما آسانتر میشود. همچنین می توانید سعی کنید توالی کلمات را به طور متناوب تغییر دهید تا از تکرار بیش از حد در جملات خود جلوگیری کنید.
اما مهمترین چیز این است که با کلمات دقیقی که استفاده می کنید متفاوت باشید. به خصوص اگر می خواهید برای یک عبارت کلیدی دم بلند که از چندین کلمه تشکیل شده است رتبه بندی کنید، مانند «فروشگاه آب نبات نیویورک». استفاده از همین عبارت کلیدی در بسیاری از جملات، خواندن متن شما را افتضاح می کند. از سوی دیگر، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط به شما این امکان را می دهد که یک متن را بسیار جذاب تر کنید و در عین حال بتوانید روی عبارت کلیدی انتخابی خود تمرکز کنید.
اما صبر کنید، در مورد چگالی کلمات کلیدی چطور؟
البته، مهم است که به طور منظم از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید و از چگالی کلمه کلیدی خود آگاه باشید. اما نباید زیاده روی کرد. در زمان های قدیم، سئوکاران تمایل داشتند تا جایی که می توانند متون خود را با کلمه کلیدی خود پر کنند. به این ترتیب، گوگل متوجه می شود که متن در مورد چیست و آن را بر اساس آن رتبه بندی می کند. اما گوگل از آن زمان به بعد راه زیادی را طی کرده است. می تواند متون را بخواند و بفهمد و در تلاش مداوم برای بهتر این درک است.
من برای شما یک مثال می زنم. اگر تایپ کنید ‘آب نبات فروشی نیویورکدر Google، نتایج صفحاتی درباره «فروشگاه های شیرینی» و همچنین «آب نبات فروشی» را نشان می دهد. گوگل میداند که «فروشگاه» و «فروشگاه» مترادف هستند و با آنها به این صورت رفتار میکند.

این موضوع این واقعیت را از بین نمی برد که همچنان باید از کلمه کلیدی تمرکز خود چند بار در طول پست خود استفاده کنید. از این گذشته، کلمه کلیدی تمرکز همچنان کلمه یا عبارتی است که مخاطب شما به دنبال آن بوده است. اینها کلماتی هستند که مخاطب شما استفاده می کند و انتظار دارد در متن شما پیدا کند. این تطابق دقیق همچنان مهم است. اما، برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خود – که به آن پر کردن کلمات کلیدی نیز گفته می شود – می توانید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید و در عین حال متن خود را جذاب و خوانا نگه دارید.
Yoast SEO می تواند به شما کمک کند تا عبارات کلیدی مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی تمرکز خود پیدا کنید و در زمان و دردسر شما صرفه جویی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه “دریافت عبارات کلیدی مرتبط” کلیک کنید. شما آن را درست زیر کلمه کلیدی تمرکز خود در نوار کناری Yoast پیدا خواهید کرد. وقتی روی آن دکمه کلیک می کنید، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه داده های روند جستجو را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان یک کاربر Yoast SEO Premium یا Yoast SEO برای Shopify، می توانید حداکثر پنج عبارت کلیدی مرتبط را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد متن خود را برای این عبارات اضافی به روشی مشابه به عبارت کلیدی فوکوس خود بهینه کنید. مثل همیشه، گلوله های بازخورد آشنای ما را برای راهنمایی شما خواهید دید. اگر کاربر Yoast SEO Free هستید، می توانید عبارات کلیدی مرتبط را با استفاده از این ابزار کاوش کنید، اما نمی توانید آنها را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید.
Yoast SEO می تواند به شما کمک کند تا در استفاده از کلمه کلیدی، مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط خود با تشخیص فرم های کلمه در زبان های مختلف تعادل ایجاد کنید. اگر می خواهید بیشتر بدانید، می توانید در مورد ویژگی کلمات کلیدی مرتبط در Yoast SEO برای وردپرس و کلمات کلیدی مرتبط در Yoast SEO برای Shopify مطالعه کنید.
استفاده از مترادف ها در مقابل استفاده از کلمات کلیدی تمرکز، علم دقیقی نیست. مهمترین معیار نحوه تجربه خوانندگان متن شماست. بنابراین، آن را بخوانید و دوباره بخوانید. آیا جذاب و خواندن آن آسان است؟ یا از استفاده مداوم از یک اصطلاح خاص اذیت می شوید؟ از نوشته خود انتقاد کنید و از دیگران در مورد متن خود نظر بخواهید.
همانطور که قبلا ذکر کردیم، می توانید کلمات کلیدی مرتبط خود را به تجزیه و تحلیل در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify اضافه کنید. با افزودن این موارد، افزونه می تواند بررسی کند که آیا از آنها در متن خود استفاده می کنید یا خیر. کلیدواژه تمرکز شما همچنان مهمترین کلمه کلیدی است و به همین دلیل است که این افزونه در تحلیل عبارات کلیدی مرتبط شما سختگیری کمتری دارد.

همچنین میتوانید با استفاده از تجزیه و تحلیل SEO Premium یا Yoast SEO برای Shopify، مترادف کلمه کلیدی تمرکز خود و کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید. این تجزیه و تحلیل ها شامل بررسی هایی می شود تا مطمئن شوید که از این مترادف ها در متن خود استفاده کرده اید، بلکه در توضیحات متا، مقدمه، عنوان های فرعی یا متن جایگزین تصویر نیز استفاده کرده اید. علاوه بر این، بررسی توزیع عبارات کلیدی ما به شما برای استفاده متناوب از عبارت کلیدی و مترادف های آن در متن خود پاداش می دهد.

همانطور که قبلاً گفتم، گوگل از روزهای اولیه سئو بسیار پیشرفت کرده است. اکنون می تواند متون را بفهمد و مفاهیم و مترادف های مرتبط را در نظر بگیرد. همچنین می تواند موجودیت های مرتبط را تشخیص دهد. همه اینها تا بتواند بهترین نتیجه را به کاربران خود ارائه دهد. و بخشی از بهترین نتیجه این است که مطمئن شوید متون شما به راحتی خوانده می شوند. گوگل می خواهد متون قابل خواندن را ارائه دهد.
پس مطمئن شوید که تحویل می دهید! به مترادف های کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خود فکر کنید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. چند لحظه وقت بگذارید و چند جایگزین برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید. اما همچنین به موضوعاتی فکر کنید که به شدت با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند. متوجه خواهید شد که وقتی مجبور نباشید از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگری استفاده کنید، نوشتن یک متن طبیعی بسیار آسان تر می شود. و استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا زمینه متن شما را درک کند که شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می دهد!
نتیجه
کلمات کلیدی تمرکز همچنان ضروری هستند. اینها کلماتی هستند که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. افرادی که «آب نبات» را جستجو می کنند، احتمالاً روی نتیجه ای که «ظرافت» در متن وجود دارد، کلیک نخواهند کرد. اگر «آب نبات» را جستجو کنید، انتظار دارید کلمه دقیق آن را در نتایج جستجو ببینید. بنابراین، مطابقت دقیق کلمات کلیدی مخاطبان شما ضروری است.
همانطور که گفته شد، می توانید از مترادف ها و مفاهیم مرتبط برای نوشتن یک متن خوانا استفاده کنید. تکرار یک کلمه کلیدی یکسان به خوانایی متن شما لطمه می زند، به خصوص اگر در حال بهینه سازی یک کلمه کلیدی طولانی هستید. علاوه بر این، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط ممکن است فرصت های رتبه بندی ایجاد کند که در غیر این صورت از دست می دادید. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify ویژگی های اضافی را ارائه می دهند تا مطمئن شوید محتوای شما هم خوانا و هم قابل رتبه بندی است.
بیشتر بخوانید: آیا خوانایی رتبه دارد؟ در مورد سهولت مطالعه و سئو »