SEO: چرا و چگونه کلمات کلیدی دم بلند را انتخاب کنید. در فضایی که رقابت شدید است، قرار دادن وب سایت یا چندین صفحه وب خود بر روی کلمات کلیدی کوتاه و پربازدید گاهی اوقات غیرممکن است، مگر اینکه بودجه قابل توجهی برای سئو داشته باشید، که متأسفانه برای همه اینطور نیست. . به طور کلی، تنها شرکتهای بزرگ با منابع زیاد شانس این را دارند که در یک زمان معقول خود را روی کلمات کلیدی عمومی با ترافیک بالا قرار دهند.
اما خوشبختانه برای دیگران، راه سادهتر، سریعتر و به همان اندازه مؤثر دیگر برای آوردن ترافیک واجد شرایط به سایت و رسیدن به اهدافتان وجود دارد. واضح است که این دم بلند است.
در واقع، کار با کلمات کلیدی طولانی، اگر به خوبی انجام شود، می تواند شما را به ارضای نیت مخاطبان خود و در نتیجه داشتن ترافیک قابل توجه و واجد شرایط در طول زمان سوق دهد. این تکنیک شامل قرار دادن خود بر روی چندین کلمه کلیدی طولانی است که بازدیدکنندگان مرتبط را جذب می کند. به این ترتیب به تدریج به گوگل نشان خواهید داد که در این موضوع یک مرجع هستید.
SEO: چرا و چگونه کلمات کلیدی دم بلند را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، همه چیز را در این مقاله به شما می گوییم!
کلمه کلیدی دم بلند چیست؟
در حالی که یک کلمه کلیدی “کلاسیک” در نظر گرفته شده است که بسیار عمومی و کوتاه تر باشد، حتی فقط از یک یا دو کلمه تشکیل شده باشد، کلمه کلیدی دم بلند بسیار دقیق تر و طولانی تر است.

توضیح اینکه کلمه کلیدی دم بلند فقط یک کلمه نیست! این ترکیبی از چندین کلمه است که به هدف جستجوی طولانی تر و دقیق تر کاربران اینترنت پاسخ می دهد. انتخاب کلمات کلیدی طولانی برای مقالات شما به معنای قرار دادن خود در موضوعات خاص و تخصصی تر است که مطمئناً ترافیک کمی ایجاد می کند، اما در واقع توسط کاربران موتورهای جستجو تایپ می شود.
در نهایت، توجه داشته باشید که همه کلمات کلیدی دم بلند لزوماً جالب نیستند. شما باید بدانید که چگونه با توجه به اهدافی که می خواهید به آنها برسید، کسانی را که پتانسیل دارند شناسایی کنید. برای این کار به ابزارهایی نیاز دارید که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.
ویژگی های اصلی کلمات کلیدی به گفته همه کارشناسان، نام “کلمه کلیدی دم بلند” از نمودار نتایج جستجوی گوگل می آید. چند عبارت (“سر” نمودار) به طور مکرر جستجو می شود، اما اکثر جستجوها (“دم”، “رد” نمودار) شامل کلمات کلیدی طولانی تر و مبهم تر است (بنابراین تقاضای کمتری دارد).
کلمات کلیدی دم بلند، که قبلاً گفتیم، کلمات کلیدی یا عباراتی کلیدی هستند که بر ویژگی تمرکز دارند. به عنوان مثال به کلمه کلیدی “کفش مردانه” فکر کنید که مقاله خود را روی آن قرار می دهید. این یک کلمه کلیدی بسیار گسترده است، با تعداد جستجوهای بسیار بالایی در ماه، اما با انواع اهداف مختلف که مقاله شما نمی تواند همه آن را برآورده کند.
اکنون کلیدواژه دم بلند زیر را در نظر بگیرید که از این کلمه کلیدی عمومی مشتق شده است: “خرید کفش مشکی مردانه املینگ در پاریس”. دومی مشخص تر است. جستجوهای بسیار کمی دارد، اما دارای مزیت جذب ترافیک واجد شرایط متشکل از کاربران با قصد واضح است.
در اینجا ویژگی های اصلی کلمات کلیدی دم بلند آورده شده است:
آنها از چندین کلمه تشکیل شده اند.
یک کلمه کلیدی دم بلند می تواند حداکثر 5 یا 6 کلمه داشته باشد. اما مراقب باشید، طول همه چیز نیست. ضروری است که دم بلند با هدف روشن کاربران هدف اینترنت مطابقت داشته باشد.
آنها حجم جستجوی کمتری در مقایسه با کلمات کلیدی عمومی دارند.
به دلیل ویژگی های آنها، افراد کمتری آنها را در موتورهای جستجو جستجو می کنند. بنابراین، از نظر فنی، کلمات کلیدی دم بلند خیلی محبوب نیستند. اما این مانع از جالب بودن آنها نمی شود.
رقابت کم.
وقتی محبوبیت یک کلمه کلیدی کم است، معمولاً رقابت برای آن کلمه کلیدی نیز وجود دارد. با این حال، در برخی از کلمات کلیدی دم بلند، شرکت ها در حال حاضر برای کسب رتبه های برتر رقابت می کنند.
نرخ تبدیل بالا.
یک کلمه کلیدی دم بلند با یک هدف بسیار دقیق مطابقت دارد. به همین دلیل است که آنها تمایل به نرخ تبدیل بالاتری دارند.
اهمیت کلمات کلیدی دم بلند در سئو
در اینجا مزایای اصلی کلمات کلیدی طولانی برای سئو وب سایت شما آورده شده است:
کلمات کلیدی دم بلند در دسترس تر هستند.
آنها مطمئناً در پرس و جوهای کمتر محبوبی قرار دارند، اما رقابت کمی نیز دارند، و مزیت دیگر این است که می توانید یک محصول یا خدمات را با کلماتی غیر از کلماتی که معمولاً استفاده می شود نامگذاری کنید.
نرخ تبدیل بهتر
کاربران اینترنتی که پرس و جوهای طولانی تایپ می کنند، ایده بسیار دقیقی از آنچه می خواهند نیازهای خود را برآورده کنند، دارند. به همین دلیل است که صفحات وب که خود را روی کلمات کلیدی طولانی قرار می دهند اغلب نرخ تبدیل بهتری دارند.
بهینه سازی گسترده دیگر لازم نیست.
از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند، لازم نیست با بهینه سازی محتوای خود افراط کنید تا به صفحات خود فرصتی برای رتبه اول در گوگل بدهید. به طور خاص، نیازی به ایجاد محتوای طولانی یا فشار دادن محتوا با بک لینک نیست.
کلمات کلیدی دم بلند می توانند به سرعت رتبه بندی شوند.
به دلیل رقابت کم، مقالاتی که بر روی کلمات کلیدی دم بلند قرار می گیرند معمولاً به سرعت در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند. بنابراین، قرار دادن خود بر روی کلمات کلیدی طولانی، روشی موثر برای ایجاد سریع ترافیک در وب سایت شما است. برای انجام این کار، شما فقط باید تعدادی مقاله منتشر کنید که بر روی کلمات کلیدی طولانی قرار دارند.
آنها شما را به ایجاد محتوای شخصی ترغیب می کنند.
مشکل کلمات کلیدی عمومی این است که آنها اغلب شما را به ایجاد محتوایی تشویق می کنند که برای کاربران اینترنتی بسیار عمومی باشد. از طرف دیگر، با کلمات کلیدی طولانی، باید محتوای خود را همیشه شخصی سازی کنید تا نیازهای خاص بازدیدکنندگان را برآورده کنید.
08 ابزار و تکنیک برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند
پس کجا باید بروید تا آن کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید که باعث ایجاد ترافیک و سرنخ های واجد شرایط می شوند؟
در اینجا 08 ابزار و تکنیک برای شناسایی آنها آورده شده است:
تکمیل خودکار در گوگل ساخته شده است
تکمیل خودکار گوگل، پیشنهاد گوگل یا تکمیل خودکار گوگل زمانی است که شما یک کلمه کلیدی را تایپ می کنید و گوگل به جای شما فکر می کند و فورا لیستی از کلمات کلیدی طولانی را به شما ارائه می دهد که ممکن است برای شما جالب باشد. بدیهی است که هدف گوگل از تکمیل خودکار کمک به شما در صرفه جویی در زمان با تکمیل عبارت جستجویی است که در ذهن دارید.
فقط، شما همچنین می توانید از مزایای این سرویس برای جمع آوری لیست کلمات کلیدی دم بلند خود استفاده کنید. در حالی که برخی از پیشنهادات بیشتر سرگرم کننده هستند تا مفید، اما این کلمات کلیدی هنوز هم می توانند جالب باشند، زیرا آنها جستجوهای پرطرفداری هستند که اغلب با موقعیت جغرافیایی شما مرتبط هستند.
جستجوهای مرتبط با گوگل
جستجوهای مرتبط در گوگل هشت عبارت جستجوی مرتبط با درخواست اصلی شما را در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا جستجوی خود را محدود کنید یا قصد کاربر را تعیین کنید. جستجوهای مرتبط گوگل همیشه در پایین صفحه نتایج نمایش داده می شوند. برای پیدا کردن ایده برای کلمات کلیدی دم بلند با استفاده از این تکنیک، فقط باید جستجوها را با کلمات کلیدی مختلف ضرب کنید.
L’outil SEO به عموم پاسخ می دهد
AnswerThePublic یک ابزار SEO است که سوالاتی را که مردم در مورد کلمه کلیدی اصلی یا موضوعی شما می پرسند به شما نشان می دهد. این برای یافتن کلمات کلیدی طولانی بسیار عالی است، به خصوص اگر قصد دارید مقالاتی به سبک سؤالات متداول یا مقالات حل مسئله بنویسید.
با خیال راحت کلمات کلیدی را وارد کنید که از نظر گرامری صحیح نیستند. بدیهی است که از آنها دقیقاً همانطور که نوشته شده استفاده نخواهید کرد، اما همچنان برای ایجاد ایده های کلیدواژه طولانی مفید هستند.
پیشنهادات کلیدواژه در پلتفرم های اصلی تجارت الکترونیک
اگر به دنبال ارجاع به یک فروشگاه آنلاین هستید، پیشنهادات کلمات کلیدی ارائه شده توسط پلتفرم های تجارت الکترونیکی بزرگ مانند eBay، Amazon، Alibaba یا Cdiscount می تواند جالب باشد.
درست مانند گوگل، این پلتفرم ها در واقع پیشنهاداتی را برای کلمات کلیدی طولانی تر مرتبط با پرس و جو اولیه شما ارائه می دهند. این پرس و جوهای پیشنهادی مزیت مرتبط بودن را دارند، زیرا بر اساس پرس و جوهایی هستند که توسط کاربران اینترنتی که به دنبال محصولاتی برای خرید هستند تایپ شده اند.
وب سایت های پرسش و پاسخ را مرور کنید
بیشترین پرس و جوهایی که در موتورهای جستجو تایپ می شوند، بیشتر سوالات مربوط به مشکلات یا نیازهایی هستند که کاربران اینترنت برای آنها پاسخ یا راه حل می خواهند. مرور سایتهای پرسش و پاسخ میتواند منبع خوبی برای ایدههای کلیدی طولانی باشد. در این دسته، بهترین وب سایت های شناخته شده Quora، Yahoo Answers، Answers.com، Askville by Amazon یا LinkedIn Answers هستند.
ویکیپدیا و سایتهای مترادف را مرور کنید
هنگامی که در مورد یک اصطلاح اصلی تحقیق می کنید، صفحه ویکی پدیا را برای سایر اصطلاحات مرتبط با آن بررسی کنید. سپس از این اصطلاحات مرتبط برای پر کردن لیست کلمات دنباله بلند خود استفاده کنید.
برای مثال، صفحه ویکیپدیا موضوع «ارجاع» عبارتهای زیر را به عنوان زیرنویس ارائه میکند: «ارجاع به ارائهدهنده محصول یا خدمات»، «ارجاع در اینترنت»، «اهداف ارجاع به وب»، «ارجاع محلی»، «ارجاع در دایرکتوری ها، «ارجاع پولی»، «ارجاع اجتماعی»، «ارجاع صوتی»…
اینها کلمات کلیدی بسیار خوبی هستند که فقط باید کمی آنها را طولانی کنید تا کلمات کلیدی دم بلند را با هدف جستجوی خاص تر تشکیل دهید.
راه حل بسیار خوب دیگر این است که سایت های مترادف را مرور کنید، وقتی کلمه ای در ذهن دارید یا کلمه ای که به شما الهام می دهد بروید مترادف آن را پیدا کنید و از آن استفاده کنید.
Google Keyword Planner
Google Keyword Planner برای هر کسی که یک حساب Google Ads ایجاد کرده است به صورت رایگان در دسترس است. برای یافتن ایدههای کلیدواژه طولانی با این ابزار، کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید، سپس بر روی “تولید کلمات کلیدی” کلیک کنید.
سمروش
با ابزار جادویی کلمات کلیدی Semrush SEO Tool، میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی seed خود، ایدههای کلیدواژه طولانی را ایجاد کنید. مزیت ابزارهای پولی مانند Semrush این است که لیست کلمات کلیدی دم بلند نیز با داده هایی مانند تعداد جستجوهای ماهانه بر اساس کشور و سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی همراه است.
نویسنده آنتونیو رودریگز موتا ناشر و مدیر فناوری های هوشمند