چرا گوگل باید کلیک‌ها را برای ناشران در جستجوی جدید تجربه ایجاد کند؟

در غیر این صورت، اگر قرار نیست افراد در جستجوی جدید گوگل روی لیست ها و لینک ها کلیک کنند، گوگل باید مدل کسب و کار آنها را تغییر دهد، مدلی که گوگل را به یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان تبدیل کرده است.

شاید منطق من در اینجا خاموش باشد و اگر اینطور است، نظرات در زیر باز است، اما گوگل باید یک رابط جستجو داشته باشد که جستجوگران را نه تنها برای دریافت پاسخ بلکه برای کلیک بر روی پیوندها و لیست ها تشویق می کند در درون آن پاسخ ها

برای اندازه واقعی کلیک کنید

گوگل حتی نشان داد که تبلیغات در روز اول این راه اندازی آزمایشی چگونه خواهد بود:

چرا؟ این به درآمدهای گوگل مربوط می شود و حدود 80 درصد از درآمدهای گوگل (78.16٪ به طور دقیق در سه ماهه اول 2023) از تبلیغات می آیند.

گوگل به افرادی نیاز دارد که هم در نسخه کلاسیک جستجوی گوگل و هم در نسخه جدید جستجوی گوگل، یعنی Search Generative Experience، روی تبلیغات جستجو کلیک کنند.

رابط جستجویی که جستجوگران را تشویق به کلیک بر روی لیست‌های ارگانیک رایگان نمی‌کند، رابط جستجویی است که نمی‌تواند جستجوگران را تشویق به کلیک بر روی لیست‌های پولی کند. رابط جستجوی آینده گوگل نمی تواند منبع اصلی درآمد گوگل را از بین ببرد، فقط نمی دانم گوگل چگونه می تواند این کار را انجام دهد.

برای اندازه واقعی کلیک کنید

وجود دارد مقدار زیادی از نگرانی و نگران بودن در مورد تجربه جدید جستجوی Google Generative و نحوه تأثیر آن بر ترافیک برای سازندگان محتوا، ناشران، مالکان سایت و کل وب. من متوجه می شوم که چیزهای جدید ترسناک هستند، اما فکر می کنم این نگرانی ممکن است بیش از حد باشد.

بله، تبلیغات وجود دارد، مانند تبلیغات سنتی جستجوی Google.

لوگوی گوگل در حال انفجار پول

آخرین گزارش درآمد نشان داد کلیک‌های پرداختی، تعداد کلیک‌های روی تبلیغات، 8 درصد افزایش یافته است، در حالی که هزینه هر کلیک 7 درصد کاهش یافته است. برای تبلیغات هزینه کمتری دارد، به خصوص در شرایط بد اقتصادی، بنابراین گوگل باید افراد بیشتری روی آن تبلیغات کلیک کنند. در واقع، این یک نقطه گلوله در است بیانیه های آینده نگر بخش، “نوسانات در درآمد ما، و همچنین تغییر در کلیک های پرداخت شده و هزینه به ازای هر کلیک و تغییر در نمایش ها و هزینه به ازای هر بازدید، و عوامل مختلفی که در چنین نوساناتی موثر هستند.”

گوگل چگونه از تبلیغات خود درآمد کسب می کند؟ خوب، بیشتر آن، نه همه، از کلیک روی آن تبلیغات است. بیشتر تبلیغات، نه همه آنها، گوگل تنها زمانی پول دریافت می کند که کاربر یا جستجوگر روی تبلیغی که Google Ads به کاربر ارائه می دهد کلیک کند.

سپس اگر عمیق‌تر به یادگیری بیشتر بپردازید، تعداد بیشتری از فهرست‌های وب‌سایت (یا کارت‌های) بزرگ به شما ارائه می‌شود:

آیا منطق من اینجاست؟ نظرات، مانند همیشه، برای بحث در زیر باز است.

و حدس بزنید، لیست های ارگانیک و رایگان نیز وجود دارد!

بحث انجمن در توییتر.





منبع در اینجا چیزی است که گوگل در نسخه ی نمایشی خود نشان داده است، سه لیست بزرگ در بالا سمت راست، که دارای تصاویر، عناوین و URL های بزرگ هستند و به دنبال آن نتایج دیگر در زیر آمده است:

برای اندازه واقعی کلیک کنید