ما همچنین در این مورد و موارد دیگر با بری در وبینار اخبار سئو روز سه شنبه صحبت کردیم. دوباره آن را تماشا کنید یا در آن ثبت نام کنید وبینار بعدی با آریج ابوعلی!
چه چیزی در Google News تغییر کرد؟
خوب است بدانید: وقتی Google تشخیص میدهد که شخصی یک عبارت جستجوی اخبار محور را در نوار جستجوی خود تایپ کرده است، میتواند نشان دهد داستان های برتر در نتایج جستجوی معمول روی دسکتاپ یا تلفن همراه در طراحی کارت مانند.

اخبار محلی
شما باید خود را پیکربندی کنید Google Publisher Center حساب برای مدیریت حضور شما در Google News. اما ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که به کلیات گوگل پایبند هستید دستورالعمل های مدیر وب سایت و خطمشیهای خاص Google News. در این دستورالعمل ها، چندین الزام فنی و دستورالعمل های کیفیت وجود دارد. اکثر این موارد با استفاده از وردپرس برآورده می شوند. با فرض اینکه از یک تم استاندارد استفاده می کنید، باید به چند نکته توجه کنید.
الزامات فنی
- نقشه سایت Google News; نقشه سایت اخبار گوگل طبق اسناد گوگل “لازم نیست، اما توصیه می شود”. به طور مفید، افزونه News SEO ما به طور خودکار این را برای شما ایجاد می کند.
- بهینه شده است فرمت های خوراک؛ Google محتوای خبری را از قالبهای فید (مانند RSS/Atom) هضم میکند، بنابراین افزونه News SEO ما، ساختار و قالببندی فیدهایی را که وردپرس قبلاً تولید میکند، انجام میدهد.
الزامات ویراستاری و کیفیت
داستان های برتر مهم ترین اخبار آن لحظه را ارائه دهید. با طراحی فعلی، آنها در بالای صفحه اصلی Google News روی دسکتاپ ظاهر می شوند. به طور معمول، آنها سرفصل های خبرگزاری های اصلی را نشان می دهند. یکی از این مقالات برجسته ترین است. در زیر آن مقاله، میتوانید دو گزینه (معمولاً از ناشران بزرگ) را مشاهده کنید.

آخرین آماری که در این مورد خواندم این است که بین 10 تا 12 درصد از همه جستجوهای گوگل یک جعبه خبری به شکلی دارند. و اینجاست که اکثر ناشران اخبار، بخش عمده ای از ترافیک ارگانیک خود را از گوگل دریافت می کنند. بنابراین، در حالی که طراحی مجدد و ویژگیهای جدید خوب هستند، بیشتر کارهای سئوی اخبار همچنان در تلاش برای جذب ناشران به جعبههای داستان برتر است.»
بنابراین، چگونه می توان به آنجا رسید؟
برای اینکه سئوی اخبار کار کند، باید آن را جدی بگیرید. ناشر خبر باشید برای رتبه بندی در Google News، به یک وب سایت جداگانه با محتوای تجاری بسیار کم نیاز دارید. چیزی جز محتوای خبرساز منتشر نکنید و مطالب زیادی منتشر کنید – به طور مداوم. روزنامه نگاران را وادار به نوشتن داستان کنید. این کار را بهطور مداوم در یک وبسایت بسیار بهینهشده انجام دهید، تا حدود دو سال بعد نتایج را مشاهده خواهید کرد. بله، سئوی اخبار کار سختی است.»
شروع بهینه سازی برای Google News!
با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد Google News، گوگل هفته گذشته نسخه جدیدی از Google News را راه اندازی کرد. بری آدامز، را متخصص سئوی اخبار، در این پست ظاهر جدید Google News را روشن می کند. تغییرات دقیق چیست و چه معنایی برای ناشران، خوانندگان و سئو دارد؟ به عنوان یک امتیاز، نکاتی برای افزایش شانس خود برای ورود به Google News دریافت خواهید کرد!
همچنین به چند چیز دیگر نیاز دارید تا شانس خود را برای ورود سایت خود به Google News افزایش دهید. بیشتر آن بر این متمرکز است که نشان دهد شما یک ناشر واقعی هستید و با روزنامه نگاران واقعی کار می کنید:
- یک صفحه تماس فهرست کردن اطلاعات تماس مانند آدرس، شماره تلفن و یا آدرس ایمیل شما. فقط یک فرم تماس این کار را نمی کند. گوگل میخواهد مطمئن شود که شما یک سازمان خبری قانونی هستید، مطمئن شوید که سایت شما شما را چنین نشان میدهد.
- صفحه ای که تمام اعضای تحریریه شما را فهرست می کند. احتمالاً عاقلانه است که این فهرستی از نمایههای نویسنده باشد و مطمئن شوید که نمایههای نویسنده شما غنی هستند.
- تصاویر مناسب: وقتی تصمیم می گیرید از کدام تصویر برای مقاله شما استفاده کند، گوگل تگ های تصویر schema.org و
og:image
برچسب هایی که افزونه اصلی Yoast SEO ما به طور خودکار ایجاد می کند. - استفاده کنید
NewsArticle
وAuthor
طرحواره: استفاده صحیح از داده های ساختاریافته برای محتوای خبری به Google کمک می کند تا موضوعات شما و روزنامه نگارانی را که مقاله ها را نوشته اند، بهتر درک کند.
نتیجه گیری
Google News ظاهر جدیدی پیدا کرده است. یا به طور دقیق تر، news.google.com طراحی جدید گرفته است گوگل این تغییر را به شکل زیر توضیح داد:
آیا وب سایت خبری دارید؟ مطمئن شوید که گوگل مقالات خبری شما را با استفاده از افزونه Yoast News SEO for WordPress دریافت می کند!
نکات سئو اخبار
بنابراین چگونه برای Google News بهینه سازی کنیم؟ همانطور که بری میگوید، جدای از ایجاد تعداد زیادی محتوای خبری که توسط روزنامهنگاران نوشته شده است، در اینجا چند نکته مشخص برای افزایش شانس شما برای ورود به Google News وجود دارد.
مرکز انتشارات Google و دستورالعملهای اخبار
از کارشناس سئو خبر پرسیدیم بری آدامز از Polemic Digital درباره تجربیاتش در طراحی مجدد news.google.com:
در نهایت، Google News به شما امکان میدهد دستههای خبری را که میخواهید پیگیری کنید، انتخاب و سازماندهی کنید. دسته های بزرگی مانند تجارت، فناوری و سرگرمی را ارائه می دهد. اگر بر روی دکمه سفارشی سازی در کنار کلیک کنید موضوعات شما، می توانید موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس گوگل سه داستان اصلی آن دسته را به شما نشان می دهد. همچنین میتوانید ترتیب موضوعات را تغییر دهید، بنابراین مهمترین موضوعات برای شما در بالای صفحه قرار دارند.

سئوی خبری یک حیوان متفاوت از سئوی معمولی است. ورود به داستان های برتر به عنوان یک ناشر جدید دشوار است و ممکن است لازم باشد سال ها سخت تلاش کنید تا Google حتی شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد بشناسد. سایت شما باید از نظر فنی مناسب باشد و گوگل باید بتواند به سرعت محتوای شما را بخزد. باید درست استفاده کنید NewsArticle
داده های ساختاری و محتوای خبری با کیفیت بالا و اصلی منتشر کنید. خوشبختانه، ما یک افزونه وردپرس News SEO برای Yoast SEO داریم که از مسائل فنی سئوی اخبار مراقبت می کند تا بتوانید روی انتشار آن محتوای خارق العاده تمرکز کنید.
در بالا سمت راست، اکنون خود را پیدا خواهید کرد اخبار محلی. گوگل می گوید که این انتخاب را به دلیل بازخورد مشتریان در اینجا اضافه کرده است. این شامل داستان های اصلی اخبار مناطقی است که در آن قرار دارید یا به آنها علاقه دارید. می توانید مکان هایی را که می خواهید دنبال کنید را با دکمه مدیریت در برگه محلی تنظیم کنید. برای اخبار محلی برای درست کار کردن، باید وارد حساب Google خود شوید. در غیر این صورت کلی تر به شما نشان می دهد برای شما انتخاب می کند به جای اخبار محلی

انتخاب های شخصی شده
بیایید بهطور کوتاه سه جنبهای را که گوگل به آن اشاره کرد برجسته کنیم: داستانهای برتر، اخبار محلی، و انتخابهای شخصیشده.
داستان های برتر
با این حال، اکثر افرادی که با اخبار در اکوسیستم گوگل درگیر هستند، هرگز به زیر دامنه news.google.com نمی روند. اکثر مردم برای یافتن اخبار خود از جستجوی منظم استفاده می کنند. اگر به تجزیه و تحلیل هر نشریه خبری خاص نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فقط کسری از کلیک ها از دامنه news.google.com می آید. اگر کمی دقیقتر نگاه کنید، میبینید که تعداد زیادی کلیک از نتایج جستجوی معمولی ناشی میشود. نه برگه News در Google، نه دامنه news.google.com، بلکه کادر Stories برتر و نتایج غنی از اخبار مرتبط.»