چگونه آن را تنظیم کنیم؟


استراتژی محتوای شما به شدت بر بازاریابی شما، ارجاع طبیعی شما و سلامت سایت شما تأثیر می گذارد. توسط SEO و بازاریابان تشخیص داده شده است که موتورهای جستجو و کاربران اینترنت تشنه محتوای با کیفیت هستند. با این حال، برای اغوا کردن آنها و به دست آوردن شناخت (تبدیل و موقعیت بهتر) به طور مداوم برای آنها غذاهای با کیفیت سرو کنید.

این بخش از راهنمای ما به این سوال پاسخ می دهد چگونه یک استراتژی محتوای موثر ایجاد و پیاده سازی کنیم؟ “. ما در مورد تقویم تحریریه، بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا و … و انتخاب موضوعاتی که باید در طول دوره پوشش داده شوند صحبت خواهیم کرد.توسعه یک استراتژی محتوا

خلاصه :

چگونه یک استراتژی محتوا توسعه دهیم؟

را ساخت یک استراتژی محتوا یک فرآیند چند مرحله ای است. متخصصان از استراتژی محتوا صبورانه و هوشمندانه به آنها احترام بگذارید. اهداف بازاریابی و سئو هستند.

مراحل استراتژی محتوا چیست؟

شخصیت های خریداران خود را تعریف کنید: چه کسی محتوای شما را خواهد خواند؟

ردیابی مشخصات خوانندگان هدف ابتدا فقط عقل سلیم است. این یکی از اصول بازاریابی و ارتباطات است. ROI استراتژی محتوای شما به آن بستگی دارد.

محتوای خطاب به یک حرفه ای (بازاریابی b2b) با محتوای در نظر گرفته شده برای مخاطبان بزرگ (b2c) متفاوت است. تفاوت در سبک (سبک یا شدید)، معناشناسی (اصطلاحات تخصصی یا غیر حرفه ای)، ماهیت اطلاعات توسعه یافته (عمومی یا خاص) و استدلال ها (عقلانی یا احساسی) نهفته است.

به طور مشابه، محتوای سمعی و بصری هدفمند گیک ها فرمت متفاوتی خواهد داشت (ویدئوی 3 دقیقه ای TikTok) به جای یک ویدیو یا پادکست 40 دقیقه ای که توسط یک سالمند به طور کامل خوانده می شود.

همراه با استراتژی بازاریابی کلی شما، شما بازاریابی محتوا می تواند اهداف مختلفی را هدف قرار دهد. استراتژی تحریریه خود را با نمایه سازی شخصیت های خریدار خود (بر اساس سن، جنسیت، سبک زندگی و غیره) و انتخاب انواع محتوا و کانال های تحویل مورد علاقه خود شروع کنید.

اهداف SMART را تعیین کنید: اقدامات قابل اندازه گیری را انتخاب کنید

استراتژی محتوای شما یک اهرم قدرتمند در استراتژی بازاریابی شما است. همچنین، اهداف آن باید منعکس کننده اهداف بازاریابی باشد.

ما ترجیح دادیم به جای پرداختن به اهداف یک استراتژی محتوا، بر مفهوم هدف هوشمند تمرکز کنیم.

یک هدف هوشمند مشخص، قابل اندازه گیری، واقع بینانه، قابل دستیابی و محدود به زمان است.

چند نمونه از اهداف هوشمند استراتژی محتوا:

        • جذب 1000 بازدیدکننده جدید در ماه به صفحات وبلاگ خود؛
        • جمع آوری 300 فرم تکمیل شده در ماه.
        • 1000 ثبت نام در ماه در سایت تجاری خود از طریق کانال YouTube خود ایجاد کنید.
        • تبدیل 500 بالقوه به سرنخ بالغ قبل از پایان سه ماهه سوم.
        • 100 مشتری را تشویق کنید تا خرید خود را در طول تبلیغات پایان سال تمدید کنند (ایمیل تبلیغاتی).

هنگامی که اهداف بازاریابی شما به طور واضح و هوشمندانه تعیین شد (این ماموریت بازاریاب است)، می توانید اهداف هوشمندانه را به استراتژی محتوای خود اختصاص دهید. و تو می توانی محتوای سئوی بازاریابی خوبی ایجاد کنید : تأمل در خط تحریریه و انتخاب نوع محتوا سنجیده تر خواهد بود.

اهداف هوشمند این مزیت را دارند که با استفاده از KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد) نظارت و تنظیم مجدد شوند.

موضوعات استراتژی محتوای خود را پیدا کنید

آ استراتژی محتوا بنا به تعریف از چندین محتوا تشکیل شده است که بر اساس یک تقویم سرمقاله از پیش تعیین شده توزیع شده است. انتخاب موضوعاتی که باید تحت درمان قرار گیرند، بی اهمیت نیست. کلمات کلیدی سازگاری، مفید بودن و مکمل بودن هستند.

بنابراین چگونه می‌توانید مضامینی را پیدا کنید که به شخصیت‌های خریدار هدف علاقه دارند؟

یک مطالعه کلیدواژه انجام دهید

ما هرگز بر اهمیت صحنه پافشاری نخواهیم کرد. انتخاب کلمه کلیدی استراتژیک “. این امکان را به شما می دهد تا نیازها و مشکلات کاربران را که در قالب درخواست بیان می شود، با ارتباط تشخیص دهید.

همین درخواست ها، به لطف ما به صورت علمی انتخاب شده اند راه حل دیجیتال SmartKeyword، موضوعات ایده آل برای محتوای شما هستند. مخاطبان شما واقعاً علاقه مند خواهند شد، زیرا شما مشکلات آنها را حل می کنید و به سؤالات آنها پاسخ می دهید.

بنابراین، نرخ خواندن، کلیک و تبدیل (و سایر KPIها) سئوکاران، بازاریابان و فروشندگان را راضی می کند.

رقبای خود را محک بزنید

اطمینان از هوش رقابتی به شما این امکان را می دهداستراتژی محتوای خود را غنی کنید. با تجزیه و تحلیل محتوای منتشر شده توسط رقبای مستقیم یا غیرمستقیم خود در صفحه اول گوگل، می توانید موضوعاتو کلمات کلیدی مرتبط، که در طول توسعه بازاریابی محتوای شما حفظ نشده اند.

به همین ترتیب، از اهمیت انجمن های اختصاص داده شده به موضوعات مورد علاقه خود غافل نشوید. مشترکین نگرانی ها و نیازهای خود را “از نزدیک” بیان می کنند. در اینجا می توانید ایده هایی برای موضوعات و احتمالاً یک جایگاه سودآور برای محصولات یا خدمات خود دریافت کنید.

سئوی خود را بهینه کنید

محتوای با کیفیت اما نامرئی یک سرمایه گذاری از دست رفته است. هر پست را روی یک کلمه کلیدی اصلی بهینه کنید طبق توصیه های گوگل یک ضرورت است و نه یک هوی و هوس سئوکاران!

تولیدکنندگان محتوای وب باید تخیل خود را مهار کنند و قلم خود را با قوانین سئو تطبیق دهند. گوگل یک منتقد ادبی است که باید راضی باشد. توهین به اهل ادب ناب!

راه حل SmartKeyword ما یک ابزار قدرتمند سئو طراحی شده تا شما را در بهینه سازی محتوای خود راهنمایی کند.

شبکه داخلی بخشی از اقدامات سئو است که باید انجام شود.

شبکه داخلی خود را بهینه کنید

یک لینک داخلی یک است ارتباط دادن (URL) که به یکی از محتوای شما اشاره می کند. یک کوپن مش داخلی قوانین بسیار سخت گیرانه گوگل را رعایت می کند:

        • محتوای پیوند داده شده باید با موضوع مشابه یا مشابهی سروکار داشته باشد.
        • پیوند داخلی باید طبیعی باشد و سطحی نباشد (با سیالیت در محتوای اصلی ادغام شود).
        • لنگر نباید بیش از حد بهینه شود (خطر جریمه).
        • هدف از پیوند طبیعی این است که اطلاعات بیشتری را به خواننده محتوا برساند.

علاوه بر این، یک شبکه داخلی هوشمند ساخته شده تجربه کاربر را بهبود می بخشد و قدرت شما را تقویت می کند. عناصر بسیار زیادی که توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند تا به شما یک قرار گرفتن در صفحه اول پاسخ ها.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

در ارجاع طبیعی موفق شوید محتوای شما نیاز به تلاش و صبر مداوم دارد. اهداف سئو در میان مدت و بلند مدت قابل دستیابی هستند. تعجب نکنید اگر چاشنی ترین سئو از شما بخواهد حداقل شش ماه صبر کنید!

در این دوره، شما باید در سرمایه گذاری در تولید محتوا و غنی سازی استراتژی محتوای خود پشتکار داشته باشید.

هنگامی که گوگل به تلاش های سئوی شما با موقعیت صفحه اول پاداش می دهد، باید به تولید و ارائه محتوای با کیفیت ادامه دهید. در غیر این صورت موقعیت شما آسیب می بیند.

با این حال، میزان تولید و توزیع محتوای شما نباید تصادفی باشد. چندین معیار در هنگام ایجاد برنامه ریزی یک استراتژی محتوا مطرح می شود:

        • بودجه تولید محتوای شما (اگر آن را برون سپاری کنید)؛
        • تهاجمی بودن رقابت؛
        • اقدامات استراتژی بازاریابی عملیاتی شما (تبلیغ نیاز به ارسال پستی دارد و غیره)؛
        • پاسخگویی مخاطبان شما (به عنوان مثال، محتوای پرورش دهنده بازاریابی داخلی شما)
        • تکامل موقعیت شما (تنظیم مجدد اهداف و اقدامات)؛
        • و غیره.

در اینجا مقاله ای است که با جزئیات بیشتر توسعه می یابد تقویم تحریریه.

بازاریابی ورودی برای آموزش و تبدیل مشتریان بالقوه شما

جذب و تبدیل کنید مصرف کننده (مصرف کننده اینترنت) همیشه کار ساده ای نیست. از یک سو، رقابت در وب سخت است، از سوی دیگر، خریداران آنلاین پیچیده تر و خواستارتر هستند. موجودی مشتری/تامین کننده اکنون به نفع آنهاست.

استراتژیست های بازاریابی وفادار به شهرت خود، با این محدودیت های جدید سازگار شده و آنها را به فرصت تبدیل کرده اند. در میان سلاح های دیگر، آنها اختراع کردندبازاریابی درونگرا

استراتژی محتوا و بازاریابی درونگرا

به طور خلاصه، بازاریابی درونگرا شامل ایجاد یک تونل فروش، جذب کاربران اینترنتی به دنبال اطلاعات یا محصولات و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است. سرنخ باید چندین مرحله را طی کند: علاقه مند، مردد، متقاعد شده، بالغ، مشتری نهایی، مشتری وفادار.

هدف الف استراتژی بازاریابی درونگرا این است که این تکامل را دنبال کنید و مشتری بالقوه را تحت فشار قرار دهید تا مرحله بعدی فرآیند خرید را شروع کند. چه چیزی بهتر از محتوای ممتاز که نیازهای هر مرحله را برای رسیدن به تبدیل برآورده می کند؟

استراتژی محتوا در قلب ورودی است. متخصصان در مورد پرورش سرنخ ها با محتوای مناسب صحبت می کنند. هر مرحله و/یا نمایه هدف مربوط به محتوای خاصی، در قالب مناسب است.

مطالب از پرورش دادن (در نظر گرفته شده برای مشتری بالقوه ای که قبلاً توسط محتوای SEO جذب شده است) از قبل ایجاد می شوند. ارسال آنها توسط رفتار ردیابی شده لید (که در تاریخچه آن ثبت شده است) آغاز می شود.

به عنوان مثال، یک سرنخ که فرم ثبت نام را تکمیل می کند، نامه تشکر و همچنین مقالات اطلاعاتی و غیر بازاریابی دریافت می کند. در حالتی دیگر، یک سرنخ بالغ که یک سبد را رها می کند، محتوای مستدل و/یا مقایسه ای دریافت می کند: آنها باید تشویق شوند تا روی دکمه «تأیید» کلیک کنند.

سناریوها متعدد است. به راحتی می توان تصور کرد که بدون استفاده از راه حل دیجیتالی غیرقابل مدیریت می شود، زمانی که طیف محصولات بسیار گسترده و مخاطبان متنوع است. از این رو، مفید بودن اتوماسیون بازاریابی

خودکارسازی بازاریابی

اگرچه این نام برای بازاریابان غیر دیجیتال ترسناک است، اما اصل اتوماسیون بازاریابی یا بازاریابی خودکار ساده است. اینجا دوباره، استراتژی محتوا پایه و اساس اتوماسیون بازاریابی است.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

لی اتوماسیون بازاریابی شامل ایجاد سناریوهایی از قبل بر اساس رفتار قابل پیش بینی گیرندگان محتوا تحت منطق “اگر/آنگاه” است. بنابراین، محرک یک کنش، واکنش سرنخ به ارائه محتوا است.

سازنده محتوا به طور خلاصه تمام احتمالات واکنش ها را دریافت می کند و محتوای وب را متناسب با هر یک طراحی می کند. ناگفته نماند که ماشین نمی تواند جایگزین یک سازنده محتوا و استراتژیست خوب شود، اما می تواند سناریوها را به خوبی اجرا کند.

اثربخشی استراتژی محتوای خود را بسنجید

مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال، توانایی ردیابی عملکرد در زمان واقعی است. موفقیت استراتژی محتوای شما را می توان در هر زمانی با استفاده از KPI ها اندازه گیری کرد. KPIهای عملکرد متعدد هستند و از ساده متفاوت هستند پسندیدن یا اشتراک گذاری کلیک، پاسخگویی و نرخ تبدیل.

L’توسعه یک استراتژی محتوا یک بازتاب استراتژیک است که به مهارت های فنی پیشرفته نیاز دارد. محتوای شما باید بهینه باشد و کپی رایتینگ (محتوا و بازاریابی سئو). آ استراتژی محتوا برای انباشت فروش و عملکرد سئو حیاتی است. همچنین با استفاده از ما بهتر از رقبای خود مسلح باشید راه حل SmartKeyword.



منبع