چگونه فرآیند تحویل تجارت الکترونیکی را سبزتر کنیم؟ (در 5 مرحله)


تجارت الکترونیکی شما به سرعت در حال رشد است و تقاضا در حال حاضر از سراسر جهان می آید، اما شما نمی خواهید این رشد تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد؟ شما نمی دانید چگونه می توانید برای مشارکت در گذار جهانی زیست محیطی اقدام کنید؟ در اینجا 5 مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید تا فرآیند تحویل تجارت الکترونیکی خود را در عین حال کارآمدتر و سودآورتر کنید.

تحویل با درب کانتینر
تحویل با درب کانتینر

1- به انرژی سبز تغییر دهید

یک شرکت موجودی است که انرژی زیادی مصرف می کند و این عاملی است که کاهش آن دشوار است. با این حال، می توان این انرژی را از منابع اکولوژیکی بیشتری استخراج کرد اثرات زیست محیطی فعالیت تجارت الکترونیکی خود را بر محیط زیست کاهش دهد. پیاده سازی چنین سیستمی باید بسته به راه حل های موجود در نزدیکی و فرآیندهای تولید شرکت، به صورت موردی به طور عمیق مورد مطالعه قرار گیرد.

یکی از راه حل های پرطرفدار در سال های اخیر نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان ها به منظور تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی مفید برای شرکت می باشد. این راه حل علاوه بر مثبت بودن برای محیط زیست به شما این امکان را می دهد که هزینه های خود را کاهش دهید.

انتقال از سوخت فسیلی به سوخت زیستی نیز راهی برای انتقال به انرژی سبز در کسب و کار شما است. با استفاده از حامل های جدید، که وسایل نقلیه تحویل خود را با سوخت ساخته شده از مواد آلی سوخت می دهند، به کاهش ردپای کربن خود کمک می کنید.

2- انتشار کربن خود را جبران کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، شرکت ها انرژی زیادی مصرف می کنند و انتشار کربن زیادی تولید می کنند.

به منظور حرکت به سمت یک سیستم سبزتر، شرکت ها می توانند ردپای کربن آنها را جبران کندبه ویژه با تأمین مالی پروژه‌های زیست‌محیطی مانند تأمین مالی پروژه‌ای برای کاشت مجدد درختان یا پاکسازی اقیانوس‌ها، برای مثال.

ایده این است که بفهمیم و بپذیریم که انتشار کربن صفر وجود ندارد، اما راه‌های زیادی برای عمل مثبت برای جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود دارد.

تصویری از ردپای کربن: انتشار کربن یک وسیله نقلیه
تصویری از ردپای کربن: انتشار کربن یک وسیله نقلیه

3 – بسته بندی غیر قابل قبول به علاوه بادوام

بسته بندی لو نقش بسزایی در محیط زیست دارد. بنابراین فکر کردن به راه‌هایی برای بهبود آن ضروری است.

بهینه سازی فضای غیر ضروری در بسته شما فضای بلااستفاده را در داخل ظروف حمل و نقل کاهش می دهد که بارگیری بسته های بیشتری را ممکن می کند و در نتیجه انتشار کربن غیر ضروری را محدود می کند.

بدیهی است که تغییر از بسته بندی پلاستیکی به بسته بندی ساخته شده از مواد مسئول تری مانند مقوا یا مواد زیست تخریب پذیر مهم است.

4 – بازیافت (واقعا) را تمرین کنید

بازیافت مد است، اما چگونه می‌توان آن را بدون تمرین سبزشویی انجام داد؟

پس از تغییر بسته بندی، ممکن است جالب باشد که به آنها نگاه کنید بازیافت و/یا استفاده مجدد از آنها برای سایر محموله ها. با اطلاع دادن به مصرف کنندگان خود که می توانند از بسته بندی خود خلاص شوند و در عین حال به حفاظت از محیط زیست کمک کنند (سپرده گذاری در مکان های تخصصی، استفاده مجدد از بخشی از بسته بندی، مرتب سازی و غیره)، شما برای اولین بار به سمت یک روش حمل و نقل پایدارتر نمی روید.

بنابراین گام بعدی می‌تواند راه‌اندازی مجموعه‌ای از بسته‌بندی‌های مصرف‌کنندگان باشد تا آنها را بهینه کنید و از آنها برای محموله‌های بعدی خود استفاده مجدد کنید.

5 – تحویل کالا از طریق زمین یا دریا

هنگامی که از نظر جغرافیایی امکان انجام این کار وجود دارد، ضروری است تحویل زمینی را ترجیح می دهند. تحویل با دوچرخه، اسکوتر یا حتی کامیون ردپای کربن شما را کاهش می دهد. آیا واقعاً نیاز دارید که کالاهای خود را به مقصد کشور همسایه حمل کنید؟

در صورت عدم موفقیت، یا برای تحویل های بزرگ که از تحویل زمینی پشتیبانی نمی کنند، انتخاب حمل و نقل دریایی به طور قابل توجهی انتشار کربن شما را محدود می کند.

3 روش خوب تحویل

  1. برای تحویل در فواصل کوتاه، به نفع تحویل 100% سبز : دوچرخه ها و چرخه های باری کارآمدتر از یک کامیون خواهند بود، به ویژه در شهرهای بزرگ، که در آن ترافیک مکرر است.
  2. پیشنهاد می دهد چندین گزینه تحویل با ارائه جزئیات مزایای تحویل سازگار با محیط زیست با زمان تحویل کمی بیشتر، به مشتریان خود
  3. نگاه کن سازماندهی تحویل خود را بهینه کنید : گروه بندی بسته ها در مقاصد جغرافیایی نزدیک، تعداد وسایل نقلیه را محدود می کند و در نتیجه انتشار کربن شما را کاهش می دهد.

منبع

اگر این مقاله در تحویل سازگار با محیط زیست شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.



منبع