چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟


نیازی به معرفی آمازون، سایت شماره 1 تجارت الکترونیک در جهان نیست. وقتی درباره آمازون صحبت می کنیم، ابتدا به این بازار بزرگ فکر می کنیم که تقریباً تمام محصولات ممکن و قابل تصور را به افراد می فروشد. خبر خوب: آمازون محدود به افراد نیست. در واقع، از سال 2018، غول آمریکایی، Amazon Business، پیشنهاد B2B خود را در فرانسه راه اندازی کرده است. واقعا در مورد چیست؟ چرا برای فروشندگان و خریداران جالب است؟ چطور یک حساب کاربری ایجاد کنیم؟ آیا پرداخت می شود؟ آیا اشتراک پرایم وجود دارد؟ تمام پاسخ به سوالات شما در مورد کسب و کار آمازون را می توانید در این مقاله پیدا کنید.

کسب و کار آمازون چیست؟

آمازون کسب و کار به سادگی است پلت فرم فروش آمازون برای حرفه ای ها. بنابراین هدف آمازون این بود که از تمام تجربیات خود در فروش آنلاین سرمایه گذاری کند و آن را به نفع حرفه ای ها قرار دهد.

تفاوت آمازون و آمازون بیزینس چیست؟

واضح است که تفاوت عمده در مخاطب است: آمازون به افراد می فروشد در حالی که آمازون بیزینس به حرفه ای ها می فروشد. اما تنها این نیست. در واقع، مانند بسیاری از پلتفرم هایی که به حرفه ای ها می فروشند، می توانید از مزایای آن استفاده کنید تخفیف در هنگام خرید در تعداد، که البته به صورت فردی امکان پذیر نیست.

کسب و کار آمازون با تمام صنایع سازگار است
کسب و کار آمازون با تمام صنایع سازگار است

فروشندگان نیز قادر خواهند بود نمایش قیمت ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، از آنجایی که ما در B2B هستیم. همچنین برای درخواست‌های ویژه، یک سیستم قیمت‌گذاری در Amazon Business پیدا خواهیم کرد. شما همچنین می توانید از داشبوردی که برای حرفه ای ها طراحی شده است استفاده کنید تا راه خود را در فروش یا حسابداری خود بیابید.

چرا از آمازون بیزینس استفاده کنیم؟ 7 مزیت پلتفرم B2B آمازون برای تجارت شما

مزایا برای حرفه ای هایی که می فروشند

  • مخاطبان حرفه‌ای در آمازون: می‌توانید از شهرت و دیده شدن بی‌شمار آمازون بهره ببرید، در حالی که به حرفه‌ای‌ها بفروشید.
  • امکان فروش خدمات
  • صورتحساب مالیات بر ارزش افزوده خودکار
  • رابط ردیابی فروش حرفه ای
مزایای کسب و کار آمازون برای فروشندگان
مزایای کسب و کار آمازون برای فروشندگان

مزایای برای حرفه ای هایی که خرید می کنند

  • تخفیف در خرید تعداد
  • ارسال اولیه همچنان موجود است (درست مانند ارسال رایگان)
  • ابزارهای مدیریت خرید فشاری
مزایای کسب و کار آمازون برای خریداران
مزایای کسب و کار آمازون برای خریداران

چند سوال در مورد کسب و کار آمازون

چگونه می توانم به یک حساب تجاری آمازون دسترسی داشته باشم و آن را ایجاد کنم؟

اگر اصلاً در آمازون (فردی یا حرفه ای) نمی فروشید، باید ثبت نام کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت آنها بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. این عملیات رایگان است و بنابراین می تواند به شما اجازه دهد از محصولات به عنوان یک حرفه ای لذت ببرید یا به حرفه ای ها بفروشید.

متقابلا، اگر قبلاً در آمازون فروش می‌کنید، مخصوصاً برای افراد، نیازی به ایجاد حساب تجاری آمازون ندارید. در واقع، این سرویس در حال حاضر از حساب کلاسیک فروشنده آمازون شما قابل دسترسی است. اگر می‌خواهید بفروشید، در مقاله به پایین‌تر بروید تا بدانید چگونه.

آیا کسب و کار آمازون پرداخت می کند؟

اگر قبلاً برای فروش به افراد در آمازون حضور دارید، می‌توانیم بگوییم که تغییر به آمازون بیزینس لزوماً پولی نیست. در واقع، عملیات مشابه است چه به افراد یا افراد حرفه‌ای بفروشید: یک حساب فروشنده به شما می‌دهد. دریافت این حساب رایگان نیست. قیمت 39 یورو در ماه است و به شما این امکان را می دهد فروش در آمازون و آمازون بیزینس.

سپس شما نیز نیاز خواهید داشت به هزینه های مختلفی که آمازون تحمیل می کند تسلیم شوید به فروشندگانش در مورد فروش به افراد، در صورت فروش در FBA (ارسال شده توسط آمازون) هزینه ها بیشتر خواهد بود زیرا تدارکات محصولات خود را به آنها واگذار خواهید کرد. دیگران هزینه های اضافی ممکن است برای مثال اگر می خواهید از فضای تبلیغاتی آمازون استفاده کنید، اضافه کنید.

در نهایت، اگر به جای آن به خریداران مراجعه کنیم، ثبت نام برای آمازون بیزینس رایگان است. با این حال، آن‌ها همچنین می‌توانند از یک حساب پرایم استفاده کنند، متفاوت از حسابی که افراد از آن لذت می‌برند.

Amazon Business Prime چیست؟ و قیمتش چنده؟

مانند نسخه “کلاسیک” آمازون، آمازون بیزینس دارای اشتراک Prime است که در ازای پرداخت معمولی، مزایای مختلفی را ارائه می دهد.

ما تمام نقاط مشترک مشابه با Prime کلاسیک را پیدا می کنیم تحویل ظرف 1 روز کاری مثلا. فراتر از تحویل سریع، شما حتی قادر خواهید بود این یکی را برنامه ریزی کنید. بر Business Prime، می توانید لذت ببریدمشاهده خرج آمازون برای مطالعه هزینه های خود و بهبود فرآیند تصمیم گیری بودجه خود. در همین سبک می توانید ازخرید هدایت شده آمازونبه عنوان مثال، برای تعریف محدودیت های خرید در دسته های خاص. در نهایت، مشترکین دارای کارت آمریکن اکسپرس آمازون بیزینس می توانند انتخاب کنند که 1٪ از مبلغ سفارش خود را دریافت کنند یا 90 روز پس از ارسال سفارش پرداخت کنند.

Amazon Business Prime Pricing
Amazon Business Prime Pricing

چندین سطح از Prime Business وجود دارد، حتی 5 به طور دقیق وجود دارد:

  • Duo (در دسترس با Prime کلاسیک در غیر این صورت 25 یورو در سال بدون مالیات بر ارزش افزوده): محدود به 1 کاربر و بدون Amazon Spend Visibility و Amazon Guided Buying.
  • پایه ای (50 یورو در سال بدون مالیات بر ارزش افزوده): 3 کاربر
  • کم اهمیت (150 یورو در سال بدون مالیات بر ارزش افزوده): 10 کاربر
  • متوسط (350 یورو در سال بدون مالیات بر ارزش افزوده): 100 کاربر
  • نامحدود (3000 یورو در سال بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده): بیش از 100 کاربر

چگونه در آمازون بیزینس بفروشیم؟ روندی که باید دنبال شود

روندی که برای فروش در آمازون بیزینس باید دنبال کنید کاملاً شبیه به آنچه در آمازون “کلاسیک” می بینید است. در اینجا چند مرحله برای شروع فروش در پلتفرم وجود دارد:

  1. یک حساب فروشنده ایجاد کنید از جانب وب سایت آنها. اگر قبلاً به افراد در آمازون می فروشید، از قبل از رابط کاربری خود به Amazon Business دسترسی خواهید داشت. با این حال، اگر تازه کار هستید، باید مشترک یک اشتراک فروشنده کلاسیک (39 یورو HT در ماه) شوید، همانطور که قبلا توضیح دادیم.
  2. اگر قبلاً یک حساب تجاری در آمازون ندارید، به آن نیاز خواهید داشت اطلاعات ایجاد حساب کلاسیک را وارد کنید (نام، ایمیل و …). آمازون همچنین شما را تحت این شرایط قرار خواهد داد ارسال فرم تایید برای احراز هویت شما و کسب و کارتان برای تأیید اعتبار ثبت نام، پس از آن باید منتظر بمانید تا آمازون این اطلاعات را تأیید کند.
  3. اکنون که حساب شما ایجاد شده است، برای شروع فروش باید به مرکز فروشنده خود بروید. اولین کاری که باید انجام داد این است کهمحصولات خود را به آمازون وارد کنید.
  4. قبل از انجام هر گونه فروش، شما نیز باید برای خدمات محاسبه مالیات بر ارزش افزوده آمازون ثبت نام کنید. بنابراین، پلت فرم از همه موارد روی فاکتورها مراقبت می کند.
  5. سپس لازم خواهد بود محصولات خود را پیکربندی کنید. البته باید الف را تعریف کنیم تخفیف قیمت و مقدار صحیح برای حرفه ای ها را برگه های محصول نیز باید بهینه شوند، با توضیحات کاربردی کیفیت ها و محتوای بهبود یافته (معروف به “A+”) برای کمک به مشتریان بالقوه شما در انتخاب درست (مقایسه، برگه فنی پیشرفته، راهنمای کاربر و غیره).
  6. پس از آن فقط مجبور خواهید بود سفارشات خود را برای مشتریان خود ارسال کنید. اگر نمی خواهید تمام جنبه های لجستیکی را به خود زحمت دهید، می توانید در برنامه FBA (تکمیل شده توسط آمازون) ثبت نام کنید. این به این معنی است که شما فقط محصولات خود را به آمازون ارسال می کنید، که سپس لجستیک آنها را انجام می دهد.

بنابراین، کسب و کار آمازون نشان دهنده پتانسیل شرکت هایی است که می خواهند پایگاه مشتریان خود را در آمازون گسترش دهند یا برعکس، به دنبال عرضه مقداری تخفیف برای خود هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع کنید. برای ادامه دادن، دریغ نکنید که با راهنمای کامل ما برای فروش در آمازون مشورت کنید.





منبع