کارهایی که دیگر در سال 2023 نباید انجام دهید (+12 نکته)

قبل از ترک…

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟

منبع

برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع

اگر این مقاله در بایدها و نبایدها در بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2023 شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

آیا می‌دانستید که وقتی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، برخی از اقدامات باید ممنوع شود؟ و اگر می خواهید موفق باشید، کدام افراد دیگر را ترجیح می دهید؟ این مقاله باید به شما کمک کند تا بفهمید چرا باید برخی عادات را تغییر دهید.

شیوه های خوب و بد بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2023

بازاریابی رسانه های اجتماعی: 12 روشی که در سال 2023 باید فراموش کرد

  1. تصاویر را از سایر سازندگان بدزدید : نقض کپی رایت است و ممکن است عواقب قانونی به همراه داشته باشد، علاوه بر این که به اعتبار شما لطمه می زند. در نظر داشته باشید که همیشه به مالکیت معنوی احترام بگذارید و قبل از استفاده یا اشتراک گذاری محتوای دیگران اجازه بگیرید. و اگر به دنبال تصاویر بدون حق امتیاز هستید، باید به این مقاله نگاهی بیندازید.
  2. به این فکر کنید که فوراً نتیجه تلاش خود را خواهید دید : استراتژی های رسانه های اجتماعی برای دستیابی به نتایج واقعا جالب نیاز به زمان، صبر و ثبات دارد. علاوه بر این، الگوریتم های شبکه های اجتماعی عملکرد خود را به طور منظم تغییر می دهند و این می تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد. بنابراین لازم است به بلندمدت متعهد شویم، با در نظر گرفتن اینکه صبر و پشتکار از عناصر کلیدی موفقیت در این پلتفرم ها هستند.
  3. افکار افرادی را که شما را دوست ندارند به دل بگیرید : کنترل آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند و می گویند غیرممکن است و در رسانه های اجتماعی افراد تمایل دارند نظرات منفی را اغلب به صورت ناشناس یا بی ادبانه بیان کنند. باید به خاطر داشت که بررسی ها لزوماً ارزش برند شما را منعکس نمی کنند. در عوض، بر بازخورد سازنده و تعاملات مثبت با افرادی که از شما حمایت می کنند، تمرکز کنید، نه اینکه از بازخوردهای منفی افرادی که شما را به خوبی نمی شناسند دلسرد شوید.
  4. خودتان را با سایر حساب های رسانه های اجتماعی مقایسه کنید: مقایسه کردن خود با حساب های دیگر در شبکه های اجتماعی بسیار آسان است، اما نتیجه معکوس دارد. هر تجارت و هر برندی اهداف و مخاطبان متفاوتی دارد. بر محتوای خود و مخاطبان خود تمرکز کنید!
  5. همیشه می خواهید همه چیز را عالی انجام دهید: البته مهم است که برای برتری هدف گذاری کنید، اما همچنین مهم است که سعی نکنید همه چیز را به خوبی انجام دهید. محتوا در رسانه های اجتماعی باید خلاقانه، پاسخگو و جذاب باشد، اما بهتر است به جای تلاش برای کمال به هر قیمتی، روی ارسال منظم محتوا تمرکز کنید.
  6. ارسال هرزنامه به کاربران با محتوای شما: با ارسال هرزنامه به کاربران با محتوای خود، شانس بالایی برای لغو اشتراک آنها از حساب خود دارید. به طور منظم پست کنید، اما زیاد پست نکنید، در غیر این صورت خطر خسته کردن مشترکین خود را دارید.
  7. منافق بودن: کاربران رسانه‌های اجتماعی برای اصالت و شفافیت ارزش قائل هستند. ریاکاری می تواند به سرعت باعث از دست دادن اعتماد مشترکان شود. در ارتباط خود با مشترکین صادق باشید، در نهایت نتیجه خواهد داد!
  8. فقط روی نشانگرهای غرور تمرکز کنید: شاخص های غرور مانند تعداد فالوورها یا لایک ها معیار قابل اعتمادی برای موفقیت یک استراتژی رسانه اجتماعی نیستند. برخی شاخص های عملکرد مانند نرخ مشارکت یا بازده سرمایه گذاری به همان اندازه مهم هستند که نظارت شوند.
  9. بین شبکه های اجتماعی و زندگی خصوصی تفاوتی قائل نشوید: مهم است که حریم خصوصی خود را از استراتژی رسانه های اجتماعی خود جدا کنید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ویترینی برای کسب و کار یا برند شما باشند، اما حفظ حریم خصوصی شما و عدم ترکیب این دو نیز مهم است.
  10. نادیده گرفتن نظرات مشترکین: نظرات مشترکین می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد ترجیحات و نیازهای آنها ارائه دهد. بنابراین، آنها باید در استراتژی شما برای بهبود تعامل و رضایت مشترک در نظر گرفته شوند.
  11. تبلیغ بیش از حد محصولات یا خدمات شما: این بهترین راه برای از دست دادن علاقه مشترکین است. محصولات خود را تبلیغ کنید، بله، اما فراموش نکنید که محتوای جالب و جذابی را ارائه دهید که بتواند ارزشی برای مشترکین ایجاد کند.
  12. درگیر هیاهوی بد شوید: این می تواند عواقب واقعاً منفی داشته باشد، زیرا شما در معرض خطر دادن تصویری منفی به کسب و کار خود، تحریک انتقاد و دادن دلیلی به افرادی که شما را دوست ندارند در ملاء عام از شما انتقاد می کنند. تصویر برند و شهرت شما نیز ممکن است تنزل یابد. بنابراین همیشه سعی کنید نگرش حرفه ای خود را حفظ کنید، موقعیت های دشوار را با درایت مدیریت کنید و راه حل هایی بیابید که ارزش های شرکت شما را ارتقا دهد.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: بایدها و نبایدها
بازاریابی رسانه های اجتماعی: بایدها و نبایدها

در سال 2023 چه کارهایی را باید در رسانه های اجتماعی انجام دهید؟

  1. چیزهای جدید را تست کنید : با آزمایش انواع جدید محتوا، می‌توانید آنچه را که برای برند یا کسب‌وکار شما بهترین کار را انجام می‌دهد، پیدا کنید. این ممکن است شامل ایجاد انواع جدیدی از محتوا، آزمایش با هشتگ های مختلف یا زمان ارسال، یا استفاده از ابزارها و ویژگی های جدید ارائه شده توسط پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد.
  2. محتوای متناسب با مصرف کنندگان هدف خود ایجاد کنید این امر می‌تواند از طریق شیوه‌های مختلف، مانند استفاده از تصاویر و پیام‌هایی که علایق و نیازهای آن‌ها را منعکس می‌کند، و ایجاد محتوایی که به آنها ارزش می‌دهد یا مشکلاتشان را حل می‌کند، انجام شود.
  3. فعال و منظم باشید : برای حفظ حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی، فعال و منظم بودن در انتشار محتوا مهم است. ایجاد یک برنامه زمان‌بندی ارسال، پاسخ سریع به نظرات و پست‌ها و حضور در شبکه‌های اجتماعی در طول روز، روش‌های عالی هستند.
  4. ارتباط نزدیکی با مشترکین خود ایجاد و حفظ کنید : برای ایجاد یک رابطه مستحکم با مصرف کنندگان خود در شبکه های اجتماعی، ایجاد و حفظ ارتباط نزدیک با آنها مهم است. این می تواند به معنای پاسخ به نظرات و پیام های آنها، به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد کسب و کار یا برند شما و استفاده از لحن صدای معتبر و جذاب در تعاملات آنلاین شما باشد.
  5. برای پست های خود برنامه ریزی کنید: زمان‌بندی پست‌های خود در زمان‌هایی که مخاطبان شما فعال‌ترین هستند، به حداکثر رساندن اثربخشی پست‌های شما کمک می‌کند. می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی برای برنامه‌ریزی پست‌ها از قبل استفاده کنید و از آمار عملکرد برای تعیین زمان بهینه ارسال استفاده کنید.
  6. انواع مختلف محتوا را ارائه دهید : برای حفظ علاقه مخاطبان خود، ارائه انواع مختلف محتوا مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها، مسابقات و غیره مهم است.
  7. محتوای حساب خود را بهینه کنید : برای اینکه حساب کاربری خود را برای بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان بالقوه جذاب تر کنید، باید محتوای ارائه شده را بهینه کنید.
  8. تلاش خود را بر روی یک شبکه اجتماعی اصلی متمرکز کنید: به جای پراکندگی در چندین پلتفرم، می توانید تلاش خود را بر روی یک شبکه اجتماعی اصلی متمرکز کنید که در آن مخاطبان هدف شما هستند.
  9. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید: هشتگ ها می توانند به افزایش دسترسی به پست های رسانه های اجتماعی شما کمک کنند. مهم است که از هشتگ های مرتبط استفاده کنید که در بین مخاطبان هدف شما محبوب هستند، اما همچنین هشتگ های منحصر به فرد برای برند یا تجارت خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید و به مصرف کنندگان کمک می کند تا محتوای شما را راحت تر پیدا کنند.
  10. از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید: برخی از ابزارهای تولید محتوا می توانند به شما کمک کنند بدون نیاز به مهارت های طراحی پیشرفته، به سرعت تصاویر جذاب و پست هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.
  11. از دوره های تعطیلات مدرسه استفاده کنید: دوره های تعطیلات مدرسه زمان های کلیدی برای برندها و مشاغل در رسانه های اجتماعی است. این زمانی است که مصرف کنندگان بیشتر در رسانه های اجتماعی فعال هستند و به دنبال پیشنهادات یا تبلیغات ویژه هستند. بنابراین اکیداً توصیه می شود که از این دوره ها برای ایجاد محتوای خاص و کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید.
  12. عملکرد پست های او را دنبال کنید: اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را بهبود ببخشید، مهم است که عملکرد پست‌های خود را پیگیری کنید. این می تواند شامل تجزیه و تحلیل آمار عملکرد برای پست ها، مشاهده نظرات و اشاره ها در رسانه های اجتماعی، یا حتی استفاده از نظرسنجی برای دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان باشد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?