کدام یک و به چه دلایلی؟


گوگل به طور مرتب ابزارهای جدیدی را با هدف نوسازی و نوآوری به کاربران خود ارائه می دهد. اما برخی موفقیت مورد انتظار را ندارند و بهره برداری از آنها در نهایت برای موتور جستجو سودی ندارد. در پایان سال، گوگل پایان 2 ابزار را اعلام کرد. در این مقاله 2 ابزاری که گوگل تصمیم به حذف آنها گرفته و دلایل این توقف ها را ارائه می دهیم.

فعال گوگل

Web Light: امکان نمایش سریع در صورت اتصال معیوب را فراهم می کند

نور وب ابزاری است که توسط گوگل در سال 2015 با هدف اینکه بتواند نمایش ساده ای از صفحات وب را برای کاربرانی که اتصال اینترنت آهسته دارند ارائه می دهد. Web Light عمدتاً برای کشورهایی در نظر گرفته شده است که اتصال اینترنتی با کیفیت در سراسر قلمرو خود ندارند.

چگونه این نمایش نور ممکن بود؟ با تشکر از حذف تعدادی از عناصر از صفحه وب مانند اطلاعات منشور گرافیکی و محتوای برخی از تبلیغات.

سپس مقدار داده مورد نیاز برای بارگذاری صفحه 80 درصد کاهش یافت و ترافیک صفحات وب 50 درصد افزایش یافت که قابل چشم پوشی نیست.

به همین دلیل چند روزی است که این قابلیت از موتور جستجو حذف شده است. دلایل چیست؟

در واقع، تنها یک دلیل برای حذف Web Light وجود دارد: افزایش دسترسی به گوشی های هوشمند با کیفیت بالا. در واقع، در حال حاضر، تلفن های هوشمند بیشتر و بیشتر در دسترس همه مخاطبان هستند و کیفیت اتصال آنها فوق العاده توسعه یافته است.

اگر چند سال پیش، همه نمی‌توانستند یک گوشی هوشمند همراه با بسته‌ای که دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کرد، بخرند، امروز دیگر اینطور نیست. در واقع، یک مطالعه Statista نشان می‌دهد که تعداد دستگاه‌های موبایلی که از 4G پشتیبانی می‌کنند از 47 میلیون در سال 2015 به 650 میلیون در سال 2021 افزایش یافته است.

بنابراین عملکرد Web Light موفقیت آمیز بود و به دلیل عدم کارایی متوقف نمی شود، بلکه به دلیل تکامل جامعه و الگوهای مصرف است.

Question Hub: اطلاعاتی در مورد سوالات بی پاسخ کاربران اینترنت ارائه می دهد

Question Hub دومین ابزار حذف شده توسط گوگل در پایان سال است.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

این ابزار برای تولیدکنندگان محتوا در وب امکان تبادل اطلاعات بین کاربران و سازندگان را فراهم می‌کرد. بر اساس سوالات بی پاسخ کاربران اینترنتی، Question Hub توانست اطلاعاتی در مورد انتظارات کاربران به سازندگان محتوا ارائه دهید.

بنابراین این ابزار مستقیماً از کاربران اینترنت در مورد آنچه بیهوده در اینترنت به دنبال آن بودند سؤال می کرد، سپس اطلاعات را به وب سایت های مربوطه ارسال می کرد.

این باعث شد که محتوا با تقاضا سازگار شود و در نتیجه رضایت مشتری و ترافیک وب سایت ها افزایش یابد.

این ابزار که فقط در برخی از کشورها (ایالات متحده، اندونزی، هند و نیجریه) در نسخه بتا موجود است، بنابراین در ابتدای سال آینده به پایان می رسد.

آیا این ابزارها جایگزین خواهند شد؟

ابزار Web Light هنوز جایگزین نشده است، اما گوگل نمی خواهد در توسعه دسترسی و جستجو در اینجا متوقف شود و گفت:

ما متعهد به تکامل و اصلاح تجربه جستجو برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر کاربرانمان هستیم.

گوگل

به نوبه خود، ابزار Question Hub را می توان با یک ابزار موجود جایگزین کرد: کنسول جستجو. در واقع، از طریق عملکرد “پیش نمایش”، اطلاعات مشابهی می تواند منتقل شود.

کسب و کار قابل پیگیری…

قبل از ترک…

اگر این مقاله در حذف 2 ابزار از گوگل شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟

برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.

منبع

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع