کنسول جستجوی گوگل هزاران پرسش را ناشناس می کند


چند هفته پیش، پاتریک استاک از اهرف منتشر شد یک گزارش بمب که نشان می دهد به طور متوسط ​​حدود 50٪ از پرس و جوها در کنسول جستجو پنهان هستند، یعنی به عنوان ناشناس طبقه بندی می شوند. من با Google تماس گرفتم و به آنها فرصتی دادم تا به این موضوع پاسخ دهند، و نتیجه منجر به به روز رسانی سند راهنمای خود در مورد جستجوهای ناشناس و قابلیت های صادرات/API شد.

به عنوان یک FYI، من این موضوع را با جزئیات در اینجا پوشش دادم زمین موتور جستجو دیروز اما این شایسته ذکر اینجا و توجه بیشتر صنعت سئو است.

به طور خلاصه، گوگل به روز شد این سند کمکی از گفتن “سوالات بسیار نادر (که پرس و جوهای ناشناس نامیده می شود) در این نتایج برای محافظت از حریم خصوصی کاربری که پرس و جو می کند نشان داده نمی شود” تا گفتن “چند پرس و جو (که پرس و جوهای ناشناس نامیده می شود) در این نتایج برای محافظت از حریم خصوصی کاربر درخواست کننده نشان داده نمی شود.”

گوگل نمی تواند 50% را فراخوانی کند و در برخی موارد بیش از 80% از پرس و جوها برای برخی از سایت ها پنهان هستند، همانطور که به آنها اشاره کردم “بسیار نادر” است. بنابراین گوگل سند راهنما را به روز کرد تا بیشتر منعکس کننده واقعیت باشد. اما حقیقت این است که نباید بگوید “بعضی”، بلکه بسیار بیشتر از “بعضی” است.

Google همچنین بخشی را درباره «محدودیت‌های دیگر در پرس‌و‌جوها» اضافه کرده است که می‌گوید «به دلیل محدودیت‌های داخلی، کنسول جستجو ردیف‌های داده برتر را ذخیره می‌کند و نه همه ردیف‌های داده. در نتیجه، همه جستارهای فراتر از جستارهای ناشناس نشان داده نمی‌شوند. در عوض، تمرکز این است که مهمترین آنها را برای کل دارایی شما به شما نشان دهد.”

این تغییرات در روز جمعه منتشر شد، دوباره، من در آن زمان از این موضوع اطلاع داشتم اما داستان را برای دوشنبه نگه داشتم تا بیشتر قابل مشاهده باشد و سئوکاران بیشتر از این موضوع آگاه هستند.

مطالعه Ahrefs 146741 وب سایت و حدود 9 میلیارد کل کلیک را مورد بررسی قرار داد و کل کلیک ها را بر اساس URL در مقایسه با کلیک های بر اساس پرس و جو گزارش شده در کنسول جستجوی Google مقایسه کرد. مشخص شد که گوگل 46.08 درصد از تمام داده های پرس و جو را پنهان کرده است، یا به قول گوگل، آنها را به عنوان پرس و جوهای ناشناس طبقه بندی کرده است.

این سایت کل کلیک ها را 1,016,076 نشان می دهد اما فقط داده های پرس و جو را برای 547,382 نشان می دهد که 46.13٪ است. این یک تن است، بیش از “بسیار نادر” و بیشتر از “بعضی”. در اینجا نمودار پراکنده ای از مطالعه Ahrefs است که نشان می دهد هر چند وقت یکبار این مورد برای آن 150000 سایت یا بیشتر ظاهر می شود:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

می‌توانید ببینید که چگونه این کار در سایت خودتان کار می‌کند، زیرا پاتریک استوکس یک گزارش استودیو داده‌ای تهیه کرده است که به شما نشان می‌دهد. اینجاست گزارش، و در اینجا کاری است که شما برای تکرار آن انجام می دهید:

  • در بالا سمت راست، روی سه نقطه کلیک کنید و سپس روی «ایجاد یک کپی» کلیک کنید.
  • در منوی کشویی «New Data Source»، منبع داده GSC را برای سایتی که به آن علاقه دارید انتخاب کنید.
  • اگر سایت در دسترس نیست، «ایجاد منبع داده» را انتخاب کنید. «Search Console» را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.
  • روی ویژگی GSC که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کنید > روی «نمایش سایت» > روی «وب» کلیک کنید. سپس در گوشه سمت راست بالا، روی «اتصال» کلیک کنید.
  • در گوشه سمت راست بالا، روی «افزودن به گزارش» کلیک کنید.
  • روی «کپی گزارش» کلیک کنید.

این تغییرات سند کمکی تغییری در هیچ رفتار جدیدی از گزارش‌ها نیست، بلکه گوگل اعتراف می‌کند که چیزی بیش از «بسیار نادر» است. جان مولر از گوگل در توییتر تایید کرد:

برودی کلارک نگاه خوبی به قبل و بعد از سند کمک دارد:

پاتریک استوکس آن را دید:

و گلن گیب در مورد اینکه چقدر می تواند برای برخی سایت ها بزرگ باشد:

این داده ها در سال 2022 است و من شک دارم که بهتر شود، اما شما باید از این موضوع آگاه باشید و گزارش Data Studio را بررسی کنید تا ببینید چقدر برای سایت های شما مشکل دارد.

بحث انجمن در توییتر.





منبع