گزارش نمایه ویدیوی کنسول جستجوی گوگل کاملاً زنده است


یک ماه پیش، گوگل به آرامی گزارش شاخص ویدیو را در کنسول جستجوی گوگل منتشر کرد. اکنون که عرضه کامل شده است، گوگل اعلام کرد توییتر امروز صبح.

گوگل نوشت: “ما انتشار گزارش فهرست ویدیوی کنسول جستجو را تکمیل کردیم – اگر گوگل ویدیوهایی را در سایت شما شناسایی کند، این گزارش در نوار ناوبری سمت چپ در بخش پوشش ظاهر می شود. امیدواریم این به شما کمک کند تا عملکرد ویدیوهای خود را درک کنید. در جستجو!”

من آن را برای این سایت می بینم، در اینجا به نظر می رسد:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

حتی اگر زنده است، ممکن است هرگز آن را نبینید، فقط در صورتی آن را خواهید دید که گوگل ویدیوهایی را در سایت شما شناسایی کند.

مجدداً، اگر Google ویدیوهایی را در سایت شما ببیند، Google “گزارش نمایه سازی ویدئو” جدید را در نوار ناوبری سمت چپ در بخش پوشش کنسول جستجوی گوگل نمایش می دهد. این گزارش وضعیت نمایه سازی ویدیو در سایت شما را نشان می دهد. به شما کمک می کند به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • گوگل یک ویدیو را در چند صفحه شناسایی کرده است؟
  • کدام ویدیوها با موفقیت ایندکس شدند؟
  • چه مسائلی مانع از ایندکس شدن ویدیوها می شود؟

مانند گزارش پوشش قدیمی، اگر مشکل موجود را برطرف کنید، می‌توانید از این گزارش برای تأیید اعتبار استفاده کنید و نحوه به‌روزرسانی صفحات ویدیوی ثابت خود را در فهرست جستجوی Google پیگیری کنید.

گزارش نمایه سازی ویدیو نشان می دهد که چند صفحه نمایه شده در سایت شما حاوی یک یا چند ویدیو است و در چند مورد از آن صفحات یک ویدیو می تواند ایندکس شود. این گزارش اطلاعات زیر را نشان می دهد:

  • تعداد صفحات ایندکس شده در سایت شما حاوی ویدیویی است که گوگل ایندکس کرده است و جزئیات مربوط به ویدیوی ایندکس شده.
  • چند صفحه ایندکس شده در سایت شما که گوگل یک یا چند ویدیو پیدا کرده است، اما نتوانسته هیچ ویدیویی را فهرست کند و جزئیات مربوط به اینکه چرا نه.
  • این گزارش تعدادی از ویدیوهای منحصر به فرد را در سایت شما نشان نمی دهد (مگر اینکه شرایط بسیار خاصی* برای سایت شما اعمال شود).
  • این گزارش فقط صفحات نمایه شده را پوشش می دهد. اگر صفحه ای به هر دلیلی (از جمله مسدود بودن یا غیر متعارف بودن صفحه) ایندکس نشده باشد، در این گزارش ظاهر نمی شود.

در اینجا لیستی از خطاهایی است که گزارش می تواند به شما نشان دهد:

  • هیچ ویدیوی برجسته در صفحه وجود ندارد
  • نمی توان موقعیت و اندازه ویدیو را تعیین کرد
  • ویدیو خیلی بزرگ یا خیلی کوچک
  • شکست MRSS؛ سعی کنید به جای آن از schema.org استفاده کنید
  • URL ویدیو نامعتبر است
  • فرمت ویدیویی پشتیبانی نشده
  • فرمت ویدیویی ناشناخته
  • نشانی اینترنتی تصویر کوچک ارائه نشده است
  • قالب تصویر کوچک پشتیبانی نشده است
  • اندازه تصویر کوچک نامعتبر است
  • تصویر کوچک توسط robots.txt مسدود شده است
  • تصویر کوچک شفاف است
  • دسترسی به تصویر کوچک امکان پذیر نیست
  • ویدیو پردازش نشد
  • ویدیو هنوز پردازش نشده است
  • ویدیو در سرویس میزبان یافت نشد
  • تصویر کوچک وجود ندارد یا نامعتبر است
  • تصویر کوچک نامعتبر است

نمونه ای از این گزارش (برای بزرگنمایی کلیک کنید):

برای اندازه واقعی کلیک کنید

همانطور که در بالا گفتم، ابزار URL Inspection اکنون وضعیت نمایه سازی ویدیوی یک صفحه خاص را بررسی می کند. توجه داشته باشید، این در ابزار بازرسی URL زنده کار نمی کند، در نسخه معمولی کار می کند. هنگام بررسی یک صفحه، اگر گوگل ویدیویی را در آن تشخیص دهد، موارد زیر را در نتایج مشاهده خواهید کرد:

  • جزئیاتی مانند URL ویدیو و نشانی اینترنتی تصویر کوچک.
  • وضعیت صفحه نشان می دهد که آیا ویدیو ایندکس شده است یا نه.
  • فهرست مشکلاتی که مانع از ایندکس شدن ویدیو می شود.

در اینجا چیزی است که به نظر می رسد:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

اینجا هستند جزئیات بیشتر در این گزارش جدید از گوگل

بحث انجمن در توییتر.





منبع