گوگل آنالیتیکس: دقیقا چیست؟


مطمئناً قبلاً نام ابزار Google Analytics را شنیده اید. اما آیا واقعاً می دانید برای چیست؟ ویژگی های آن چیست؟ چگونه آن را بدست آوریم؟ نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما پاسخ دهیم!

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

گوگل آنالیتیکس، دقیقا چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک است سرویس تحلیل وب ارائه شده توسط گوگل این به صاحبان وب سایت اجازه می دهد ردیابی و اندازه گیری ترافیک از سایت آنها و همچنین رفتار بازدیدکنندگان.

با ادغام یک کد رهگیری ارائه شده توسط گوگل در هر صفحه از سایت خود، می توانید داده هایی را در مورد بازدیدکنندگان جمع آوری کنید: تعداد بازدیدکنندگان، منشاء جغرافیایی آنها، زمان صرف شده در سایت، صفحات بازدید شده، اقدامات انجام شده (مانند کلیک بر روی پیوندها) و غیره

خدمات است در نسخه رایگان و همچنین نسخه پولی موجود است (Google Analytics 360) با ویژگی های پیشرفته برای مشاغل بزرگتر.

Google Analytics به طور گسترده توسط مشاغل و بازاریابان دیجیتال استفاده می شود تا به آنها کمک کند تا تصمیمات درستی برای بهینه سازی وب سایت خود برای بهبود تجربه کاربر و دستیابی به اهداف تجاری خود بگیرند.

google analytics outil
مروری بر رابط Google Analytics

چرا از این ابزار استفاده کنیم؟

همانطور که می توانید تصور کنید، اگر گوگل آنالیتیکس بسیار محبوب است، به این دلیل است یک ابزار ضروری است، که مزایای زیادی را ارائه می دهد.

اول، اجازه می دهد مخاطبان سایت را با جزئیات درک کنید. به لطف اطلاعات ارائه شده توسط گوگل آنالیتیکس (منشاء جغرافیایی، زبان، مرورگر و سیستم عامل بازدیدکنندگان و غیره) تبدیل می شود انطباق محتوای سایت با توجه به این داده ها آسان تر است. این امر امکان هدف قرار دادن بهتر نیازها و ترجیحات مخاطب را فراهم می کند و در نتیجه یک تجربه کاربری بهینه را ارتقا می دهد.

Solution d'analytics web: Google Search Console
Solution d’analytics web: Google Search Console

اختصاصی، گوگل آنالیتیکس عملکرد سایت را ردیابی می کند عمیق. معیارهای کلیدی، مانند تعداد بازدیدکنندگان، صفحات پربازدید، زمان حضور در سایت و نرخ پرش، برای سنجش عملکرد کلی سایت در دسترس هستند. این داده ها اجازه می دهدشناسایی نقاط قوت و ضعف سایت، شناسایی مناطق نیاز به بهبود و اجرای استراتژی های بهینه سازی موثر.

استدلال دیگری که به نفع استفاده از Google Analytics است، آن است توانایی اندازه گیری تبدیل. با پیکربندی اهداف تبدیل (مثلاً خریدهای آنلاین یا اشتراک در خبرنامه)، امکان پیگیری و تجزیه و تحلیل این تبدیل ها با استفاده از داده های ارائه شده توسط ابزار وجود دارد. این اجازه می دهد تا درک نحوه تعامل کاربران با سایت قبل از تبدیل، کدام صفحات یا منابع ترافیک بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند و در نتیجه فرآیند تبدیل را برای افزایش نرخ تبدیل بهینه می کنند.

و البته گوگل آنالیتیکس a را بازی می کند نقش کلیدی در اندازه گیری اثربخشی بازاریابی آنلاین. ترافیک را از منابع مختلف ردیابی می کند:

برای ادامه بیشتر در مورد موضوع

اگر می‌خواهید درباره گوگل آنالیتیکس بیاموزید، در اینجا مجموعه‌ای از بهترین مقالات ما در این زمینه وجود دارد:

امیدواریم به سوال شما پاسخ داده باشیم: “Google Analytics، دقیقا چیست؟” » اگر هنوز سوالی دارید، در نظرات مطرح کنید، خوشحال می شویم در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم!

قبل از ترک…

اگر این مقاله در تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع