گوگل به‌روزرسانی بزرگی را برای الگوریتم خود راه‌اندازی می‌کند!


گوگل به تازگی از استقرار یک به روز رسانی بزرگ جدید برای الگوریتم رتبه بندی نتایج جستجوی ارگانیک خود خبر داده است: به روز رسانی هسته سپتامبر 2022.

تنها چند روز مانده به پایان استقرار اولین به‌روزرسانی محتوای مفید، گوگل به‌روزرسانی اصلی الگوی خود را پوشش داده است: به‌روزرسانی اصلی آگوریتم 12 سپتامبر 2022!

در اینجا چیزی است که گوگل در مورد آن گفت به روز رسانی هسته سپتامبر 2022 :

تا به امروز، چیزی بیش از حد معمول، به جز تاریخ استقرار آن: 12 سپتامبر 2022.

مانند سایر به‌روزرسانی‌های الگوریتمی مشابه (Google) قبل از آن، این به‌روزرسانی اصلی الگوریتم اصلی Google تقریباً 2 هفته طول می‌کشد تا در سراسر جهان عرضه شود.

از آنجایی که به روز رسانی در 12 سپتامبر 2022 آغاز شد، به روز رسانی به طور کامل در 26 سپتامبر 2022 در نظر گرفته می شود.

ما صرفاً به شما توصیه می کنیم که ابزارهای تجزیه و تحلیل موقعیت یابی SEO و همچنین کنسول جستجو را برای ارزیابی تأثیرات آن در روزها و هفته های آینده نظارت کنید.

همانطور که در مقاله زیر اشاره کردیم: سیگنال محتوای مفید را می توان با این به روز رسانی جدید تقویت کرد…

اگر تحت تاثیر به‌روزرسانی هسته سپتامبر 2022 قرار گرفتید، چه کاری باید انجام دهید؟ چه سوالاتی بپرسیم؟

در گذشته، گوگل توصیه هایی را در مورد اقداماتی که در صورت تأثیر منفی به روز رسانی هسته الگوریتم خود انجام می دهد، ارائه کرده است.

اگرچه هیچ اقدام سریعی وجود ندارد که بتوانید به زودی افت ترافیک را جبران کنید، ممکن است همچنان به این عناصر کلیدی علاقه مند باشید:

  • کیفیت محتوای شما؛
  • درصد محتوای تکراری؛
  • درصد صفحات قابل خزیدن مورد علاقه موتور جستجو؛
  • زمان بارگذاری صفحات شما (تجزیه و تحلیل Core Web Vitals)؛
  • کیفیت پاسخ شما به هدف جستجوی مورد نظر صفحه شما؛
  • تجربه کلی کاربر در صفحه: به عنوان مثال آیا اطلاعاتی که جستجو می‌شوند آسان و سریع یافت می‌شوند؟

گوگل نیز یک را به اشتراک گذاشت لیستی از سوالاتی که باید در نظر بگیرید اگر سایت شما تحت تاثیر به روز رسانی نوع Core قرار گرفته باشد، در اینجا آنها هستند (ترجمه شده):

مسائل مربوط به محتوا و کیفیت:

  • آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
  • آیا محتوا توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟
  • آیا محتوا تجزیه و تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که واضح نیست؟
  • اگر محتوا از منابع دیگر استفاده می‌کند، آیا از کپی کردن یا بازنویسی آن منابع اجتناب می‌کند و در عوض ارزش افزوده و اصالت قابل توجهی ارائه می‌کند؟
  • آیا عنوان پست و/یا صفحه خلاصه ای توصیفی و مفید از محتوا ارائه می دهد؟
  • آیا عنوان پست و/یا صفحه از اغراق آمیز یا توهین آمیز بودن جلوگیری می کند؟
  • آیا این همان صفحه ای است که می خواهید نشانک گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟
  • آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید یا در آن ارجاع دهید؟

سوالات تخصصی:

  • آیا محتوا اطلاعاتی را به گونه‌ای ارائه می‌کند که شما را به اعتماد به آن ترغیب کند، مانند ذکر منبع به وضوح، اثبات تخصص مربوطه، ارائه اطلاعات در مورد نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می‌کند، برای مثال با پیوندهایی به صفحه نویسنده یا «درباره “صفحه سایت؟
  • اگر در مورد سایتی که محتوا تولید می کند تحقیق کنید، آیا احساس می کنید که قابل اعتماد است یا به طور گسترده به عنوان یک مرجع در این موضوع شناخته می شود؟
  • آیا این مطالب توسط یک متخصص یا علاقه مندان نوشته شده است که واضح است که موضوع را به خوبی می شناسند؟
  • آیا محتوا حاوی خطاهای واقعی قابل تأیید است؟
  • آیا مایلید به این محتوا در مورد مسائل مربوط به پول یا زندگی خود اعتماد کنید؟

سوالات ارائه:

  • آیا محتوا دارای اشکال املایی یا سبکی است؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟
  • آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
  • آیا محتوا دارای مقدار بیش از حد تبلیغات است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟
  • آیا محتوا هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه به درستی نمایش داده می شود؟

سوالات مقایسه ای:

  • آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
  • آیا به نظر می رسد که محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است یا به نظر می رسد شخصی است که می خواهد حدس بزند چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد؟

خوب است بدانید: گوگل اعلام کرده است که امکان مشاهده مقداری جابجایی جزئی بین به‌روزرسانی‌های اصلی وجود دارد، اما بزرگ‌ترین تغییر تا بعد از به‌روزرسانی اصلی دیگری رخ نخواهد داد.

منبع





منبع