همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، گوگل یک سیستم رتبه بندی مرجع موضوعات خبری دارد که مدتی است وجود داشته است اما گوگل اخیراً آن را برای عموم فاش کرده است. دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، توضیح داد توییتر که برخی از “سیگنال های” ذکر شده در سند آن «سیگنالهای مستقیم» نیستند، بلکه روشهایی هستند که میتوانید «خود ارزیابی کنید که آیا منبعی شهرت خوبی ایجاد کرده است یا خیر».
در اینجا چیزی است که گوگل به عنوان “بارزترین سیگنال” برای چگونگی کارکرد مرجع موضوع فهرست کرده است:
- چقدر یک منبع برای یک موضوع یا مکان قابل توجه است: سیستم های Google انتشاراتی را که به نظر می رسد مخصوصاً با موضوعات یا مکان ها مرتبط هستند، درک می کنند. گوگل نوشت: «به عنوان مثال، آنها می توانند بگویند افرادی که به دنبال اخبار فوتبال دبیرستان نشویل هستند، اغلب برای پوشش محلی به نشریه ای مانند تنسی مراجعه می کنند.
- نفوذ و گزارش اصلی: سیستم Google به چگونگی گزارش اصلی نگاه می کند، مثالی که Gogoel گفت این است که ناشری که برای اولین بار داستانی را منتشر کرده است و توسط ناشران دیگر مورد استناد قرار می گیرد تا بفهمد چگونه یک نشریه در یک موضوع تأثیرگذار و معتبر است.
- شهرت منبع: سیستم Google همچنین به تاریخچه منبع گزارش با کیفیت بالا یا توصیههای منابع متخصص، مانند انجمنهای حرفهای، نگاه میکند. برای مثال، سابقه یک نشریه در انجام گزارشهای اصلی یا جوایز روزنامهنگاری آنها شواهدی قوی از شهرت مثبت برای وبسایتهای خبری است.» گوگل توضیح داد.
بنابراین، یک سئو پرسید، آیا اضافه کردن جوایزی که روزنامهنگاران در صفحه درباره ما کسب کردهاند کمکی میکند یا باید آن را در جای دیگری قرار دهید. دنی سالیوان از گوگل پاسخ داد که “این یک سیگنال مستقیم نیست.” پس چیست؟ او توضیح داد: «این روشی برای خود ارزیابی است که آیا منبعی شهرت خوبی ایجاد کرده است. سالیوان در ادامه توضیح میدهد: “اگر آنها جوایزی را کسب کردهاند. این به آنها بازخوردی میدهد که عملکرد خوبی دارند و ممکن است با سیگنالهای جداگانهای که تلاش میکنند شهرت را درک کنند، هماهنگ باشند.”
چه گزینه هایی وجود دارد و چرا آنها را انتخاب می کنید؟
— جان مولر (رسمی) · نه #30D (@JohnMu) 19 جولای 2023
بنابراین قرار دادن جوایز در وب سایت شما لزوما به شما در رتبه بندی بهتر کمک نمی کند.
این یک سیگنال مستقیم نیست. این روشی برای خود ارزیابی است که آیا منبعی شهرت خوبی ایجاد کرده است. اگر داشته اند، شاید جوایزی کسب کرده باشند. این به آنها بازخوردی میدهد که عملکرد خوبی دارند و ممکن است با سیگنالهای جداگانهای که سعی در درک شهرت دارند، هماهنگ باشند.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 19 جولای 2023
بحث انجمن در توییتر.
در اینجا این توییتها در چارچوب هستند: