بنابراین بسیاری از شما، از جمله من، متعجب هستید که چرا گوگل چنین بهروزرسانی آینده، یعنی بهروزرسانی محتوای مفید را انجام میدهد، در حالی که بهروزرسانی خود آنقدرها هم تغییری در نتایج جستجو ایجاد نمیکند. بحث جالبی بین گلن گیب، مشاور سئو و دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل در همین مورد وجود دارد.
به عنوان یادآوری، تنها 20٪ از سئوکاران گفتند که متوجه تغییرات رتبه بندی مربوط به به روز رسانی محتوای مفید شده اند و من معتقدم که درصد خوبی از آن 20٪ گیج شده اند و تغییراتی را که می بینند به اشتباه نسبت می دهند – یعنی مفید نیست. به روز رسانی محتوا
بهروزرسانی محتوای مفید Google تاکنون از نظر آنچه سئوکاران و ابزارها انتخاب میکنند بسیار جزئی به نظر میرسد، علیرغم آنچه همه ما فکر میکردیم اتفاق بیفتد. به خاطر داشته باشید که بهروزرسانی انجام نشده است و ما انتظار بیشتری از آن داریم، اما نمیدانم با این بهروزرسانی چقدر بیشتر خواهیم دید که باید هر دقیقه/روز انجام شود.
حالا، دنی سالیوان دیروز بعد از ظهر گفت توییتر که به روز رسانی محتوای مفید “بزرگ است.” او توضیح داد که این یک راهنمایی مهم است که مردم باید به آن توجه کنند. وی افزود: به همین دلیل است که ما تلاش زیادی برای صحبت در مورد آن انجام دادیم. او گفت اما “بزرگ” به معنای “تزلزل عظیم” نیست. اما این همان چیزی نیست که همه ادعا میکنند این یک تغییر بزرگ است که ما نمیگفتیم انتظارش را داشته باشیم.»
دنی همچنین گفت که گوگل “به پالایش طبقه بندی کننده ادامه خواهد داد.” او افزود: “من انتظار دارم که اگر ما یک بازنگری بزرگ انجام دهیم، در مورد آن به اشتراک خواهیم گذاشت.” اما با این دور، او گفت: “اگر این نسخه اولیه را پشت سر گذاشته اید و تغییری نداشته اید، 1) تبریک می گویم، بسیاری از مطالب مفید هستند و احتمالا شما هستید یا 2) اگر محتوای غیر مفیدی دارید، نباید فکر کنید که ما آن را متوجه نمیشویم و به تغییر کاری که انجام میدهی فکر میکنم.” پس فقط به این دلیل که این دفعه مورد اصابت قرار نگرفتید، ممکن است دفعه بعد باشید؟
میخواستم این گفتگو را به اشتراک بگذارم، زیرا صادقانه بگویم، این گفتگو برایم جالب بود، زیرا من نیز احساس میکردم که این یک تکان بزرگ خواهد بود و همچنین در اشتباه بودم.
این توییت هاست:
بنابراین به طور کلی، به نظر می رسد که به روز رسانی واقعاً بدترین متخلفان را هدف قرار داده است. کاش از همان ابتدا هنگام صحبت با گوگل این را می شنیدم. من هم مانند بسیاری دیگر، فکر میکردم که به تاثیر پاندا مانند قرون وسطایی نگاه میکنیم. اینطور نیست (حداقل با عرضه اولیه). pic.twitter.com/dztFKVp6nb
– گلن گیب (@glenngabe) 6 سپتامبر 2022
و همانطور که هفته گذشته گفتم، این بخشی از یک تلاش مستمر است. ما به اصلاح نحوه عملکرد آن ادامه خواهیم داد. برای سازندگان محتوا مهم است که به خاطر داشته باشند، دقیقاً به همین دلیل است که ما زمان زیادی را صرف برقراری ارتباط در مورد آن می کنیم.
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
بنابراین وقتی پرسیدم که آیا این مانند سیگنال تجربه صفحه است، نه شنیدم. نمیگوییم به اندازه آن سیگنال ضعیف است، اما تأثیری بر سایتها نمیگذارد مگر اینکه محتوای واقعاً بدی داشته باشند. خوب است، اما ای کاش اینطور توضیح داده می شد. در حال حاضر مردم فکر می کنند این یک شوخی است.
– گلن گیب (@glenngabe) 6 سپتامبر 2022
بله، همه ما به یک سیگنال وزنی امیدوار بودیم. به نظر می رسد وزن گیری از IMO خارج شده است. من برای اکثر سایت ها (حتی سایت هایی با محتوای واقعا بد) افتی نمی بینم. من نمی توانم به شما بگویم که چند نفر از صاحبان سایت بر اساس عدم تأثیرگذاری، نفس راحتی می کشند. من آن را بسیار شنیده ام
– گلن گیب (@glenngabe) 6 سپتامبر 2022
برداشت او، از خواندن من، این است که ما شاهد یک تکان غول پیکر بزرگ مانند پاندا خواهیم بود. من تعدادی از این مصاحبه ها را انجام دادم و هرگز مشخص نکردم که به روز رسانی اینگونه خواهد بود. به طور معمول، من فکر می کنم من گفتم ما هر چند قابل توجه است و راهنمایی باید در نظر گرفته شود …
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
آن راهنمایی تغییر نکرده است. باید روی محتوای مفید تمرکز کنید. اگر محتوای غیر مفیدی دارید، این یک استراتژی بد برای موفقیت خواهد بود، زیرا همانطور که گفتیم، این یک تلاش مستمر است. pic.twitter.com/u8BdcLzMFq
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
این بزرگ است، گلن، زیرا راهنمایی مهمی است که مردم باید به آن توجه کنند. به همین دلیل است که ما تلاش زیادی برای صحبت در مورد آن انجام دادیم. اما این همان چیزی نیست که همه ادعا می کنند این یک تغییر بزرگ است که ما نگفتیم انتظارش را داشته باشیم.
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
زمان چک لیست است. آیا بهترین شیوه های خزیدن را دنبال می کنید؟ آیا خطاهایی در سرچ کنسول گزارش شده است؟ با تجربه صفحه چطور کار می کنید؟ آیا کارهایی را انجام می دهید که ما به آن توصیه نمی کنیم؟….
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
با به روز رسانی محتوای مفید، همانطور که گفتیم، یک چیز مداوم است. اگر سایت جدیدی پر از محتوای غیر مفید راهاندازی کنید، ممکن است بلافاصله پس از راهاندازی متوجه آن شود و ممکن است سایت تغییری در ترافیک مشاهده نکند، زیرا هرگز واقعاً افزایش نمییابد…
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
اگر این نسخه اولیه را پشت سر گذاشتهاید و هیچ تغییری نداشتهاید، 1) تبریک میگوییم، محتوای زیادی مفید است و احتمالاً شما هستید یا 2) اگر محتوای غیر مفیدی دارید، نباید فکر کنید که ما آن را متوجه نمیشویم و در نظر نمیگیریم. تغییر کاری که انجام میدی….
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
فراتر از آن، همانطور که در پست خود گفتیم، ما به اصلاح طبقه بندی کننده ادامه می دهیم. من انتظار دارم که اگر یک بازنگری بزرگ انجام دهیم، در مورد آن به اشتراک بگذاریم، در مورد آن منتشر کنیم و اشکال جدیدی از محتوای غیر مفید شناسایی شود. به همین دلیل است که گفتیم این یک تلاش مستمر است.
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
خط پایین. تولیدکنندگان محتوا باید دستورالعمل ها و توصیه های ما را درباره محتوای مفید بررسی کنند. اگر موفق نمی شوید و این موارد را دنبال نمی کنید، ممکن است در این مورد تجدید نظر کنید:
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 6 سپتامبر 2022
بنابراین بزرگ است اما نه به این معنا که یک تغییر بزرگ در نتایج جستجوی گوگل است. از این جهت بزرگ است که این چیزی است که گوگل میخواست همه ما بفهمیم. از نظر پیامرسانی، مانند بهروزرسانی تجربه صفحه، بسیار بزرگ است، اما از نظر تأثیر کلی بر نحوه تغییر نتایج جستجو برای بسیاری از ما بسیار جزئی است.
اما در آینده بیشتر و بیشتر انتظار داشته باشید – شاید نه با این عرضه خاص…
بحث انجمن در توییتر.