یک سرگرمی وجود دارد توییتر موضوعی که در آن جان مولر گوگل و سئو المر بوتین در مورد صفحات گران قیمت برای خزیدن گوگل صحبت می کنند. جان با این توضیح شروع میکند که گوگل به این موضوع فکر نمیکند یا نه، بلکه بیشتر به این موضوع میپردازد که آیا صفحه چیزی مرتبط و مفید است – این همان چیزی است که گوگل به آن اهمیت میدهد.
جان ادامه میدهد که «گرانترین» صفحات آنهایی هستند که سالها در حال خزیدن و نمایهسازی آنها بودهایم و هیچکس تا به حال به دنبال آنها نبوده است. اما گوگل آن صفحات را می خزد و ایندکس می کند زیرا “اگر فردا متفاوت باشد؟ خوب است که آماده باشیم.” او سپس این خط را بیرون انداخت که “15٪ از همه جستجوها هر روز جدید هستند، هرگز نمی دانید.” در واقع.
تمام جستجوی وب هزینه زمان و منابع دارد. من فکر نمیکنم که مقایسه تلاش پردازش انواع رسانههای خاص مفید باشد، بخش مهم این است که میتوان محتوای مرتبط و مفید را برای کاربرانی که به دنبال آن هستند پیوند داد.
– جان مولر بیشتر اینجا نیست 🐀 (@JohnMu) 15 نوامبر 2022
مطمئناً، گوگل سعی میکند در هر کاری که انجام میدهد تا حد امکان کارآمد باشد. این بدان معناست که کشف، خزیدن، نمایه سازی، رتبه بندی و ارائه خدمات با در نظر گرفتن کارایی انجام می شود. اما نه به قیمت عدم ارائه مفیدترین و مرتبط ترین نتیجه جستجو به جستجوگر.
ممنون از پاسخگویی شما به نکته بسیار خوبی اشاره کردید که من معتقدم ما سئوکاران اغلب در مورد آن صحبت می کنیم، اما توصیه های ما آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.
— المر بوتین (@rehor) 15 نوامبر 2022
این توییت هاست:
بحث انجمن در توییتر.