جان مولر از گوگل گفت که صرفاً افزودن کد کشورها به URL های شما به دلایل رتبه بندی منطقه ای منجر به “هیچ تغییری” نمی شود. او افزود، تغییر URL های شما به دلیل تغییر URL منجر به “نوسانات موقت” می شود، اما در بلندمدت به شما کمک نمی کند که در آن مناطق رتبه خوبی داشته باشید.
جان افزود: در عوض، باید به استفاده از ccTLD فکر کنید. این به این دلیل است که شما می خواهید برای هر بخش کشوری از سایت خود یک جداسازی واضح و متمایز داشته باشید. افزودن کدهای کشور به ساختار URL شما به اندازه کافی واضح و مجزا نیست.
از جان پرسیده شد، “آیا می توانید مشکلاتی را در استفاده از mydomain ببینید. com/shoes-es بیش از mydomain. com/shoes/es.”
جان در Bluesky پاسخ داد: “من کاملاً مطمئن هستم که شما اصلاً تغییری نمی بینید (و نوسانات موقت زیادی اگر بخواهید این تغییر را ایجاد کنید).”
او اضافه کرد، “این بیشتر در مورد استفاده از ccTLD ها در مقابل قرار دادن کد کشور در URL است. برای برخی، داشتن سایت ها به وضوح از هم جدا شده از کشورها مهم است. برای بیشتر، من فکر می کنم که چندان مهم نیست.”
در اینجا این سؤالات در مورد Bluesky وجود دارد:
باز کردن قوطی کرم ها که سئوی بین المللی است
کسی در آنجا تجربه ای با انواع URL دارد؟
یا @johnmu.com می توانید هر مشکلی را در استفاده از mydomain مشاهده کنید. com/shoes-es بیش از mydomain. com/shoes/es
گوگل ترجیحی برای دومی دارد؟ اما یک مشتری “مبارزه” مانند کفشها راهاندازی شده است
— مارتین سئو مک گاری (@searchassistance.co.uk) 2 ژانویه 2025، ساعت 8:58 صبح
ممنون عالی… فقط 1 چیز دیگر! 🕵️
در این مثال آیا شما بچهها پیشنهاد میکنید که «جداسازی سایتها» برای ما مالکان سختتر است، یعنی در صورت نیاز، بخشبندی یا جداسازی آنها. یا گوگل سایت ها را جدا کند؟
developers.google.com/search/docs/…
(تصویر یا جاسازی)
— مارتین سئو مک گاری (@searchassistance.co.uk) 2 ژانویه 2025، ساعت 10:43 صبح
بحث در انجمن در Bluesky.