جان مولر از گوگل گفت که برخی از سئوکاران بیش از حد بر ساختار URL تمرکز می کنند و اگر زمینه شما از صفحات شما واضح نباشد، هیچ ساختار URL نمی تواند آن را برطرف کند.
جان در لینکدین نوشت:
اغلب سئوکاران بیش از حد بر ساختار URL (imo) تمرکز می کنند – اگر زمینه صفحات شما از متن … در صفحه مشخص نباشد، ساختار URL واقعاً این مشکل را برطرف نمی کند.
او چه توصیه ای برای ساختار URL برای سئو کرد؟
- از ایجاد تغییرات غیرضروری در ساختار URL خودداری کنید (زیرا تغییرات حداقل به طور موقت بر روی سئو تأثیر می گذارد، برای موتورهای جستجو زمان می برد تا همه صفحات آسیب دیده را دوباره بررسی و پردازش کنند)، چیزی را انتخاب کنید که می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.
- در درجه اول به کاربران و نحوه ردیابی عملکرد فکر کنید (ساختارهای URL برای گروه بندی URL ها برای تجزیه و تحلیل، نرخ تبدیل و غیره عالی هستند – نه به طور مستقیم سئو، بلکه برای نظارت بر عملکرد SEO برای شما).
جان افزود: «به هر حال، گوگل عموماً
اهمیتی نمی دهد یک ساختار مفید بسازید. نظارت را برای شما آسان کنید. اگر می خواهید، آن را برای کاربران مفید کنید (آیا مردم حتی به URL ها نگاه می کنند؟ من فرض می کنم که اکثر کاربران امروزه این کار را نمی کنند.)”
چه زمانی ساختار URL های شما اهمیت دارد؟ وقتی محتوای بزرگسالان در بخشهایی از سایت خود دارید (ما قبلاً به این موضوع پرداختیم). جان در لینکدین گفت:
“به طور کلی” … استثنایی که می توانم به آن فکر کنم این است که با قسمت آسیب دیده سایت به طور قابل توجهی متفاوت از بقیه سایت رفتار شود. به عنوان مثال، اگر آن پوشه جایی است که تمام محتوای فیلتر شده با جستجوی ایمن در آن قرار دارد، جابه جایی آن می تواند درک ساختار جدید سایت شما را برای سیستم جستجوی ایمن دشوارتر کند. فکر نمیکنم این چیزی باشد که اکثر سایتها باید در نظر داشته باشند، اما اگر به دنبال “بستگی دارد” هستید، مفید است.”
گوگل اغلب توصیه می کند که URL ها را برای اهداف سئو تغییر ندهید، در اینجا پوشش قبلی ما آمده است:بحث در انجمن در لینکدین.