گوگل می گوید قسمت سر HTML خود را تمیز نگه دارید

سال ها پیش، جان همچنین گفت که موقعیت محتوا در یک صفحه دیگر مهم نیست. اگرچه، نه چندان دور قبل از آن، گری ایلیز از گوگل چندی پیش گفته بود که ترتیب محتوا و موقعیت در موبایل برای رتبه بندی مهم است. و آیا روزهایی را به خاطر می آورید که سئوکاران در مورد موقعیت یابی CSS وسواس داشتند

جان پاسخ داد و گفت که موقعیت محتوا در HTML واقعاً نگران کننده نیست. این چیزهای اطراف آن است که ممکن است آن را خراب کند یا ممکن است دریافت آن محتوا را برای Google دشوار کند. جان نوشت: “سرصفحه های html (سر) باید تقریباً در بالا باشند. من هر JS را به زیر سربرگ های HTML منتقل می کنم و با ابزار رندر در کنسول جستجو بررسی می کنم که JS قسمت head را به هم نریزد. برای محتوا، آنقدرها مهم نیست، اما از آنجایی که سرفصل ها برای اطلاعات قابل خواندن ماشینی هستند که تأیید شده اند که در قسمت خاصی از صفحه قرار دارند، واقعاً باید در بالای صفحه تمیز باشد.”

بعداً از جان در مورد مکان Google Tag Manager سؤال شد و او گفت: “هر موقعیتی متفاوت است. من به آنچه شما با GTM انجام می دهید نگاه می کنم، آن را در یک مرورگر و با ابزارهای تست آزمایش می کنم.”

مداد گوگل

بله، گوگل می تواند HTML شکسته را مدیریت کند – منظورم این است که اکثر HTML موجود در وب احتمالاً حتی نزدیک به 100٪ معتبر نیستند. بنابراین گوگل باید آن را مدیریت کند. اما وقتی صحبت از داده های ساختاریافته یا سایر بخش های فنی غیرقابل مشاهده از کد منبع شما می شود – سعی کنید آن را تأیید کنید.

جان مولر از گوگل گفت که وقتی نوبت به بخش سر HTML شما می‌رسد، باید از تمیز و محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، نمی‌خواهید نحوی آن خراب باشد زیرا می‌تواند قسمت‌های دیگر صفحه را شکسته و خواندن صفحه و کاربران شما را برای گوگل سخت کند.

جان اضافه کرد: “پایین جاوا اسکریپت! (در سر).

بحث انجمن در Reddit.



منبع

سوال مطرح بود Reddit و پرسید: “آیا Googlebot از بالا می خزد؟ محتوای اصلی HTML از خط 5118 کد شروع می شود – آیا این یک مشکل برای SEO است؟”

و جان گفت جاوا اسکریپت را از قسمت سر خود نگه دارید.