گوگل می گوید لینک ها تاثیر بسیار کمتری برای رتبه بندی امروز دارند

همیشه افرادی هستند که به دنبال میانبرها یا ترفندهایی برای دستکاری، جستجو، رتبه بندی یا خرج کردن پول هستند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو معتبرتر نشان دهند. هرزنامه لینک نمونه ای از این ترفندها است. برای مثال، در مقایسه با 20 سال پیش، دیگر از پیوندها استفاده نمی کنیم. و همچنین الگوریتم‌های زیادی را برای از بین بردن هرزنامه‌ها راه‌اندازی کرد، و احتمالاً نباید پول خود را در پیوندهای اسپم هدر دهید. این پول برای ایجاد یک وب سایت عالی با تجربه کاربری عالی و محتوای مفید بسیار مورد نیاز است.

در اینجا فیلم جاسازی شده است:

سپس دوی خطاب به این که چگونه این تلاش‌ها اتلاف وقت و پول هستند، گفت: “کمپین‌های ایجاد لینک، که اساساً طبق سیاست هرزنامه ما، هرزنامه‌های لینک هستند. ما الگوریتم‌های زیادی داریم که می‌توانند لینک‌های غیرطبیعی را در مقیاس شناسایی کرده و آنها را باطل کنند. این بدان معناست که هرزنامه‌نویس‌ها یا سئوکارانی که برای لینک‌ها پول خرج می‌کنند، واقعاً راهی ندارند که بدانند پولی که برای لینک‌سازی خرج کرده‌اند واقعاً ارزشش را دارد یا نه، زیرا واقعاً این احتمال وجود دارد که آنها فقط پول خود را برای ساختن همه این لینک‌های اسپم هدر داده باشند. به محض مشاهده آنها توسط سیستم های ما باطل شده است.”

دوی پاسخ داد، “اول، بک لینک ها به عنوان یک سیگنال تاثیر بسیار کمتری نسبت به زمانی که جستجوی گوگل برای اولین بار سال ها پیش راه اندازی شد، دارند. ما سیگنال های رتبه بندی قوی، صدها مورد، داریم تا مطمئن شویم که می توانیم مرتبط ترین ها را رتبه بندی کنیم. و نتایج مفید برای همه پرس و جوها.”

سوال پرسیده شده که این پاسخ را ایجاد کرد از طرف Adrea بود، که پرسید: “چرا گوگل از بک لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند اگر کمپین های لینک سازی مجاز نیستند؟ چرا گوگل نمی تواند سایر فاکتورهای رتبه بندی را پیدا کند که به راحتی قابل دستکاری نیستند؟ مانند بک لینک؟

منظورم این است که این برای بسیاری از شما تعجب آور نیست. ما اخیراً پوشش دادیم که گوگل گفته است که پیوندها احتمالاً در آینده اهمیت کمتری خواهند داشت. و حتی مت کاتز، کارمند سابق گوگل، در مورد هشت سال پیش چیزی مشابه گفت و حقیقت این است که وزن لینک ها بسیار کمتر از هشت سال پیش است و این روند همچنان ادامه دارد. چند سال پیش، گوگل گفت که لینک ها مهم ترین عامل رتبه بندی جستجوی گوگل نیستند.

بحث انجمن در توییتر.





منبع

از دوی سؤال مشابهی پرسیده شد که بعداً در ویدیوی موجود در سایت ساعت 19:39، که در آن پاسخ مشابهی داده است. پس سوال و جواب اینجاست:

“من در زمینه سئو تازه کار هستم و می بینم که بسیاری از وب سایت ها یا ویدیوها پیشنهاد می کنند که باید بک لینک بخرم. آیا بک لینک ها به همان اندازه قدرتمند هستند یا باید روی به حداکثر رساندن کیفیت سایت خود تمرکز کنم؟”

دوی نگوین از تیم کیفیت جستجوی گوگل در ویدئوی ساعات اداری گوگل گفت که “بک لینک به عنوان یک سیگنال در مقایسه با زمانی که جستجوی گوگل برای اولین بار سال ها پیش شروع شد، تاثیر بسیار کمتری دارد.” دوی این را در ساعت 6:08 در آن ویدئو