گوگل می گوید که هرزنامه ها شما را تشویق می کنند تا زمان خود را برای رد کردن لینک ها تلف کنید
انتشار: بهمن 05، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

گوگل می گوید که هرزنامه ها شما را تشویق می کنند تا زمان خود را برای رد کردن لینک ها تلف کنید


Google Links Fire

جان مولر از گوگل گفت که وقتی صحبت از رد کردن لینک ها می شود، «به نفع هرزنامه نویس است که دیگران را به صرف وقت برای آن تشویق کند». چرا؟ زیرا گوگل گفته است که دلیل کمی برای رد کردن لینک ها وجود دارد، مگر اینکه یک اقدام دستی داشته باشید یا بدانید که پیوند بدی انجام داده اید.

اما برای سئوی منفی، لینک هایی که شما ساخته نشده اند یا هزینه ای برای ساخت آنها پرداخت نکرده اید، پس دلیلی برای رد کردن وجود ندارد. منظورم این است که ما بارها به آن موضوع پرداختیم.

این در پاسخ به یک سئوکار بود که در عرض 3 ماه متوجه 10000 لینک جدید به یک سایت شد.

در اینجا چیزی است که جان مولر از گوگل در Bluesky پست کرده است:

از یک طرف، نادیده گرفتن آن خوب است. از سوی دیگر، ممکن است مفید باشد که علف های هرز را از بین ببریم تا ببینیم آیا چیزی مربوط به آنجا نیز وجود دارد یا خیر. اگر گروهی از افراد به دلایل عادی به سایت شما لینک می دهند (وب تماماً هرزنامه نیست، بله!)، تعامل با آنها می تواند مفید باشد.

من باید از کسی برای داده ها بپرسم، اما تخمین من این است که 90٪+ (احتمالا 99٪+) از وب هرگز از ابزار پیوندهای رد کردن استفاده نکرده اند. احتمالا هیچ یک از سایت های بزرگ این کار را انجام نمی دهند. اما این به نفع یک هرزنامه است که دیگران را تشویق کند تا برای آن وقت بگذارند.

این یک زمان بندی بدون ارزش مستقیم است (اگر سایت شما یک اقدام دستی برای پیوندها نداشته باشد، یا احتمالاً بر اساس کاری که سئوی قبلی انجام داده است، آن را دریافت کند). تقریباً مطمئناً از تغییر رنگ دکمه ها/لینک های CTA در صفحات خود ارزش بیشتری دریافت خواهید کرد و می توانید a/b آن را آزمایش کنید.

(و برای همه کسانی که «تقریباً مطمئناً» انکار می کنند: به دنبال آن بروید، خودتان را ناک اوت کنید، من اینجا نیستم که شما را از انجام کاری که قبلاً تصمیم گرفته اید بازدارم، به خصوص زمانی که تأثیری بر دیگران نداشته باشد).

من می دانم که بسیاری از سئوکاران با برداشت گوگل در مورد آن مخالف هستند، اما هی.

بحث در انجمن در Bluesky.


منبع