گوگل اعلام کرد که افزودن ایموجی به عناوین و توضیحات متا مجاز است، اما آنها مجاز هستند بدون تاثیر مستقیم بر سئو. این بدان معنی است که شما می توانید به میل خود از آنها استفاده کنید، اما انتظار افزایش رتبه را نداشته باشید.
می توانید با پویایی ایموجی ها بازی کنید و از آنها به عنوان راهی برای جلب توجه جستجوگران استفاده کنید و آنها را تشویق کنید تا به جای رقبای شما روی نتایج شما کلیک کنند. این به بهبود نرخ کلیک ارگانیک شما کمک می کند، که چیز خوبی است زیرا ممکن است بر رتبه بندی جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد.

آیا داده ای برای پشتیبان گیری از این موضوع وجود دارد؟
برای مثال، SplitSignal تست تقسیم خود را با اضافه کردن یک شکلک کوکتل مانند به عنوان صفحات دستور پخت خود انجام دادند. در پایان آزمایش، آنها شاهد افزایش 11.3 درصدی در ترافیک ارگانیک بودند که بسیار زیاد است. از سوی دیگر، خلبان جستجو همچنین آزمایش تقسیم مشابهی را انجام دادند که در آن اعداد موجود در توضیحات متا صفحه دسته بندی یک وب سایت را با ایموجی های عددی معادل جایگزین کردند. برای آنها، آنها در واقع شاهد کاهش ترافیک ارگانیک برای صفحات مختلف در مقایسه با عملکرد مورد انتظارشان بودند.
آخرین اما نه کم اهمیت، از ایموجی های مناسب برای برند و مخاطبان خود استفاده کنید. ایموجی ها از نظر معنی غنی هستند، اما این بدان معناست که مردم به راحتی می توانند آنها را اشتباه تفسیر کنند، به خصوص زمانی که در زمینه اشتباه استفاده شوند.
همانطور که می توانید تصور کنید، نمی توانیم با اطمینان بگوییم که استفاده از ایموجی ها افزایش کلیک برای صفحات وب شما را تضمین می کند. بیشتر در مورد داشتن یک فرضیه و آزمایش آن است. با این حال، اگر به دنبال اضافه کردن ایموجی به عنوان صفحه و توضیحات متا خود هستید، میخواهیم توصیههایی را به شرح زیر ارائه کنیم.
آیا می دانستید که موتورهای جستجو از پرس و جوهای جستجو با ایموجی پشتیبانی می کنند؟ سعی کنید با افزودن یک شکلک دونات و نام شهری که در آن زندگی می کنید، جستجو کنید. احتمالاً یک صفحه نتیجه جستجو با نانوایی ها و رستوران هایی که دونات می فروشند، خواهید دید. حتی ممکن است ایموجی ها را در عنوان یا توضیحات متا برخی از نتایج مشاهده کنید.
از آنجایی که این دو آزمایش به طور مستقل و با حجم نمونه کوچک انجام شدهاند، نمیتوان گفت که آیا یک نتیجه قطعیتر از دیگری است یا خیر. در همان زمان، آنها وب سایت ها، گروه های هدف و روش های تحقیق بسیار متفاوتی داشتند.
توصیه ما برای استفاده از ایموجی ها
تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکانی را که می خواهید ایموجی اضافه کنید انتخاب کنید، روی صورتک کلیک کنید و از میان یک کتابخانه بزرگ از ایموجی ها را انتخاب کنید. از اینجا میتوانید پیشنمایش نحوه نمایش محتوایتان در نتیجه جستجو را نیز مشاهده کنید. همین، زیبا و ساده است، درست است؟ 😁

افکار نهایی
دوم، مخاطبان خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا ایموجی ها می توانند به خوبی با آنها طنین انداز شوند یا خیر. به عنوان مثال، اگر اکثر بازدیدکنندگان شما نوجوانان و بزرگسالان جوان هستند، ممکن است این نمادهای رنگارنگ جذب شوند.
خوشبختانه، Yoast SEO Premium با ابزار جدید انتخاب emoji کار را سریع و ساده می کند. بهترین بخش این است که برای کار کردن با کدها مجبور نخواهید بود.
به غیر از توصیههایی که در بالا ارائه میدهیم، باید بدانید که برخی اقدامات احتیاطی و تفاوتهای ظریف برای استفاده از ایموجیها در عنوان صفحه و توضیحات متا وجود دارد، از جمله:
- نحوه نمایش ایموجی ها به شدت به فونت، دستگاه و مرورگر استفاده شده توسط جستجوگرها بستگی دارد. این بدان معناست که ایموجیهای یکسان ممکن است در تلفن همراه با دسکتاپ متفاوت به نظر برسند. در برخی موارد، ایموجیهای مشابه ممکن است در برخی دستگاهها و مرورگرهای تنظیمشده نمایش داده نشوند. یا بدتر از آن، ممکن است همان ایموجیها بهعنوان مربعهای خالی ظاهر شوند زیرا پشتیبانی نمیشوند.
- گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است پشتیبانی از ایموجی ها را در صفحه نتایج جستجو حذف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، تمام کارهای شما از بین می رود و جستجوگران با کدهای عجیب و غریب و مربع های خالی باقی می مانند. در حقیقت، گوگل این کار را کرد یک بار در سال 2015، اما شرکت موضع خود را تغییر داد و پس از آن پشتیبانی خود را از سر گرفت.
- به طور کلی، هیچ محدودیتی برای طول توضیحات متا وجود ندارد. اما گوگل فقط تا 155 کاراکتر را در قطعات جستجو نمایش می دهد. در عین حال، ایموجی ها ممکن است کاراکترهای بیشتری نسبت به متن داشته باشند، بنابراین باید این را در نظر بگیرید.
- الگوریتم گوگل در حال حاضر بسیاری از عناوین و توضیحات متا را برای شروع بازنویسی می کند. بنابراین حتی اگر ایموجی اضافه کنید، ممکن است گوگل آنها را در صفحه نتایج جستجو نمایش ندهد.
- تعداد زیاد ایموجی ها می تواند چیز بدی برای دسترسی باشد. به ویژه برای افرادی که از صفحه خوان استفاده می کنند، همانطور که در این نشان داده شده است توییت.
به راحتی ایموجی ها را با Yoast SEO Premium اضافه کنید 🙌
بنابراین، استفاده از ایموجی ها مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد. اما آنها می توانند به طور غیرمستقیم با تأثیرگذاری بر نرخ کلیک نتایج جستجوی شما به سئو کمک کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، ایموجی ها رنگارنگ و سرگرم کننده هستند. این باعث میشود که بلافاصله در صفحه نتایج جستجو که بیشتر اطلاعات در متن نمایش داده میشود، متمایز شوند.
این همه به لطف ماهیت غنی و رسا ایموجی ها است، به خصوص وقتی آنها را با متن مقایسه می کنید. این نمادهای کوچک و رنگارنگ می توانند طیف گسترده ای از چیزها را نشان دهند – از چهره گرفته تا ورزش، غذا و بسیاری چیزهای دیگر. ما از آنها به عنوان یک ابزار، وسیله ارتباطی برای بیان احساسات و عواطف خود استفاده می کنیم. مواقع دیگر، ما از آنها برای جایگزینی سریع یک عبارت کامل یا حتی یک جمله کامل استفاده می کنیم.
ویلمین مدیر محتوای yoast.com است. او عاشق ایجاد محتوای کاربر پسند و آسان کردن یافتن آن برای افراد و موتورهای جستجو است.