10 مورد پرکاربرد و محبوب کدامند؟


وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، چین بازار بسیار متفاوتی با سایر نقاط جهان است. در واقع، پلتفرم های غربی مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام از ورود به این قلمرو ممنوع هستند. بنابراین کاربران چینی اینترنت از خدمات دیگری استفاده می کنند که اغلب در غرب کمتر شناخته شده است. بیایید نگاهی به شبکه های اجتماعی اصلی در چین بیندازیم.

چه شما یک شرکت فرانسوی هستید که مایل به توسعه در بازار چین هستید یا از طرف مشتریانی که مایل به برقراری ارتباط با چینی‌ها هستند کار می‌کنید، دانستن اینکه کدام شبکه های اجتماعی را هدف قرار دهید برای اطمینان از موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی شما در چین ضروری است.

در اینجا منتخبی از 10 شبکه اجتماعی پر استفاده چینی ها در سال 2022.

1- وی چت

شبکه اجتماعی ویچت چین

وی چت یک برنامه پیام رسانی فوری چند پلتفرمی است که توسط غول فناوری چینی Tencent توسعه یافته است. در ژانویه 2011 راه اندازی شد و برای اندروید، iOS، بلک بری، سیمبین و ویندوز فون در دسترس است. WeChat ویژگی‌های کلاسیک پیام‌رسانی فوری مانند چت زنده، تماس‌های صوتی و تصویری، گروه‌های چت و غیره را ارائه می‌دهد.

این محبوب ترین شبکه اجتماعی در چین و شبیه ترین شبکه اجتماعی غول پیکر آمریکایی فیس بوک است، اگرچه جایگزین چینی برای WhatsApp نیز می باشد.

وی چت چند کاربر در چین دارد؟

وی چت در فوریه 2018 1.06 میلیارد کاربر در چین داشت. در ابتدای سال 2020، شبکه اجتماعی چینی 1.17 میلیارد کاربر داشت که روزانه بیش از 900 میلیون کاربر فعال در این برنامه بودند.

2- Tencent QQ

شبکه اجتماعی چینی qq

Tencent QQکه با نام QQ نیز شناخته می شود، یک نرم افزار پیام رسانی فوری اختصاصی است که توسط Tencent Holdings Limited توسعه یافته است. QQ بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی در چین است و نزدیک به یک میلیارد کاربر از آن استفاده می کنند.

QQ چند کاربر در چین دارد؟

QQ دومین شبکه اجتماعی محبوب در چین با پایگاه کاربر فعال ماهانه 574 میلیون چینی است.

3- ویبو

شبکه اجتماعی weibo چین

Weibo یک پلت فرم شبکه اجتماعی چینی شبیه به توییتر است که در سال 2009 توسط غول اینترنتی چینی Sina Corp راه اندازی شد. Weibo به کاربران این امکان را می دهد که پیام های 140 کاراکتری ارسال کنند، پست های دیگر کاربران را دنبال کنند و مطالبی مانند تصاویر، ویدئوها و لینک ها را به اشتراک بگذارند.

Weibo در چین چند کاربر دارد؟

بر اساس آخرین آمار و ارقام شناخته شده، شبکه اجتماعی چینی Weibo در سال 2019 حدود 460 میلیون کاربر داشت. در سال 2016، پلتفرم میکروبلاگینگ چینی 340 میلیون کاربر فعال داشت که در آن زمان نسبت به سال قبل تقریباً 30 درصد افزایش داشت.

4- Douyin (TikTok چینی)

شبکه اجتماعی douyin tiktok چین

دویین (抖音) یک برنامه شبکه اجتماعی چینی است که در سال 2016 توسط شرکت ByteDance راه اندازی شد. در ابتدا به کاربران اجازه می داد ویدیوهای کوتاه تا 60 ثانیه و همچنین تصاویر و تصاویر متحرک GIF را به اشتراک بگذارند. امروزه این پلتفرم به کاربران خود امکان به اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی تر را در هر دو فرمت عمودی و افقی ارائه می دهد.

Douyin چند کاربر در چین دارد؟

در مارس 2019، Douyin روزانه 300 میلیون کاربر فعال در چین داشت که تنها در چهار ماه 50 میلیون کاربر افزایش یافته است. این پلتفرم همچنین رکورد 1.5 میلیارد بازدید ویدیو در روز را داشت.

در سال 2022، تعداد کاربران Douyin حدود 600 میلیون تخمین زده شده است.

5- یوکو

شبکه اجتماعی youku چین

یوکو یک شبکه اجتماعی چینی است که در دسامبر 2003 توسط ویکتور کو تاسیس شد. Youku یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدیوی آنلاین مشابه YouTube ارائه می دهد.

Youku چند کاربر در چین دارد؟

در مارس 2012، Youku 500 میلیون کاربر منحصر به فرد در ماه داشت. در سال 2019، تاریخ انتشار آخرین آمار در مورد کاربران آن، یوکو کمتر از 580 میلیون کاربر داشت.

6- XiaoHongShu

شبکه اجتماعی چینی xiaohongshu RED

Xiaohongshu (“littleredbook” یا “little red book”) یک شبکه اجتماعی مستقر در چین است که در سال 2013 توسط یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد و تسینگ‌هوا تأسیس شد. این سایت عمدتاً توسط خانم‌ها برای به اشتراک گذاشتن نظرات محصولات زیبایی استفاده می‌شود، اما توصیه‌هایی در مورد مد، غذا، سفر، زیبایی و سلامتی نیز دارد.

در نیمه راه شبکه اجتماعی و پلتفرم تجارت الکترونیک، Xiaohongshu با نام “RED” نیز شناخته می شود. هدف سایت به اشتراک گذاشتن نظرات و توصیه های خرید است. برنامه بررسی محصول و خدمات در اندروید و iOS در دسترس است.

Xiaohongshu چند کاربر در چین دارد؟

در اکتبر 2021، Xiaohongshu بیش از 200 میلیون کاربر فعال هر ماه. بیش از 300 میلیون چینی در این پلتفرم حساب کاربری دارند.

7- دختر

شبکه اجتماعی meitu چین

فرزند دختر یک شبکه اجتماعی چینی است که در سال 2008 تأسیس شد. این سایت عمدتاً برای ویرایش عکس و اشتراک گذاری عکس است. Meitu همچنین خدمات وبلاگ، میکروبلاگینگ و انجمن را ارائه می دهد.

Meitu در چین چند کاربر دارد؟

Meitu یک برنامه ویرایش عکس و اشتراک گذاری عکس بسیار محبوب در چین است. او شمرد 246 میلیون کاربر فعال ماهانه از کاربران فعال در سال 2021.

8- بیلیبیلی

شبکه اجتماعی bilibili چین

Bilibili یک شبکه اجتماعی سرگرمی برای نوجوانان و جوانان در چین است. این سایت که در ژانویه 2009 راه اندازی شد، عمدتاً برای به اشتراک گذاری ویدیوهای انیمه، مانگا و کازپلی استفاده می شود.

Bilibili در چین چند کاربر دارد؟

در فوریه 2021، Bilibili از مرز 400 میلیون کاربر فعال در چین گذشت. این نشان دهنده افزایش بیش از 50 درصدی نسبت به سال قبل است.

9- ژیهو

شبکه اجتماعی Zhihu چین

ژیهو یک پلتفرم شبکه اجتماعی چینی شبیه به Quora است که در دسامبر 2012 توسط ژانگ هایدی و ویکتور کو تاسیس شد. Zhihu به کاربران این امکان را می دهد که در مورد موضوعات مختلف سؤال بپرسند و به سؤالات پاسخ دهند.

Zhihu در چین چند کاربر دارد؟

Zhihu در سه ماهه اول سال 2021 هر ماه نزدیک به 102 میلیون کاربر فعال داشت.

10- برف

اسنپ ​​چت چینی SNOW

برف یک شبکه اجتماعی کره ای است که در سال 2015 توسط ناور، شرکتی که موتور جستجوی معروف کره جنوبی را مدیریت می کند، راه اندازی شد. Snow خود را به عنوان جایگزینی برای سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت معرفی می کند. این برنامه هم در کره جنوبی و هم در کشورهای همسایه از جمله چین و ژاپن بسیار محبوب است.

Snow در چین چند کاربر دارد؟

در حالی که تخمین دقیق تعداد کاربران چینی SNOW دشوار است، این برنامه در مجموع بیش از 200 میلیون کاربر دارد.

سوالات متداول رسانه های اجتماعی چینی

در اینجا چند پاسخ به سوالات متداول در مورد رسانه های اجتماعی چینی آورده شده است.

معادل فیس بوک در چین چیست؟

نزدیکترین شبکه اجتماعی چینی به فیس بوک WeChat است. بیش از 1.2 میلیارد کاربر اینترنت در چین از آن استفاده می کنند.

شبکه های اجتماعی در چین با شبکه هایی که ما در غرب استفاده می کنیم بسیار متفاوت است. در واقع، محبوب ترین آنها توسط دولت کنترل می شود، که به آنها اجازه می دهد تا از نزدیک بر فعالیت های آنلاین کاربران نظارت کنند. شبکه های اجتماعی اصلی چینی عبارتند از WeChat، QQ و Sina Weibo.

محبوب ترین شبکه در چین کدام است؟

در چین محبوب ترین شبکه های اجتماعی WeChat و QQ هستند. وی چت یک شبکه اجتماعی موبایلی است که به کاربران اجازه می دهد پیام ها، عکس ها، فیلم ها را به اشتراک بگذارند و تماس های صوتی و تصویری برقرار کنند. QQ یک پلت فرم پیام رسانی فوری است که به کاربران اجازه می دهد تا به صورت آنلاین چت کنند.

کدام اپلیکیشن مشابه توییتر در چین است؟

Weibo شبکه اجتماعی چینی است که بیشترین شباهت را به توییتر دارد. سطح شباهت آنها به حدی است که Weibo در ابتدای راه به کاربران خود اجازه می داد تا تنها 140 کاراکتر مانند شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ معروف آمریکایی که توسط جک دورسی تأسیس شده است را به اشتراک بگذارند.

کدام برنامه مشابه TikTok در چین است؟

اگر TikTok یک شبکه اجتماعی بین‌المللی است که توسط یک شرکت چینی (ByteDance) مدیریت می‌شود، چین نسخه‌ای از پلتفرم خود را برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه دارد: آن Douyin است که توسط همان شرکت مادر نیز مدیریت می‌شود.

آیا معادل اینستاگرام در چین وجود دارد؟

در چین هیچ جایگزین واقعی برای اینستاگرام وجود ندارد، با این حال چینی ها از Douyin برای به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه و WeChat برای تبادل استفاده می کنند.

کدام اپلیکیشن مشابه اسنپ چت در چین است؟

نزدیکترین شبکه اجتماعی اسنپ چت به چین، SNOW است، یک برنامه کره جنوبی که بسیار شبیه به برنامه ایالات متحده است.





منبع