11 کوتاه کننده لینک رایگان


کوتاه‌کننده‌های لینک یا کوتاه‌کننده‌های URL، ابزارهای آنلاین رایگان (یا حرفه‌ای) هستند که می‌توانند یک URL طولانی و پیچیده را به یک URL کوتاه و ساده تبدیل کنند. این ابزارها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، جایی که شخصیت‌ها شمارش می‌شوند و در جایی که صرفه‌جویی در فضا مهم است، مفید هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند برای اندازه گیری تأثیر کمپین های بازاریابی یا برای ساده کردن اشتراک گذاری یک صفحه وب به صورت آفلاین استفاده شوند. در اینجا لیستی از 11 میانبر وجود دارد

11 بهترین کوتاه کننده لینک آنلاین

اینجاست لیستی از 11 کوتاه کننده لینک رایگان و حرفه ای هر کدام با ویژگی های خود:

  • Lc.cx : ابزار مرجع در فرانسه برای کوتاه کردن URL ها. این راه حل توسعه یافته توسط یک تیم پاریسی به دلیل توجه به رعایت GDPR برجسته است. lc.cx با انطباق با تمام نیازهای حوزه، تعداد زیادی از متخصصان مانند Elysee، Orpi یا Ford را همراهی می کند. راه حل بازاریابی واقعی برای ایجاد لینک های کوتاه برای کمپین های پیام کوتاه، ایمیل یا رسانه های اجتماعی. هر پیوند کوتاه دارای کد QR مرتبط با خود است که تعداد زیادی کاربرد اضافی را باز می کند. استفاده آسان به لطف رابط کاربری ساده و شهودی. فضاهای کاری امکان استفاده مشترک و مدیریت پیشرفته تیم را فراهم می کند. لیست ویژگی های این ابزار تنها به کوتاه کردن لینک ها یا تولید کدهای QR محدود نمی شود. در واقع، همچنین به شما امکان می‌دهد لینک‌های هوشمند (هدف‌گیری موبایل، لینک‌های جغرافیایی، لینک‌های منقضی شده و غیره) ایجاد کنید، پیوندهای کوتاه را با نام تجاری خود شخصی‌سازی کنید و تحلیل مخاطبان را انجام دهید. API امکان ادغام آسان همه این قابلیت ها را در اکوسیستم دیجیتال خود ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه های افزودنی مرورگر برای کوتاه کردن سریع لینک ها بدون ورود به رابط وجود دارد. در نهایت، تیم آنها برای نیازهای خاص مشاوره و پشتیبانی ارائه می دهد.
کاهش دهنده لینک lccx
LC.CX
  • کمی محبوب ترین کوتاه کننده url، Bitly یکی از ساده ترین ها برای استفاده است. ویژگی های اساسی این است کوتاه کننده لینک رایگان بدون نیاز به ثبت نام برای همه در دسترس است. می‌توانید آمار کلیک‌ها را از نزدیک رصد کنید، URL‌های خود را سفارشی کنید و پیوندهایی را که قبلاً در حسابتان ایجاد و ذخیره شده‌اند پیدا کنید. PS: اگر می خواهید آمار کلیک یک لینک کمی از یک رقیب را بدانید، فقط باید یک “+” را در پایان اضافه کنید. بنابراین، این ترفند برای مدیران جامعه که نمی‌خواهند رقیب بتواند از آمار آنها جاسوسی کند، یک نقطه ضعف است.
  • URLR.mه : یک کاهش دهنده url 100% فرانسوی که دارای پسوندی برای فایرفاکس و کروم نیز می باشد. همچنین منطقه یک عضو وجود دارد که به شما امکان می دهد پیوندهای خود را ذخیره کنید و آمار آنها را دنبال کنید.
  • کات.لی : کوتاه کردن لینک با این ابزار بسیار ساده است. Cuttly ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و به آمارهایی مانند تعداد کلیک‌ها، مرورگرها و دستگاه‌ها و همچنین سیستم‌عامل‌ها دسترسی می‌دهد… شما حتی می‌توانید با سفارشی کردن نام مستعار خود، نامی را که مناسب شماست در برنامه‌های وابسته خود انتخاب کنید. ‘URL.
  • TinyURL: این کوتاه کننده لینک در گذشته به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است و حتی امروزه نیز به عنوان یک ضروری باقی مانده است. هنوز هم امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما چندین ویژگی را ارائه می دهد. یکی از مزیت های اصلی این ابزار این است که URL هایی که کوتاه شده اند در خطر انقضا نیستند. این کوتاه‌کننده پیوند توانایی سفارشی‌سازی حروف و اعدادی را که به دنبال دامنه tinyurl می‌آیند، ارائه می‌دهد و به خاطر سپردن لینک کوتاه ایجاد شده بسیار آسان‌تر می‌شود.
  • Is.gd : اگرچه این ابزار خدمات اضافی و ویژگی های دیگری مانند سایر کوتاه کننده های URL را ارائه نمی دهد، سهولت استفاده از آن برای تعداد زیادی از کاربران جذاب است. فقط باید لینک را وارد کنید تا در فیلدی که برای این منظور در نظر گرفته شده کوتاه شود و کارتان تمام است.
  • Ow.ly : برای بهره مندی از تمام مزایای این کاهنده لینک ادغام شده در HootSuite، یکی از بهترین راه حل های مدیریت رسانه های اجتماعی، باید یک حساب کاربری در این پلتفرم (رایگان) داشته باشید. برای ایجاد یک لینک کوتاه با این ابزار یک کد CAPTCHA لازم است. با این حال، Ow.ly به شما امکان می دهد فایل ها، تصاویر و ویدیوها را به اشتراک بگذارید و البته می توانید مستقیماً با HootSuite از آن استفاده کنید.
  • Frama.link : اگرچه مینیمالیستی است، اما این کوتاه کننده url هم بسیار مؤثر است و هم استفاده از آن آسان است. فقط پیوندی را که می خواهید کوتاه کنید در فرم قرار دهید و در صورت تمایل آن را سفارشی کنید. سپس می توانید پیوند را بدون ثبت نام به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید آمار پیوندهای خود را مطالعه کنید، می توانید با کلیک بر روی “پیوندهای من” این کار را انجام دهید. با این حال، لازم به ذکر است که این عملیات فقط با مرورگری که برای کاهش لینک ها استفاده کرده اید معتبر است زیرا به لطف کوکی ها کار می کند.
  • AdF.Ly : استفاده از این سرویس به شما این امکان را می دهد که در حین کسب درآمد، لینک های خود را کوتاه کنید. در واقع، سود (حداقل) با توجه به تعداد کلیک روی پیوندهای AdF.ly شما افزایش می یابد. با ثبت نام به آمار دقیق هر لینک دسترسی خواهید داشت.
  • PixelMe : این یک پلت فرم بازاریابی است که بیشتر برای SME ها هدف قرار می گیرد. PixelMe فقط یک لینک را کوتاه نمی کند. با تشکر از آن، شما همچنین می توانید آن را پیگیری و عملکرد آن را دنبال کنید. همچنین می‌توانید یک پیکسل هدف‌گیری مجدد اضافه کنید که ممکن است برای هدف‌گیری مجدد همه کلیک‌کننده‌های پیوندهای کوتاه‌شده شما از طریق کمپین‌های هدف‌گیری مجدد (از طریق تبلیغات توییتر، تبلیغات گوگل، اینستاگرام و فیسبوک) مفید باشد. ویژگی‌های ردیابی و انتساب همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بر بازگشت سرمایه کمپین‌های خود نظارت کنید.
  • vu.fr : اگر لیست قبلی برای شما کافی نبود یا اگر ترجیح می دهید پیوند کوتاهی که با vu.fr شروع می شود تا پیوند دامنه های ارائه شده در بالا به دست آورید، یک کوتاه کننده URL آنلاین 100٪ رایگان دیگر است.
  • urlz.fr : این کاهش دهنده لینک آنلاین رایگان از زمان ایجاد خود تاکنون نزدیک به 4 میلیون آدرس اینترنتی را کاهش داده است. استفاده از آن بسیار آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیوند را برای کوتاه شدن کپی کرده و روی “حداقل کردن” کلیک کنید تا لینک مورد نظر خود را در نسخه کوچک شده آن به دست آورید.

چند دلیل خوب برای کوتاه کردن URL

اما چرا امروزه URL ها را کوتاه می کنیم و از کدام کوتاه کننده لینک در سال 2022 استفاده کنیم؟ در چه مواردی کوتاه کننده های URL آنلاین آن هنوز مفید هستند؟ این چیزی است که در اینجا خواهیم دید.

تبدیل یک پیوند طولانی به یک URL کوتاه برای آسان‌تر کردن خواندن، کلیک کردن، مدیریت و اشتراک‌گذاری، مزایای متعددی هم برای متخصصان وب و هم برای کاربران اینترنت دارد.

1 – URL هایی که می خواهیم در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم اغلب غیرقابل هضم، غیرجذاب و بسیار طولانی هستند.

اگر اغلب به اندازه، کلمات درج شده و قالب بندی URL سایت ها و صفحات وب که می خواهید در اطراف خود به اشتراک بگذارید تسلط ندارید، با استفاده از یک کاهش دهنده لینک، ما تحت تأثیر بعد اصلی URL نیستیم.

بنابراین تعداد کاراکترهای گرفته شده در یک نشریه در شبکه های اجتماعی در همه موارد محدود است.

2 – آمار کلیک ها و بازدیدهای لینک های کوتاه را بدست آورید

ابزارهایی که به حداقل رساندن پیوندها در URL های کوتاه اجازه می دهند اغلب به بخش اجازه می دهند تا آمار کلیک ها را به دست آورد. این همان چیزی است که سرویس رایگان گوگل، goo.gl، که اکنون بسته شده است، ارائه کرده است.

در هر صورت، هر کاهش دهنده پیوند به شما امکان می دهد یک سیستم ردیابی کلیک را وارد کنید (به ویژه به لطف UTM گوگل آنالیتیکس) بدون اینکه تمام این بخش ردیابی قبل از کلیک برای کاربران اینترنت قابل مشاهده باشد.

3- تسهیل در حفظ آدرس ها توسط کاربران اینترنت

نوشتن و به خاطر سپردن یک لینک کوتاه بسیار ساده تر است.

بنابراین، این نوع پیوند می تواند در زمینه کمپین های بازاریابی آفلاین برای هدایت ترافیک به وب سایت خود بدون نیاز به تلاش زیاد جالب باشد.

برای این نوع استفاده، باید از یک کاهش دهنده لینک استفاده کنید که به شما امکان می دهد با ارائه امکان شخصی سازی لینک های خود، برجسته شوید. برای انجام این کار باید کوتاه کننده لینک مناسب را انتخاب کنید.

4- خدمات رایگان و پولی زیادی وجود دارد

این مشکل کوتاه کردن لینک جدید نیست، در حال حاضر بسیاری از خدمات رایگان و پولی وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به هدف خود یعنی کوتاه ترین و خواندنی ترین لینک ممکن کمک کند.

نسخه‌های پولی معمولاً گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌کنند، زمانی که نسخه‌های رایگان اغلب به سادگی پیوندها را کوتاه می‌کنند و در عین حال آمار کلیک را در اختیار شما قرار می‌دهند.

5- اشتراک گذاری را ساده کنید

کاربران اینترنت وقت ندارند و واقعاً پیوندهای طولانی را دوست ندارند. هرچه لینک ها کوتاه تر باشند، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و تمایل به اشتراک گذاری را تسهیل می کنند. همانطور که قبلاً دیدیم، به خاطر سپردن پیوندهای کوتاه‌تر نیز آسان‌تر خواهد بود.

سوالات متداول کوتاه کننده لینک

آدرس اینترنتی را کوتاه کنید

کوتاه کننده لینک چیست؟

و کاهش دهنده لینک یک برنامه یا وب سایت برای تبدیل یک URL طولانی وب سایت به یک URL کوتاه تر، اختیاری شخصی شده و به اشتراک گذاری آسان تر است.

بیشتر کوتاه کننده های URL خدمات ردیابی کلیک را ارائه می دهند، اما این شغل اولیه آنها نیست.

داستان کوتاه کننده های URL چیست؟

این واقعیت که توییتر پس از محدود کردن تعداد کاراکترها به 140 در گذشته، به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل شد، دنیای کوچک وب را در دهه 2010 زیر و رو کرد. .

کوتاه کننده های لینک چگونه کار می کنند؟

کوتاه کننده های لینک خدمات آنلاینی هستند که یک URL طولانی و پیچیده را به یک URL کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن تبدیل می کنند. این خدمات رایگان هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است، اما واقعاً چگونه کار می کنند؟

در واقع، کوتاه‌کننده‌های پیوند، سرویس‌هایی هستند که از تغییر مسیرهای وب (301 یا 302) استفاده می‌کنند تا بتوانند URL اصلی را به یک URL کوتاه‌تر که در نام دامنه سرویس مورد نظر میزبانی شده است، کوتاه کنند. هنگام کلیک بر روی URL کوتاه شده، کاربران اینترنت به طور خودکار توسط سرور سرویس مورد استفاده به URL مقصد طولانی هدایت می شوند. به هر حال، برخی از سرویس ها داده های کلیک را جمع آوری می کنند تا بتوانند آنها را برای کاربران خود ارسال کنند.

چگونه یک سیستم کوتاه کننده URL رایگان به وب سایت وردپرس خود اضافه کنیم؟

اگر می خواهید سیستم کوتاه کردن لینک خود را ایجاد کنید، می توانید این کار را به صورت رایگان با استفاده از یک افزونه رایگان وردپرس که به تغییر مسیرها اختصاص داده شده است انجام دهید (مانند این یکی). به عنوان مثال، پس از نصب، می توانید صفحاتی با اسلاگ URL کوتاه ایجاد کنید و سپس به صورت خودکار آنها را در 301 یا 302 به URL طولانی انتخابی خود هدایت کنید.

چگونه یک لینک وب را کوتاه کنیم؟

خدمات آنلاین بسیاری وجود دارند که می توانند لینک اینترنت را به صورت رایگان کوتاه کنند. به سادگی پیوند مورد نظر را برای کوتاه شدن وارد یا جایگذاری کنید و روی دکمه “کوتاه کردن” کلیک کنید. سپس این سرویس پیوند جدیدی ایجاد می کند که کوتاهتر از پیوند اصلی است.

آیا کوتاه کننده های URL جالب دیگری برای اشتراک گذاری و ادغام در این مقاله دارید؟ دریغ نکنید که آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها را در مقاله ادغام کنیم!



منبع