15 شاخص برتر برای دانستن (و استفاده!)

چگونه آن را تفسیر کنیم؟

  • NPS<0: علامت بسیار بد
  • 0>NPS >50: NPS صحیح است، اما چندان رضایت بخش نیست
  • NPS = 50: وفاداری مشتری مهم است و مشتریان راضی شما را به دیگران توصیه می کنند
  • هر چه NPS به 100 نزدیکتر باشد: رضایت مشتری شما به کمال نزدیکتر می شود

محاسبه برای بدست آوردن CES نهایی در مورد مقیاس 1 تا 5 به این صورت است:

  • CES = مجموع تمام نت ها / تعداد نت ها

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع

چگونه آن را تفسیر کنیم؟

مشتریان با توجه به امتیازی که به سوال می دهند به 3 دسته طبقه بندی می شوند:

  • بدخواهان (0 تا 6): این مشتریان از خدمات شما راضی نیستند و احتمالاً آن را در اطراف خود به اشتراک می گذارند.
  • غیرفعال ها (7 یا 8): این مشتریان عموماً راضی هستند، اما به سطح کافی از وفاداری برای تبلیغ شما یا عدم مراجعه به رقبا نرسیده اند.
  • مروجین (9 یا 10): این مشتریان از خدمات شما بسیار راضی هستند و فعالانه در انتشار اطلاعات مثبت در مورد شرکت شما مشارکت می کنند.

محاسبه NPS به این صورت است: NPS = % Promoters – % Detractors

KPIهای خدمات مشتری: چرا از آنها استفاده کنیم؟

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟

در این حالت دوم، امتیاز بین – 100 و + 100 خواهد بود.

NPS با استفاده از یک سوال ساده محاسبه می شود: چقدر احتمال دارد که X (محصول یا نام تجاری) را به یکی از نزدیکان خود توصیه کنید؟ »

ما 5 مورد از شاخص‌های اصلی را برای اندازه‌گیری عملکرد خدمات مشتری به تفصیل ارائه کرده‌ایم. در اینجا 10 مورد از آنها وجود دارد که آنها نیز مهم هستند:

  • 6 – CHURN (نرخ ریزش) : اندازه گیری تعداد مشتریان از دست رفته توسط شرکت
  • 7 – نرخ رزولوشن جهانی : تعداد مشکلات حل شده توسط خدمات مشتری را اندازه گیری کنید
  • 8 – RPC (نرخ وضوح تماس اول) یا FCR (رزولیشن تماس اول) : نرخ تماس ها در اولین تماس با خدمات مشتری حل شد
  • 9 – نرخ انصراف از خدمات مشتری : درصد تماس های انجام شده توسط خدمات مشتری
  • 10 – IQS (شاخص کیفیت خدمات) : کیفیت خدمات مشتریان شرکت خود را از طریق تجزیه و تحلیل عملکرد و فرآیند اندازه گیری کنید
  • 11 – نرخ تبدیل : محاسبه نسبت تماس هایی که منجر به اقدامات مشتری می شود (خرید، اشتراک و غیره)
  • 12 – AMT (میانگین زمان پردازش) : میانگین زمان صرف شده توسط خدمات مشتری برای هر فایل را اندازه گیری کنید
  • 13 – اولین زمان پاسخگویی : میانگین زمان صرف شده توسط خدمات مشتری برای به دست آوردن پاسخ به سوال مشتری را اندازه گیری کنید
  • 14 – DMR (میانگین زمان پاسخگویی) : کارایی خدمات مشتری و میانگین زمان انتظار مشتری را اندازه گیری کنید
  • 15 – حجم بلیط های مشتری : تعداد درخواست های خدمات مشتری را اندازه گیری کنید

یا :

  • تلاش کم (1 یا 2)
  • تلاش متوسط ​​(3 یا 4)
  • تلاش زیاد (5، 6 یا 7)

CSAT با ارسال یک پرسشنامه به پایگاه مشتری، شامل یک سری سوالات نسبتا ساده و کلی، همراه با پاسخ های پیشنهادی، اغلب به این شکل، اندازه گیری می شود:

  • بسیار راضی
  • راضی
  • ناراضی
  • ناراضی

را امتیاز رضایت مشتری یک شاخص کلیدی برای درک کلی مشتریان از کسب و کار خود را اندازه گیری کنید.

اهداف اصلی عبارتند از:

  • عملکرد اقدامات خود را با به دست آوردن ROI اندازه گیری کنید
  • فرآیندهای آن برای تکامل و بهبود پیشنهاد/خدماتش را زیر سوال ببرید
  • موقعیت آن را در مقایسه با رقابت ارزیابی کنید
  • اطمینان از سازگاری بین اهداف خود و موفقیت اقدامات انجام شده برای دستیابی به آنها

15 شاخص کلیدی عملکرد ارتباط با مشتری

1 – CSAT (امتیاز رضایت مشتری)

اگر این مقاله در KPIهای خدمات مشتری شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

را CES اجازه می دهد میزان تلاش مشتریان را در طول سفر خریدشان اندازه گیری کنید، هدف جمع آوری کمترین امتیاز ممکن است.

به طور خلاصه، KPI استفاده می شود اندازه گیری عملکرد (ROI) از اقدامات آن. به طور کلی در زمینه بازاریابی استفاده می شود، KPI ها می توانند در بسیاری از بخش ها مفید باشند. کدام بخش هرگز نیازی به دانستن کارایی خود ندارد؟ کدام صنعت هرگز نمی خواهد پیشرفت کند؟

این KPI به دنبال انتشار یک مطالعه آمریکایی ایجاد شد که نتایج زیر را نشان داد:

  • برای 94٪ از مشتریانی که امتیاز تلاش پایینی را گزارش می کنند، احتمال خرید جدید از شرکت بالا است.
  • 88 درصد از این افراد می گویند که احتمالاً برای خرید بعدی خود بیشتر هزینه می کنند.

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

پاسخ‌های مثبت شامل افرادی می‌شود که «بسیار راضی» و «راضی» هستند، در حالی که پاسخ‌های منفی «راضی نیستم» و «راضی نیستم».

چگونه آن را محاسبه کنیم؟

این بسیار ساده است، KPI برای حرفه ای هایی که دائماً به دنبال بهبود هستند و می خواهند مفید است عملکرد آنها را بشناسید و تجزیه و تحلیل کنید.

قبل از ترک…

چگونه آن را محاسبه کنیم؟

چگونه آن را محاسبه کنیم؟

چگونه آن را تفسیر کنیم؟

اگر به دنبال تعریف دقیقی از اصطلاح KPI هستید، در مطالعه مقاله اختصاصی ما با کلیک بر روی اینجا درنگ نکنید.

را نرخ نگهداری نشانی از وفاداری مشتریان شما این نرخ در طی یک دوره معین با تعداد مشتریانی که موفق به حفظ آنها شده اید مطابقت دارد.

پاسخ ها بین 1 تا 10 است.

این روش برای اندازه گیری کیفیت خدمات به مشتریان بر اساس در نظر گرفتن 5 معیار است:

  • قابلیت اطمینان : آیا می توانید از تولید محصول/خدمت خود اطمینان حاصل کنید و به تعهدات خود پایبند باشید؟
  • بیمه : آیا مشتریان شما به شرکت شما اعتماد دارند؟
  • واکنش پذیری : سرعت شما در پاسخگویی به درخواست مشتری چقدر است؟
  • یکدلی : آیا واقعا نظر مشتریان خود را در نظر می گیرید؟
  • عناصر ملموس : کیفیت محیط کار شما (اداره، کارخانه و …) چگونه است؟

5 – CRR (نرخ حفظ) یا TCR (نرخ حفظ مشتری)

هر چه CSAT به دست آمده بالاتر باشد، بهتر است برای شرکت شما: این بدان معناست که در کل، مشتریان شما از کیفیت خدمات ارائه شده به آنها راضی هستند.

NPS امکان ارزیابی را فراهم می کند احتمال اینکه مشتری شما را به اطرافیانش توصیه کند. بنابراین هدفی دوگانه دارد:

  • رضایت مشتری را ارزیابی کنید
  • وفاداری مشتری را ارزیابی کنید

نتیجه به شما می‌گوید درصد مشتریانی که در طول دوره معین به کسب و کار شما وفادار مانده‌اند. هر چه مشتری بیشتر وفادار باشد، «سودآورتر» است.

واقعی-تحلیل-داده
15 شاخص کلیدی خدمات مشتری برتر

هرچه امتیاز نهایی کمتر باشد، تلاش مشتری برای خرید از شرکت شما کمتر است. و بالعکس.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

KPI، این است شاخص کلیدی عملکرد برای غیر انگلیسی زبانان، در فرانسه، ما ازICP : شاخص های اصلی عملکرد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

4 – SERVQUAL (کیفیت خدمات)

بنابراین KPI یک است نشانگر عددی، که با استفاده از یک محاسبه (اغلب) بسیار ساده امکان گزارش عملکرد یک شرکت در یک حوزه خاص را فراهم می کند: چه درجه ای از کارایی و چه زمینه هایی برای بهبود؟

برعکس، اگر CSAT کم باشد، مشتریان شما عموما راضی نیستند و باید واکنش نشان دهید!

CRR = [(nombre de clients à la fin de la période – nombre de nouveaux clients sur la période)/nombre de clients au début de la période] x 100

هر یک از پاسخ ها تعدادی امتیاز را اختصاص می دهد و نمره نهایی را می دهد. تعداد بخیه ها

مطالعه‌ای که توسط Forrester، یک شرکت آمریکایی متخصص در تحقیقات بازار انجام شده است، نشان می‌دهد که برای ۷۷ درصد از مصرف‌کنندگان، ارزش‌گذاری زمانشان با ارزش‌ترین چیزی است که یک شرکت می‌تواند به مشتریان خود برای بهبود تجربه خریدشان ارائه دهد. چگونه در مورد آن اقدام کنیم؟ آیا KPIهای خدمات مشتری را می شناسید؟ این شاخص ها برای اندازه گیری، هر کدام در زمینه خود، رضایت مشتریان و کیفیت خدمات مشتریان شما بسیار مفید هستند. در این مقاله، ما 15 KPI خدمات مشتری را که باید بدانید را ارائه می دهیم!

آمار و ارقام خبری
KPIهای خدمات مشتری

KPI du service client en #Short

  • تعریف KPI : شاخص کمی که برای اندازه گیری عملکرد یک شرکت در یک منطقه معین و شناسایی زمینه هایی برای بهبود در نظر گرفته شده است
  • چرا از KPIهای خدمات مشتری استفاده کنیم؟ :
    • عملکرد اقدامات خود را با به دست آوردن ROI اندازه گیری کنید
    • فرآیندهای آن برای تکامل و بهبود پیشنهاد/خدماتش را زیر سوال ببرید
    • موقعیت آن را در مقایسه با رقابت ارزیابی کنید
    • اطمینان از سازگاری بین اهداف خود و موفقیت اقدامات انجام شده برای دستیابی به آنها
  • KPIهای خدمات مشتری، 15 برتر :
    • 1 – CSAT (رضایت مشتری)
    • 2 – CES (امتیاز تلاش مشتری)
    • 3 – NPS (امتیاز خالص تبلیغ کننده)
    • 4 – SERVQUAL (کیفیت خدمات)
    • 5 – CRR (نرخ حفظ) یا TCR (نرخ حفظ مشتری)
    • 6 – CHURN (نرخ فرسایش)
    • 7 – نرخ وضوح جهانی
    • 8 – RPC (نرخ وضوح تماس اول) یا FCR (رزولیشن تماس اول)
    • 9 – نرخ ترک خدمت به مشتری
    • 10 – IQS (شاخص کیفیت خدمات)
    • 11 – نرخ حفظ مشتری
    • 12 – میانگین زمان پردازش
    • 13 – اولین زمان پاسخگویی
    • 14 – زمان انتظار برای تماس با خدمات مشتری
    • 15 – حجم بلیط های مشتری

KPI چیست؟

چگونه آن را محاسبه کنیم؟

در نظر گرفته شده است کهیک CSAT زمانی که از 80% فراتر رود بسیار خوب است.. مراقب باشید، این به این معنی نیست که CSAT 70٪ بد است! اما بیایید بگوییم که این یک هدف برای تعیین است.

CSAT = (تعداد پاسخ‌های مثبت/تعداد کل پاسخ‌ها) x 100

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

هنگام راه اندازی یک اقدام بازاریابی، یا استراتژی کلی شرکت، مهم است که بتوانید موفقیت اقدامات خود را ارزیابی کنید با اندازه گیری ROI (بازده سرمایه گذاری).

محاسبه برای به دست آوردن CES نهایی در مورد مقیاس 1 تا 7 به این صورت است:

  • CES = درصد تلاش زیاد – درصد تلاش کم

برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.

همچنین با استفاده از سؤالاتی که به مشتریان در مورد درک آنها از تلاش ارسال می شود، محاسبه می شود، که پاسخ های ممکن به شرح زیر است، که هر کدام با تعدادی از نکات مرتبط است:

  • خیلی کم (1)
  • کم (2)
  • خنثی (3)
  • بالا (4)
  • خیلی بالا (5)

سپس پاسخ‌های به‌دست‌آمده می‌تواند برای شناسایی کمترین تأثیرگذار یا مشکل‌ساز نقاط تماس برای مشتریان استفاده شود. این به شما امکان می دهد خدمات ارائه شده به مشتریان خود را به منظور بهبود تجربه و رضایت آنها بهبود بخشید.

2 – CES (امتیاز تلاش یا امتیاز تلاش مشتری)

این شاخص به شما امکان می دهد تا به سرعت یک نمای کلی از نارضایتی عمومی در اطراف شرکت خود داشته باشید: آیا مشتریان از خدمات شما و تجربه خرید خود راضی هستند؟

با این حال، CES زمانی که به تنهایی استفاده می شود، چندان مفید نیست. این به شما نشان می دهد که تلاش انجام شده است، اما درک تلاش ذهنی است و برخی از مشتریان بدشان نمی آید که تلاش کنند. بنابراین CES واقعاً کیفیت خدمات مشتری را اندازه نمی‌گیرد.

3 – NPS (امتیاز خالص تبلیغ کننده)

چگونه آن را تفسیر کنیم؟