گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد! واضح است که او محتوای اصلی و منحصر به فرد را ترجیح می دهد. خواه کاملاً بی گناه یا بدخواه باشید، هر کسی می تواند با مشکل محتوای تکراری در وب سایت خود مواجه شود. از چه ابزارهایی برای شناسایی محتوای تکراری در سایت خود استفاده کنید؟ چگونه یک متن را قبل از انتشار تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم تکراری نیست؟ در این مقاله، ما 5 ابزار را گردآوری کرده ایم تا به شما در ایجاد محتوای منحصر به فرد کمک کند.
یادآوری: محتوای تکراری چیست؟
تعریف از محتوای تکراری، یا محتوای تکراری برای انگلیسی زبانان، بسیار ساده است. این به سادگی 2 محتوای متنی آنلاین است که شباهت زیادی بین آنها دارد. ممکن است اتفاق بیفتد که کاملاً بی گناه باشد، اما عموماً در مورد افرادی است که نیت بدی دارند یا نمی خواهند خودشان بنویسند. مطمئناً بخشی از مردم نیز وجود دارند که فکر می کنند این بی نتیجه است.
به هر حال، این است تمرینی که باید فوراً از آن اجتناب کردتا از نظر سئوی صفحات خود توسط گوگل جریمه نشوید.
همچنین مهم است که بدانید محتوای تکراری فقط در سایت های مختلف اتفاق نمی افتد. اگر 2 صفحه از سایت شما از محتوای سرمقاله یکسان تشکیل شده باشد، به همین ترتیب توسط گوگل جریمه خواهید شد.
چگونه محتوای تکراری را بررسی کنیم و از آن جلوگیری کنیم؟ 5 ابزار برای استفاده
1 – Duplichecker، ابزار بررسی متن تکراری
از جانب نرم افزار ضد سرقت ادبی، Duplichecker یکی از شناخته شده ترین ها است. این سایت به شما امکان می دهد مشکلات محتوای تکراری داخلی را پیش بینی کنید. عملیات ساده است: شما یک متن را در Duplichecker وارد میکنید و بررسی میکند که آیا محتوای متنی مشابهی در وب وجود دارد یا خیر.
به این ترتیب، هنگامی که تجزیه و تحلیل متن شما کامل شد، به امتیازی دسترسی خواهید داشت که به شما امتیاز می دهد درصد اصالت از محتوای شما حتی می توان صفحات وب را که شباهت هایی در آنها وجود دارد مشاهده کرد.
اگر مقاله ای در مورد یک موضوع بسیار رقابتی بنویسید، احتمال دارد که صحت آن 100٪ نباشد. از طرفی در زمینه نوشتن صفحه فروش باید باشید 100٪ معتبر. هنوز باید به خود بگویید که اگر متن را خودتان نوشتید، احتمال تکرار نشدن آن زیاد است.
به هر حال Duplichecker ابزار جالبی است که از مشکلات محتوای تکراری قبل از انتشار جلوگیری می کند.
این ابزار به زبان فرانسوی و همچنین به زبانهای دیگر کار میکند: انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ایتالیایی، پرتغالی، و غیره. همچنین امکان وارد کردن یک فایل متنی، PDF، Word یا فرمتهای دیگر وجود دارد. صفحات موجود را می توان با وارد کردن URL تجزیه و تحلیل کرد.
را نسخه رایگان ابزار با این وجود به 1000 کلمه محدود شده است با بررسی سرقت ادبی این مقدار در حال حاضر بسیار جالب است، اما اگر مقالات بزرگ بنویسید به سرعت می تواند محدود کننده و وقت گیر شود. برنامه های پرمیوم از 10 دلار در ماه شروع می شود و حداقل 25000 کلمه را مجاز می کند.
2 – Screaming Frog، نرم افزار همه کاره برای آنالیز سایت شما
Screaming Frog یک خزنده وب سایت است که به شما امکان می دهد بسازید ممیزی های بسیار جامع، به ویژه برای نتیجه گیری با توجه به ارجاع طبیعی.
خزنده های زیادی وجود دارد، اما Screaming Frog مطمئنا شناخته شده ترین و موفق ترین آنهاست. هدف این است که خزیدن ربات گوگل را شبیه سازی کنیم ببینید آیا سایت به خوبی خوانده شده است و آیا همه سیگنال ها خوب هستند. محتوای تکراری البته یکی از آنهاست.
فراتر از محتوای تکراری، Screaming Frog به شما این امکان را می دهد: پیوندهای شکسته را پیدا کنید، تغییر مسیرها را بررسی کنید، متادیتاها و برچسب های عنوان را تجزیه و تحلیل کنید، URL های مسدود شده توسط robots.txt را ببینید، نقشه های سایت ایجاد کنید، معماری وب سایت را ببینید، و موارد دیگر.
نسخه رایگان از نظر عملکرد کافی است اما ممکن است برای سایت های بزرگ کمی تنگ باشد زیرا به 500 URL در هر خزیدن محدود می شود.
برای شروع ابتدا باید نرم افزار Screaming Frog را دانلود و نصب کنید. پس از در اختیار داشتن ابزار، باید آن را باز کنید و URL سایت خود را در نوار خاکستری تیره بالای صفحه وارد کنید. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، به حجم زیادی از داده ها دسترسی خواهید داشت. روی یکی از URL ها کلیک کنید و روی ” جزئیات را کپی می کند ” طبقه پایین خواهید دید که آیا صفحاتی که انتخاب می کنید دارای محتوای تکراری هستند یا خیر.
3 – Copyscape، سایت تشخیص متن مشابه
Copyscape ابزاری است که از اهداف مشابه Duplichecker استفاده می کند. با این حال، شما نمی توانید متن ساده را وارد کنید. در اینجا باید URL محتوا را برای بررسی اضافه کنید سپس Copyscape اطلاعاتی در مورد محتوای تکراری به شما می دهد.
این سایت بسیار شبیه به یک موتور جستجو کار می کند. برای هر URL که وارد می کنید، Copyscape به شما پیشنهاد می دهد نتایج حاصل از صفحاتی که حاوی محتوای مشابه هستند.
برای دریافت نتایج شباهت کامل، باید به نسخه پریمیوم ارتقا دهید.
با کلیک بر روی لینک نتیجه، Copyscape ارقام شباهت، یعنی تعداد کلمات چسبیده و درصد محتوا را به شما می دهد.
4 – Duplicate را بکشید، دزدی ادبی و آشکارساز محتوای تکراری
تکراری را بکش یکی از ابزارهای مرجع برای مبارزه با سرقت ادبی و محتوای تکراری.
برای شروع بررسی صفحات آنها، فقط در یکی از طرح های آنها مشترک شوید. متاسفانه وجود دارد بدون نسخه رایگان، که حتی اگر بسیار محدود بود، عملی بود. Kill Duplicate یک نسخه آزمایشی را در سایت خود ارائه می دهد تا ببینید واقعاً چگونه ابزار کار می کند. برای 100 URL و 400 اسکن در ماه، 22.80 یورو با احتساب مالیات در ماه هزینه دارد.
با این حال، هنگامی که ما می بینیم قدرت و دقت ابزار، ما بلافاصله قیمت آن را درک می کنیم. هنگامی که اولین اسکن سایت خود را انجام دادید، جزئیاتی برای هر URL خواهید داشت. برای هر یک از آنها، شما در واقع می توانید تاریخ آخرین اسکن، تاریخ اسکن بعدی، وضعیت HTTP صفحه، تعداد صفحاتی که محتوای تکراری با این URL دارند، بالاترین میزان شباهت را مشاهده کنید. و میانگین میزان شباهت
Kill Duplicate علاوه بر اسکن صفحات، راه حل هایی را به شما ارائه می دهد. امکان تماس با سایت کپی، تماس با میزبان آن و یا ثبت شکایت وجود دارد. هنگامی که یک صفحه پردازش شد، در تب “Resolved” ظاهر می شود.
در نهایت، آخرین برگه، “گزارش”، همه آنچه را که باید در مورد محتوای تکراری خود بدانید در یک نگاه خلاصه می کند. ما پیدا می کنیم تعداد و درصد صفحات تکراری، میانگین تعداد صفحاتی که صفحات شما را کپی می کنند، دامنه هایی که صفحات شما را بیشتر کپی می کنند، URL هایی که بیشترین تکرار را از نظر درصد دارند، بیشترین URL های تکراری و غیره…
5 – Siteliner یک سایت رایگان برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت شما
برای تجزیه و تحلیل و توجه به تکراری بودن محتوای موجود در سایت خود، Siteliner یک راه حل موثر و رایگان است. برای استفاده از آن کافیست آدرس سایت خود را در نوار جستجوی صفحه اصلی Siteliner وارد کنید. سپس ابزار خواهد شد تمام صفحات خود را مرور کنید تا تمام اطلاعات مربوط به محتوای تکراری شما را برای شما ارسال کند.
در نسخه رایگان، تعداد URL ها به 250 محدود است.
پس از انجام تجزیه و تحلیل، به آمارهای عمومی از جمله آمار خود دسترسی خواهید داشت درصد محتوای منحصر به فرد، تکراری و رایج. ما همچنین اطلاعاتی داریم که فراتر از محتوای تکراری است، با میانگین وزن صفحه، متوسط زمان بارگذاری و غیره.
با کلیک بر روی ” محتوای تکراری“، لیستی از صفحات مربوطه را خواهید داشت. می توانید آنها را بر اساس میزان شباهت، تعداد صفحاتی که مطابقت دارند، اعتبار صفحه یا تعداد کلمات مشابه مرتب کنید.
سپس، با کلیک بر روی یک URL، متوجه خواهید شد که محتوای تکراری از کجا آمده است، داخلی است یا نه، و به کدام قسمت ها مربوط می شود. ذکر این نکته ضروری است که سایت لاینر نسبت به تکرار محتوا بسیار حساس است و نباید روی این ابزار 10 یا 15 درصد به خود فشار بیاورید.
چرا از محتوای تکراری اجتناب کنید؟
دلایل واضح برای جلوگیری از محتوای تکراری هستند جریمه هایی که گوگل می تواند بر شما تحمیل کند. در واقع، اینها جریمه های کاملاً منطقی در هنگام پیروی از منطق گوگل هستند. هدف موتور جستجو ارائه بهترین پاسخ به درخواست کاربر است. اگر 2 پاسخ مشابه باشند، کاربر خطر اتلاف وقت خود را دارد. در نتیجه، گوگل می تواند شما را جریمه کند در موقعیت صفحه شما در نتایج جستجو، به طوری که ما شانس کمتری برای سقوط در آن داشته باشیم. همچنین می تواند جلوتر رفته و صفحه را از فهرست خارج کند.
علاوه بر این، فراتر از مسائل ساده سئو که این امر القا می کند، کپی کردن محتوای یک نفر، حتی اگر به صورت رایگان در اینترنت در دسترس باشد، اخلاقی و محترمانه نیست.
محتوای تکراری چگونه کار می کند؟
وقتی گوگل با 2 صفحه مواجه میشود که حاوی متنی مشابه هستند، برای اینکه بفهمد کدام یک از متنهای اصلی است، بازی نمیکند. معیارهای مختلفی وجود دارد که در این زمان برای تعیین اینکه چه کسی جریمه می شود و چه کسی “معتبر” می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.
اول از همه،سن محتوا. واضح است، اما محتوایی که ابتدا منتشر شده است شانس بیشتری برای شناخته شدن به عنوان اصلی دارد.
سپس محبوبیت سایت. اگر سایت شما از نظر گوگل سنگینی می کند و به آن اعتماد دارد، شانس بیشتری برای شناخته شدن به عنوان نویسنده اصلی یک محتوا دارید. البته، ما نباید از «اعتماد» گوگل سوء استفاده کنیم، همیشه برنده می شود.
شما اکنون تمام ابزارهای لازم برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در وب سایت خود را در دست دارید. این واقعا یک عنصر ضروری برای قرار دادن تمام شانس ها برای نفوذ به نتایج جستجو است. اگر ابزارهای جالب دیگری را می شناسید که می توانند محتوای تکراری را شناسایی کنند، دریغ نکنید که آنها را در قسمت نظرات زیر یا در شبکه های اجتماعی ما با ما به اشتراک بگذارید.