اکنون میدانید کپی UX چیست و چرا باید روی آن تمرکز کنید. مرحله بعدی: در واقع نوشتن آن! در اینجا پنج نکته برای کمک به بهبود کپینویسی UX وجود دارد.
1. نوشته شما باید واضح باشد
این به نظر بیمعنی است، اما مهم است که به خاطر بسپارید. کاربران شما باید بدانند که وقتی روی یک دکمه کلیک میکنند چه اقدامی انجام میدهند، چه چیزی از آنها میخواهد، و نتیجه کلیک کردن چه خواهد بود. با کپی رایتینگ UX، نباید مشتریان خود را فریب دهید. اگر دکمه شما میگوید «رایگان امتحان کنید»، کاربران واقعاً باید بتوانند آن را رایگان امتحان کنند.

2. مختصر باشید
خبر خوب: افزونه Yoast SEO Premium اکنون یک بررسی زبان فراگیر ارائه می دهد! این ویژگی متنهای شما را میخواند و بررسی میکند که آیا از کلماتی استفاده میکنید که افراد را بر اساس سن، ظاهر، نژاد، ناتوانی، جنسیت و موارد دیگر تبعیض قائل نمیشوند.
نتیجه گیری: کپی رایتینگ UX مهم است
سؤال خوبی بود! هدف اصلی کپی رایتینگ افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت شماست. اساساً شما می خواهید مشتریان جدیدی را جذب کنید و آنها را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرند. با این حال، کپینویسی UX چنین است نه در مورد فروش یا متقاعد کردن شما می خواهید با راهنمایی سریع و بدون زحمت آنها در وب سایت یا محصول خود، تجربه کاربر را بهبود ببخشید.
چرا باید روی کپی رایتینگ UX تمرکز کنید
بیایید به نمونه دیگری از Duolingo نگاه کنیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید، می توانید مقاله ما در مورد اینکه UX چیست و چرا اهمیت دارد را بخوانید.
تفاوت بین کپی رایتینگ و کپی رایتینگ UX چیست؟
چون نیستی! مگر اینکه طلسم برند شما یک ربات کوچک زیبا مانند دیسکورد باشد، بهتر است مانند یک انسان بنویسید. به علاوه، احتمال بیشتری وجود دارد که انسانهای دیگر نوشتههای شما را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. یک مثال عالی از این Duolingo است. به جای نوشتن: «اگر این پنجره را ببندید، تمام پیشرفت ها از بین می رود. آیا مطمئن هستید؟»، کاربران این پیام را مشاهده می کنند: «صبر کن، نرو! شما درست در مسیر هستید. اگر اکنون ترک کنید، پیشرفت خود را از دست خواهید داد.» انسانی تر به نظر می رسد، اینطور نیست؟
تصور کنید به تازگی یک برنامه جدید دانلود کرده اید. شما برای استفاده از آن هیجان زده هستید، اما همانطور که آن را تنظیم می کنید، متن به هیچ وجه شما را مورد خطاب قرار نمی دهد. بدتر از آن، وقتی باید مشخصات شخصی را پر کنید، هویت شما حتی یک گزینه نیست! نوشتن UX بد است. شما نباید افراد را حذف کنید، چه به دلیل جنسیت، سن، قومیت، گرایش جنسی و غیره. به خصوص برای زبان هایی که از اشکال مختلف بسته به جنسیت استفاده می کنند، خوب است که از این موضوع آگاه باشید.
از کلمات زیاد استفاده نکنید! به آخرین باری که یک برنامه یا برنامه جدید را نصب کردید فکر کنید. میخواستید هر چه سریعتر تنظیمات را انجام دهید، درست است؟ به احتمال زیاد، برای کاربران شما یکسان است. علاوه بر این، یک دیوار متن نه تنها برای خواندن یک کار طاقت فرسا به نظر می رسد، بلکه کلمات زیاد نیز می تواند کاربران شما را گیج کند. در عوض، سعی کنید پیام را تا حد امکان مختصر بیان کنید. این نیست همیشه به معنای استفاده از حداقل کلمات ممکن است. گاهی اوقات فقط استفاده از کلماتی است که عملکردی دارند. یک “گذرواژه اشتباه” ساده می تواند کافی باشد.
3. مثل یک ربات ننویسید
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.