6 عملکرد عالی عنوان مقاله


اشتباه نکنید، کارکرد اصلی عنوان یک مقاله جذب خواننده و فریب ندادن او است، زیرا او به سرعت متوجه آن می شود. قوانین خاصی باید رعایت شوند، در این مقاله طرح کلی نحوه انجام آن را به خوبی خواهید دید.

عنوان، عنصر غالب و ضروری در یک مقاله، برای یک سایت یا یک وبلاگ. مرسوم است که بگوییم عنوان ویترین سند شما است، بد انجام شده و/یا بد نوشته شده است، کسی آن را نخواهد خواند، بنابراین مهم است که به خوبی از آن مراقبت کنید و در صورت امکان کلمات کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید. برای صحبت کردن، ساده است، عنوان شما باید مقاومت ناپذیر باشد، برای اینکه خواننده بخواهد به خواندن ادامه دهد، و برای رسیدن به قلب نوشته شما، عنوان اولین تماس با خواننده آینده شماست، بنابراین مناسب است با او رفتار کنید. .

اگر خلاصه کنیم، یک عنوان خوب باید کوتاه، عصبی، اصلی (برای جذب) باشد و در عین حال دقیق و با ژانر مقاله سازگار باشد (تا خواننده یا کاربر اینترنت را گمراه نکند). هدف این است که مانند همیشه اسکن سریع مقالاتی که به خواننده امکان می دهد خرید خود را انجام دهد، و جذب او برای خواندن بقیه مقاله، این عنوان او را شرطی می کند و او را وادار به ادامه دادن می کند، زیرا دان فراموش نکنید که عنوان اولین عنصری است که کاربران اینترنت در گوگل یا سایر شبکه های اجتماعی کشف می کنند.

تصمیم به خواندن یک مقاله و در نتیجه کلیک بر روی یک پیوند تنها چند ثانیه طول می کشد. اگر عنوان بدی بنویسید، مقاله شما خوانده نمی شود، حتی اگر برای تولید محتوای عالی تلاش کرده باشید. بدانید که در حقیقت باید بدانید که از هر 5 بازدیدکننده فقط یک نفر مقاله شما را می‌خواند، زیرا کاربران اینترنت غرق در اطلاعات، بسیار گزینشگر هستند و زمان مطالعه خود را بهینه می‌کنند، بنابراین خلاق و در عین حال چشم‌نواز باشید. اگر می خواهید مقاله شما شانس خوانده شدن داشته باشد.

یادداشت نویسنده : این مقاله بدون ادعا نوشته شده است، اما بدیهی است که من قبل از انجام آن، خودم را در وبلاگ های مختلف و در اینترنت مستند کرده ام، و به ویژه نوشته های ایو اگنس در این زمینه را که در کتاب «راهنمای او» گنجانده شده بود، با علاقه خواندم. روزنامه نگاری”. من روزنامه نگار نیستم، اما باید بین 400 تا 500 مقاله در زندگی ام نوشته باشم و همیشه سعی کرده ام منصفانه و دقیق باشم، بدون اینکه بخواهم مطالبه کنم.

عنوان، عنصر غالب و ضروری در یک مقاله، برای یک سایت یا یک وبلاگ. به خودتان وسیله ای برای خواندن بدهید، با عنوانی جذاب شروع می شود، اما در صورت امکان تبلیغ نمی کند، عنوان شما را به خواندن مقاله تشویق می کند، سپس این کلاه (خلاصه) است که تفاوت را ایجاد می کند، خواننده در نگاه اول می داند که آیا این تبلیغات بد یا یک مقاله ویژه خوب است، خواننده را به چیزی که نیست نگیرید: یعنی یک احمق. از عناوین جذاب اجتناب کنید، جذاب باشید، اما صادق باشید، می خواهید توجه او را جلب کنید و به شوخی گرفته نشوید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که آنچه در مورد یک مقاله روزنامه یا مجله صادق است، حتی بیشتر با عنوان یک مقاله وبلاگ یا یک صفحه وب سایت صادق است: غرق در سیل مقالات یک عنوان مشابه Digg یا RSS برای اطمینان از اینکه کاربر اینترنت می‌ماند و روی چیزی حرکت نمی‌کند، هر کاری که لازم است انجام دهید تا آن را نگه دارید، و در نگاه اول تفاوت ایجاد کنید.

توابع عنوان مقاله

عنوان مقاله

کارشناسان بزرگ تعداد آنها را 6 نفر تخمین می زنند.

1- چشم بگیر

این عنوان با گرافیک، به همان اندازه که کیفیت فرمول بندی آن (به ویژه ادغام چند کلمه کلیدی ضروری) است، در وهله اول برای جلب نظر خواننده یا کاربر اینترنت ساخته شده است.

همچنین کاربر اینترنت از همان ابتدا در صفحه اصلی یا طی یک اسکرول سریع، عناصری را که مورد علاقه او هستند (ایده ها، کلمات کلیدی) پیدا می کند و به این ترتیب می تواند ادامه دهد و به پایان خواندن مقاله

2- موارد ضروری را در یک نگاه ارائه دهید

خوانندگان همیشگی هستند، همه چیز را نمی خوانند، اما به سراغ موارد ضروری می روند و می دانند با خواندن اشتباه (کلماتی که برخی از متخصصان استفاده می کنند) به ایده دقیقی از موضوعاتی که می پردازند یا خواهند پرداخت تحت پوشش مورد

دیگران برای بهتر خواندن، آنها را بر اساس دسته بندی یا موضوع طبقه بندی می کنند تا کاملاً بدانند که در متن مقاله قرار است چه چیزی پیدا کنند (بدون اختلاط ژانرها)، آنها متخصص شده اند تا در وقت صرفه جویی کنند و فقط مطالب مورد علاقه خود را بخوانند. .

3- انتخاب ها را تبلیغ کنید

بیایید کاربران اینترنت را چیزی که نیستند نگیریم. خواننده مقالاتی را که قصد بازگشت به آنها را دارد انتخاب می کند. کیفیت عناوین عامل مهمی در این انتخاب هاست.

عنوان خوب حفظ می‌شود و کنار گذاشته می‌شود، عنوان بد مستقیماً به سطل زباله می‌رود، از این رو علاقه به درمان آن‌ها وجود دارد، به طوری که مقاله شما می‌تواند به عنوان مرجعی برای خواندن یا مقاله‌ای به نام مرجع در نظر گرفته شود.

4- مردم را به خواندن علاقه مند کنید

به طور مستقیم، کارکرد اصلی عنوان است: برانگیختن علاقه خواننده، کنجکاوی او، برانگیختن میل به دانستن بیشتر.

اطمینان حاصل کنید که مقاله شما سطل زباله نیست و خواننده با لذت و علاقه به آن مراجعه می کند، زیرا در نگاه اول متوجه کیفیت نوشتار می شود.

5- صفحه را ساختار دهید

هیچ چیز بدتر از یک بلوک بزرگ برای خواندن نیست، متن شما باید پخش شود و عنوان و عنوان فرعی برای آن ساخته شده است.

مراحل کاراکتر، استفاده از حروف کج و پررنگ یک امتیاز مثبت است، اما درست مانند فونت ها، باید بدون زیاده روی از آنها استفاده کرد.

یک متن، مهمتر از همه، باید برای خواندن دلپذیر باشد، و فاصله خطوط نیز برای این منظور ساخته شده است، از جملات طولانی اجتناب کنید و از علائم نگارشی استفاده کنید.

6- اطلاعات را اولویت بندی کنید

از خروس به الاغ نپرید، انتخاب شخصیت ها و اندازه آنها، سطح نسبی اشغال شده توسط همه عنوان ها و زیرنویس ها عناصر اصلی سلسله مراتب مقالات هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، قابل مشاهده ترین عنوان همان عنوانی است که نویسنده می خواهد برجسته کند، همین امر در مورد تکرار کلمات کلیدی نیز صدق می کند.

نتیجه گیری، عنوان، عنصر غالب و ضروری در یک مقاله، باید به آن دقت شود

فراموش نکنید که یک عنوان خوب باید کوتاه، عصبی، اصلی (برای جذب) باشد و در عین حال دقیق و با ژانر مقاله سازگار باشد.

خواننده را مجبور نکنید، با استفاده از کلمات فریبنده، سریعا متوجه این موضوع می شود و اگر یک بار در دام افتاد، دیگر برنمی گردد، باید با دادن مطالبی به او علاقه مند شود.

نویسنده آنتونیو رودریگز موتا ناشر و مدیر فناوری های هوشمند.



منبع